Mgr. David Trunda – generální ředitel společnosti Relmost


David Trunda
22.07.2014 09:39 | Petra Kuncová

Golf byl dříve považován za sport jen pro vyvolené a především movité jedince. Dnes už je však vše jinak a právě i to se snaží dokázat David Trunda, který se svým týmem právě finalizuje přípravy na D+D REAL CZECH MASTERS. Právě tento výjimečný golfový turnaj se bude za necelý měsíc konat v České republice a to, jak přípravy na takový turnaj probíhají, o jak dlouhodobý process se jedná, a že to rozhodně není jen o samotné hře, se můžete dozvědet v následujícím rozhovoru.

David Trunda

 

A co se vám první vybaví, když se řekne golf?

Vybaví se mi nádherná zelená tráva, nádherné hřiště a klid.

 

Kdy se začal do vašeho profesního směřování golf promítat?

To bylo asi tak před pěti lety, když jsem se začal zajímat o marketing golfu.

 

Právě marketing byl tedy hlavní stimul?

No, já si myslím, že v Česku je spousta sportů a golfové odvětví bylo takové lehce nedotčené. Byl tu prostor na vytvoření něčeho zajímavého. A když jsem se potkal s majitele společnosti Relmost Petrem Dědkem, tak jsme si sdělili myšlenky, zjistil jsem jeho záměr a začal jsem pracovat na tomto projektu.

 

Co pro vás znamená sport?

Já jsem sportovec tělem i duší. Sport je náplní mého života. Žil jsem pět let ve Švédsku, kde jsem hrál hokej, pracoval a studoval a pak jsem měl možnost podílet se na vedení sportovní organizace.

 

Jak vypadalo toto vaše působení?

Tři roky jsem tak fungoval na pozici sportovně marketingového ředitele. Byla to velká organizace zahrnující osm různých druhů sportů. V postatě právě tam jsem se začal věnovat sportovnímu marketingu. Pak jsem v Česku jako hokejista sledoval hokej a tam bylo toto pole obsazeno, alespoň tedy co se týká nějakého tvoření konceptu. V tenise taktéž no a v golfu byl prostor, takže jsem úplně původně oslovil českou golfovou PGA, českou golfovou asociaci.

 

Jaká tedy vznikla spolupráce?

Zastupoval jsem českou PGA na českém poli jako marketingová servisní organizace. Po dvou letech jsem tuto spolupráci ukončil a začal pracovat pro společnost Relmost. No a společně vytváříme projekt, který tím, jaký má nadnárodní přesah, má úplně jinou energii, úplně jiný charakter a možnosti jsou tam obrovské.

David Trunda

 

Ve švédsku jste měl slibně rozjíždějící kariéru. Co vás přimělo k návratu do Čech?

Já jsem byl ve Švédsku pět let a musím říct, že mi samozřejmě chyběla rodina. Měl jsem navíc pocit, že bych mohl začít vytvářet něco zajímavého v Česku, podílet se na zajímavých projektech. Takže to byly ty hlavní důvody, proč jsem se rozhodl pro návrat.

 

Litoval jste někdy?

Litoval, určitě ano. Skandinávie se mi velmi líbí, líbí se mi typ lidí, který ve Švédsku je, ta mentalita je mi hodně blízká. Takže člověk velmi často přemýšlí, proč se vlastně vrátil. A určitě mohu zpětně říci, že ano, občas lituji toho návratu.

 

Jaký vnímáte rozdíl ve sportovní branži mezi českou a švédskou mentalitou?

Ve Švédsku, tak tam co se řekne, to platí. Lidé jsou tam velmi nakloněni sportovním aktivitám, k čemuž ale začíná v poslední době docházet i u nás. I my se o to snažíme. V  našem golfovém projektu měníme české golfové prostředí, protože ten projekt je transparentní, dlouhodobý, klienti do toho vstupují díky tomu, že to má hlavu a patu a vše je připraven od A až do Z s mezinárodním přesahem.

 

Jste tedy generálním ředitelem společnosti Relmost, co všechno tato práce obnáší?

Práce spočívá v tvorbě konceptu a realizaci tří projektů – Czech Challenge, což je na Kunětické Hoře, je to největší evropská soutěž. Poté Slