Helena Plívová – ředitelka projektu ŽENY s.r.o.


Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová
14.01.2014 09:34 | Michaela Lejsková

Mít tah na branku je zásadní vlastnost žen v řídících pozicích. Přidejte k tomu přirozenou a velmi dobrou organizační schopnost, empatii a cit pro komunikaci. Máte před očima Helenu Plívovou, ženu podobnou těm, pro které jsou překážky výzvou, můžete se na ně spolehnout a mají vždycky v rukávu pár docela povedených kreativních nápadů. Není tomu náhodou, že zrovna Helena řídí projekt ŽENY s.r.o. Právě takové dámy svět potřebuje. Hybnou sílu trhu, osobních vztahů a duševního rozvoje.

Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová

Foto: Lenka Hatašová

 

Řídící pozice přináší velký objem práce. Jakým způsobem si sama členíte rozsah svých činností?

Rozsah určují cíle, mí klienti a „zákazníci“, jejich zájem a dané priority. Naštěstí mám v tomto ohledu dvě výhody. První je, že mě skutečně baví dělat věci alespoň trošku jinak a ne každý úkol stejně, stále však s jediným cílem – dělat věci tak, abych s nimi byla spokojená nejen já, ale především naši klienti, klientky, zákazníci a zákaznice. A druhou výhodou je, že jsem se díky projektu ŽENY s.r.o. dostala poprvé v životě do situace, kdy dělám prakticky stoprocentně a sama za sebe věci intuitivně a také mnohem jednodušeji.

 

Co je potřeba pro to, aby člověk dospěl k nejlepšímu tvůrčímu myšlení?

Tvůrčí myšlení je u mě o pochopení a ztotožnění se. O dennodenní potřebě a drilu sypat nápady z rukávu. Ale nepovažuji se rozhodně za žádného skutečného umělce. Mě k nejlepším nápadům přivedou pevně dané termíny a dokonalá znalost všech detailů záměru či zadání. A pak je třeba odvahy. Odvahy přinášet myšlenky. Odvahy přemýšlet jinak. Toužit inspirovat a neustále překvapovat.

 

Jaké kreativní výkony považujete za svoji kariéru za stěžení, nejvíc vás ovlivnily?

Nejvíce jsem pyšná na náš web www.zenysro.cz a náš claim Milujeme posedlosti žen. V mojí kariéře je to de facto poprvé, co jsem sama pro sebe – pro náš vlastní projekt – vytvořila zadání i řešení.

Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová

Foto: Lenka Hatašová

 

Dělala jste si průběžné průzkumy? Jaké názory jste považovala při přípravách za důležité?

Průzkumy dělám dennodenně a vlastně již dvacet let své praxe. (smích) Jsou to denní průzkumy podstaty přemýšlení lidí, analýzy toho, jak vnímají sebe a svou realitu. Jak chápou nové informace a jak je přijímají. Jak se podle nich řídí sami, ale i jakým směrem jsou vedeni trendy. Ale s každým novým úkolem musí přijít i hlubší sonda do daného tématu, nezbytný je aktuálnější a detailnější přehled o dění v daném segmentu. To vše mi pak pomáhá směřovat myšlenky a krystalizovat z nich ty, které jsou nové, novátorské, jiné.

Stejně tak to bylo a je v projektu ŽENY s.r.o. Základem byla samozřejmě několikaměsíční detailní analýza lokálních i zahraničních zdrojů, monitoring aktivit rozličných projektů a přístupů zaměřených na ženy, nových technologií a komunikačních kanálů. Pro ženy je v oblasti informací, inspirace a motivace přehršel projektů. Ale buď jsou reálně pozitivně strnulé, anebo nereálně aspiračně demotivující. (úsměv) Raději to řeknu jinak: realita je taková, jakou si ji dokážeme udělat. A pokud zjistíte, že máte na to být lepší než ostatní, ukažte to. Činy a svým vlastním příkladem. Přiznejte, jak a jakou cestou jste to dokázaly. Přiznejte i to, že dokonalost je právě v nedokonalosti. Přijměme sebe, to, co je nám vlastní, a s tím pracujme. Pracujme poctivě a vlastně neustále.

Celý projekt stojí na tom, co je ženám vlastní. Hovoří jejich jazykem, srdcem i myšlením. Inspiruje je v naší společné realitě. Ale s obrovskou nakažlivou energií, kterou mohou předávat jen spokojené šťastné ženy dalším ženám.

 

Když chcete poznat kreativitu jiného člověka, jak na to jdete?

Dávám mu sice volnější zadání, ale s určitými limity. Není umění vytvářet originální dílo podle sebe. Umění je v mém chápání a profesi vytvářet tu samou věc stokrát jinak. Stokrát jinak zkusit ztvárnit to jedno jediné.

 

Vaše pozice obnáší především týmovou práci. Co se vám v řízení lidí nejlépe osvědčilo?

Nechovat se tak, jak by se to nelíbilo ani mně. Co nejvíce říkat věci na rovinu. Mluvit o věcech fakticky, ale i s porozuměním. Chválit za to, v čem jsou dobří. Říci si na rovinu, co je třeba zlepšit.

Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová

Foto: Lenka Hatašová

 

Komunikovat na rovinu nejsou vždy lidé schopni. Bylo to pro vás vždy přirozené, nebo jste se to musela naučit? Případně jak na to?

Rozhodně jsem se to musela naučit. Popravdě – učím se to pořád. Měla jsem přespříliš empatie a pochopení a přirozeně jsem se vyhýbala negativním hodnocením nebo informacím, kterými bych mohla někoho „zarmoutit“ či nesplnit jeho očekávání. Musela jsem pochopit, že fakta jsou opravdu lepší než omáčky a nevyřčené skutečné pocity či informace. Nejprve hlavně pro mě, ale postupně jsem zjistila, že i pro druhé. A jak na to? Vnitřně si neustále připomínám, že vztahy jsou o důvěře a pravdě. Učím se říkat věci, tak jak je vnímám, ale co nejvíce fakticky, snažím se vždy přijmout i to, že ostatní je nevnímají stejně. Jenomže jde o „moje na rovinu“, tak proč kličkovat? Pokud je to, co říkám, poctivé, pravdivé a přímé, je to o mé snaze komunikovat fér. Pak věřím, že toto jsou schopni vycítit i členové mého týmu.

 

Co je podle vás nejlepší motivací zaměstnance?

Ocenění dobré práce vždy, když byla dobrá práce odvedena, a bonusy za dobrou práci pokaždé, když to situace umožňuje.

 

Co by měl ovládat ideální koordinátor?

Musí sám chtít vědět. Vědět o všem. Musí umět organizovat. Musí ho bavit zodpovědnost, ne si jí sám sobě přitěžovat. Musí rád komunikovat, plánovat a musí mít zájem o výsledek.

 

Akce jakého rozsahu máte sama za sebou, pro naši představu?

Za svou praxi jsem koordinovala mnoho projektů od strategií, plánování a exekuci nadnárodních kampaní přes natáčení reklamních spotů, zajišťování několikadenních imageových focení, až po produkci eventů, guerillových kampaní a tiskovou produkci. Mojí srdeční záležitostí jsou české značky a měla jsem tu čest podílet se na znovuoživení takových značek, jako je Dermacol nebo Želetava. Nejvíce mě baví zážitkové eventy a s hrdostí a láskou vzpomínám na akce realizované v obchodních centrech OC Nový Smíchov a Palác Flóra, kde jsem koordinovala fashion a lifestylové akce pro desítky tisíc lidí. Svůj osobní sen v podobě vlastního plesu jsem si splnila realizací prvního Plesu reklamy na Žofíně.

 

Jak je srovnáváte?

Nesrovnávám. Každá akce je pro mě důležitá. Žiju pro ni a poctivě dělám maximum.

 

Máte nějakou osvojenou metodu jak koordinované akce vyhodnotit?

Jediným měřítkem je pro mě výsledek. A ten je buď dobrý, nebo špatný. A se špatným se nesmiřuji a smiřovat nebudu. A pokud nějaká akce špatně dopadla, vyhodnocuji příčiny, abych se ponaučila pro příště. No a samozřejmě se snažím neopakovat stejné chyby.

Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová

Foto: Lenka Hatašová

Máte své zkušenosti také jako moderátorka. Jak se na moderování nejlépe připravit a kde myslíte, že moderátoři nejvíce podceňují nebo naopak přeceňují svoji roli?

Moderování? U mě je to spíše prezentování. A v tom případě musím mít vlastní důkladnou přípravu. Vlastní texty, vlastní slidy, vlastní tok myšlenek. Teprve pak si mohu dovolit mluvit spatra, protože je jedno, co přesně jsem napsala na slidech, ale podstatu vždy dokážu říci i jinými slovy, bez hledání taháku.

 

Jaká gesta jsou při moderování nejúčinnější pro zesílení dojmu?

Nezaměřuji se na gesta. Neučím se body language. Věřím na pohledy do očí a blízkost k posluchačům.

 

Máte návod na udržení pozornosti?

Humor. A pauza na kávu.

 

Když se účastníte eventů, na kterých jste hostem, co jsou věci, kterých si hlavně všímáte, anebo které vás cíleně zajímají?

Kochám se propracovanými detaily. Nejvíce si užiju nenucenou a jakoby neorganizovanou zábavu. A miluju sdílené nadšení. Díky své profesi sleduji i detaily, které možná ostatní nevnímají. Kdybych měla mluvit konkrétně, tak si hodně všímám hostesek, zda jsou tam do počtu či zda tam skutečně pracují, zda je personál ochotný, jestli nepískal mikrofon a zda se moderátor nepřeříkával při vyslovení jmen partnerů akce. (smích)

 

Jako marketér a kreativec máte raději spolupráci s rozličně zaměřenými klienty, nebo je nějaké téma, které je o něco víc vaše parketa?

V tuto chvíli žiju a dýchám naším vlastním projektem, který je určený ženám. Podnikavým ženám, které chtějí být ženami, a v tom, co jsou a umí, se chtějí realizovat. A vychází to ze mě, z mé podstaty. Nic lepšího jsem si nemohla přát!

 

Co rozhodně je vaše parketa, je řídit projekt ŽENY s.r.o. V jakém bodě jste se pro něj nadchla a rozhodla?

Nadchla jsem se pro něj ve chvíli, kdy jsem se sama odvážila plnit si své vlastní sny, stavět projekt na poctivých vlastních názorech a převzít za to absolutní zodpovědnost. A to se stalo po dvaceti letech praxe v marketingu a marketingové komunikaci, kdy se snažíte plnit sny a zodpovědně realizovat projekty hlavně svých klientů a jejich cílových zákazníků.

Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová

Foto: Lenka Hatašová

 

Jakou strategii jste zvolila pro tvorbu tohoto projektu?

Probudit v každé ženě zájem o sebe o samu. A o nás všechny dohromady. Pokusit se je inspirovat, motivovat a přinášet jim nové možnosti, otevírat nové dveře. Jít do toho s nimi.

 

Čeho chcete v projektu dosáhnout?

Co se týče projektových cílů, věřím, že do roka nebude podnikavé aktivní ženy, která by o našem projektu nevěděla. A ze všech těch žen se bude chtít každá druhá realizovat ve své posedlosti – a to ať již v přímém spojení s námi, nebo i bez nás.

A jinak? Aby se naše ženy mohly realizovat a nacházely možnosti a podporu nejen ve velkých městech, ale i v odlehlých regionech.

 

Jakým způsobem je tento projekt životaschopný, tedy byznysuschopný?

Našly jsme díru na trhu s obrovským potenciálem. K nadšeným ohlasům od žen, které se do projektu zapojují, se nyní přidávají partneři a klienti, kteří také pochopili, že projekt postavený na sdílení důvěryhodných doporučení, informací založených na reálné zkušenosti a nezlomné sounáležitosti žen má mnoho forem využití. Což pro ně v konečném důsledku znamená také potenciální a efektivní oslovení klíčového segmentu.

 

Na jaká úskalí narážíte?

Nedůvěra mužů. Nedůvěra žen v sebe samotné. Občas se potkám i s tím, že si někdo myslí, že můžeme být rádoby sdružením feministek. Ale kdo nás pozná či se opravdu podívá na to, co děláme, ten, věřím, pochopí, že muže potřebujeme a milujeme. (úsměv)

 

Co by si podle vás měly ženy o sobě samotných uvědomovat?

Že je nám dána větší míra emotivnosti a že to může být výhoda. Že se nemusíme srovnávat s muži, abychom si něco dokazovaly. Že můžeme být samy pro sebe na prvním místě a neznamená to, že jsme sobecké a bezohledné. Že nemůžeme a nemusíme být ve všem stoprocentní. Že když dáváme, měly bychom také dostávat. Že v ženách a v jejich spojení je obrovská síla.

Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová

Foto: Lenka Hatašová

 

Jakou vnímáte souvislost mezi vnitřní rovnováhou a vytvářením vnější image?

Určitě je to přímá úměra. Čím je člověk spokojenější, tím harmoničtěji působí. U mě to také tak funguje. Nicméně to rozhodně není jediný parametr, který ovlivňuje vnější image. A pak si myslím, že existuje velký rozdíl mezi tím, jak svou image vnímáme my samy a jak nás vnímají ostatní. Je dobré získávat zpětnou vazbu od okolí a pracovat s ní. Já jsem si třeba dlouhou dobu myslela, že působím pozitivně, otevřeně a vcelku přátelsky pro své kolegy. Doslova šokujícím nesmyslem pro mě bylo, že jsem zjistila, že se některé mé podřízené skoro klepaly, když měly vejít ke mně do kanceláře… Vždyť jsem nikdy nekřičela, nikoho nepranýřovala, nesnažila jsem se „jít po někom“ a už vůbec ne nikomu „mýt hlavu“ za jeho chyby… A ejhle! To bylo rozčarování. (smích)

 

Co vás zajímá na lidech, se kterými obchodujete, a jakým způsobem o nich získáváte potřebné informace?

Zajímají mě nejen jejich cíle, ale také hodnoty, které vyznávají, v co věří a co je pro ně důležité. Jak komunikují, jaké jsou jejich priority, ale zajímám se i o ně samotné, o jejich život, koníčky, náladu… Pokud je to možné, poptávám se na reference a samozřejmě si zmonitoruji vlastními dostupnými cestami dosavadní aktivity. Ale nikoho nelustruji a dopředu nesoudím. Dám na vlastní názor a poctivě mě zajímá všechno to, co může přispět k rozvoji našeho vztahu a přispět k dobrému obchodu. Hodně se zajímám nejen o očekávání naší budoucí spolupráce, ale i o background dílčích projektů. Pomáhá mi to více pochopit a dále nasměřovat naši spolupráci.

 

Vraťme se ale k projektu ŽENY s.r.o. Roste vám před očima. V jakém směru i za tu krátkou dobu vaše představy předčil?

V obrovském spontánním zájmu českých žen. To, že si nás většinou našly právě už díky osobním doporučením. Tedy díky šeptandě, na kterou jsme vsadily. Ne díky nějaké masírce v médiích, nějakým prodejním trhákům či díky milionům, které se často investují do komunikace, aby vás či váš produkt vůbec někdo zaregistroval. Ani milionové rozpočty, ani reklamní masírka. Z očí do očí, z úst do úst, každá každé. Kdekoli se prezentujeme či se objevíme, a to i v malých městech či vzdálených regionech, zaznívá „á, už jsem o vás slyšela“. A to je prostě po šesti měsících naší existence boží!

Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová

Foto: Lenka Hatašová

 

Kolik lidí tento projekt soustavně zaměstnává na plný úvazek, případně externě?

Celý náš team čítá nyní včetně všech externistů i subdodavatelů cca 40 osob.

 

Máte nějaký fungující systém společné komunikace při takovém množství spolupracujících lidí?

Pravidelné týdenní statusy a jasně stanovené zodpovědnosti členů teamu. Ovšem nic tak dobře nefunguje jako jednoduché pravidlo – mít dobré a zkušené lidi na správných místech.

 

S jakým přístupem lze dosáhnout nejlepšího výkonu?

Důraz na výsledek s jasným stanovením priorit a rozdělení dílčích úkonů. Objasnění okolností a podstaty projektu a postupu. Sdílené nadšení a zápal pro projekt.

 

Jaký myslíte, že je nejlepší způsob, jak přesvědčit lidi?

Férový přístup s pádnými argumenty. Hodně pomůže i vrozený dar nejen umět mluvit, ale především dokázat promlouvat k lidem.

 

Jakého člověka jste sama v sobě objevila za dvacet let praxe?

Neobjevila jsem nic zázračného. Moje multifunkčnost se jen zdokonaluje a jsem ráda, že vlastně stále objevuji něco nového, v čem se můžu dál rozvíjet, co mě baví, nakopne a že mám obrovskou chuť pokračovat.

 

Jakých vlastností si nejvíce ceníte na druhých lidech?

Pracovitosti, pravdivosti, nadhledu, humoru a loajality.

Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová

Foto: Lenka Hatašová

 

Máte návod na to, jak zvládnout emočně vypjaté situace?

Neřešit a nereagovat hned. Spolknout první rychlou myšlenku, která se dere ven. Občas mi to dá pořádně zabrat, ale osvědčilo se mi vyspat se a řešit věci druhý den. Prostě odložit svou reakci a začít to řešit s odstupem a s chladnou hlavou. Někdy udělám to, že se z toho vypíšu. Sednu si k e-mailu, celé si to s klávesnicí vyříkám, ale neodešlu. Druhý den to ani nečtu, smažu to a začnu raději od začátku. (úsměv)

 

S odstupem času, co pro vás znamená pojem „kariéra“?

A co to je kariéra? Dosažený pracovní post? Pokud ano, tak to pro mě znamená možnost vlastního rozhodnutí, nicméně s pocitem obrovské zodpovědnosti za všechno a všechny ostatní.

 

Považujete se za úspěšnou?

Ano, považuji. Dělám práci, která mě naplňuje, která mě baví. Mám mnoho klientů, kteří dokážou mou práci ocenit. Mám skvělý tým, který dokáže zabrat a vypořádat se prakticky s čímkoli. Za manžela mám chlapa do ráje i nepohody, se kterým plánujeme oslavu desetiletého výročí svatby, a máme krásnou zdravou dceru. Není nic, co bych považovala za větší úspěch. (úsměv)

 

Jsou stále některé věci, o kterých se potřebujete ujišťovat? Platí takové to rčení, že čím je člověk schopnější, úspěšnější, tím více o sobě pochybuje?

Jednoznačně. Pochyby mě udržují v pozoru. Nejhorší je myslet si, že jsem vševím. Ale kdybych se začala topit v pochybách, nebyla bych schopná přijímat zodpovědnost a vést lidi. Takže si s těmi pochybami spíš snažím rozčeřit vodu, ale hned zase začít plavat.

Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová

Foto: Lenka Hatašová

 

Svoji kariéru jste budovala s malým dítětem. Jak na tu dobu, kdy přišlo dítě do vašeho života, vzpomínáte? Co se zásadně změnilo?

Všechno se změnilo. Všechno bylo jinak a hlavně jsem se cítila jako nejnemožnější manažerka na světě. (smích) Dítě jsem měla ve dvaatřiceti, tedy coby dospělá žena jsem sama sobě byla pánem, vše šlo podle mě, vše jsem si dokázala zorganizovat – soukromí i svou práci. Závislá jsem byla jen sama na sobě. Rodinu jsem vždycky chtěla, sama jsem ze tří dětí, ale nikdy jsem o rodině neuvažovala tak, že mít dítě znamená přijít o půdu pod nohama, o aktivní život a práci, o něco, co máte rádi a čeho se musíte vzdát. A to se stalo. Nejdříve rizikové těhotenství a pak vlna mateřství mě solidně vykolejila. Sladký růžový uzlík způsobil totální obrat. Zmizely zamilované rituály i práce. Změnily se mi hodnoty, přibylo nečekaně obrovské štěstí, ale taky strach a do té doby neobjevená síla, výdrž a schopnost „obětovat se“.

Když se mi hormony uklidnily, s dcerou i manželem jsme se sehráli a multifunkční schopnosti i naplňující práce se vrátily. Ale byl to opravdu mazec. Pamatuji si, že když jsem se po téměř roce potkala se svými bývalými klientkami na kávě, neuměla jsem vlastně ani mluvit. Nebyla jsem schopná reagovat na běžné věci, nedocházely mi souvislosti. Témata hovoru mi byla cizí a neznámá.

 

Jakou nejlepší radu byste si tehdy dala, abyste vše zvládla třeba ještě lépe?

Být v klidu a hlavně nepanikařit. A nikam nespěchat. Přijmout lépe změny a brát pozitivně svou novou roli. A dokázat přijmout pomoc, nebo spíše si o ni bez výčitek umět říci.

 

Jak nakládáte s vlastním volným časem?

Vlastního volného času moc nemám. Dříve jsem ráda a hodně cvičila, mojí drogou byl spinning a aerobic. Myslím, že je na čase se k němu vrátit. (úsměv) Protože jinak vážně ani moc toho pravého času pro sebe nemám. Každou chvíli se snažím nějak využít. Ale díky tomu, že bydlím za Prahou, každý den trávím poměrně dost času v autě. Nepouštím si rádio ani cédéčka. Miluju ten klid a pozorování dění kolem. Jenomže i to trvá jen chvilku, hned pak vytáhnu diář a při stání na červenou si dělám přípravy na jednání či píšu další nápady.

 

Když chcete uvažovat o svém vlastním rozvoji, jakou cestu volíte, co vás osobně oslovuje?

Nejraději se potkávám s novými lidmi, s jejich názory a zkušenostmi. A pak jsem se rozhodla vystudovat marketingovou komunikaci. Už na základce jsem byla šprtka a učení mě prostě baví. Návrat do školních lavic byl sice trošku boj, ale i to mě nesmírně obohacuje. Jinak díky rozličnosti a zaměření mé práce nemám rozhodně nouzi o přísun stále nových aktuálních informací a podnětů a z toho všeho ve mně hodně zůstává.

 

Děkuji za rozhovor.

 

Text: Michaela Lejsková

Foto: Lenka Hatašová www.lenkahatasova.com

Make-up a vlasy: Pavel Filandr www.pavelfilnadr.cz

Oblečení: Atelier Filandr

Vytvořeno ve spolupráci s Českým muzeem hudby www.nm.cz

a projektem ŽENY s.r.o. www.zenysro.cz

Korektura textu: Alžběta Strnadová

Produkce: Michaela Lejsková

Publisher: magazín Best of www.ibestof.cz

Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová
Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová
Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová
Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová
Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová
Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová
Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová
Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová
Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová
Helena Plívová, foto: Lenka Hatašová

Partneři

České muzeum hudby
Pavel Filandr Dress and Shoes


Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Martina Hrušínská, MBA – generální ředitelka společnosti Melitta
Martina Hrušínská, MBA – generální ředitelka společnosti Melitta

12.03.2024 | Na první pohled půvabná blondýnka s energickým vystupováním již 18 let řídí německou rodinnou ...


Jana Večerková - zakladatelka a generální ředitelka Coding Bootcamp Praha
Jana Večerková - zakladatelka a generální ředitelka Coding Bootcamp Praha

20.12.2023 | Práce v IT sektoru je určitě zajímavá, lákavá a také skvěle placená. K jejímu vykonávání ...


Radim Pařík – mezinárodní profesionální vyjednavač, prezident Asociace vyjednavačů
Radim Pařík – mezinárodní profesionální vyjednavač, prezident Asociace vyjednavačů

15.11.2023 | Rodák z Brna absolvoval studium na prestižních světových institucích. Prošel výcvikem vyjednávání ...


Barbora Hlaváčková – moderátorka, realitní agentka pro Portugalsko
Barbora Hlaváčková – moderátorka, realitní agentka pro Portugalsko

16.05.2023 | Vystudovala Univerzitu Karlovu v Praze, kde roku 2007 obhájila na Fakultě sociálních věd v oboru ...


Zdeněk a Pavel Lázničkovi - zakladatelé značky Hanibal
Zdeněk a Pavel Lázničkovi - zakladatelé značky Hanibal

01.11.2022 | Motivace, milníky a kladný vztah k přírodě. Bratři Zdeněk a Pavel Lázničkovi se s námi podělili ...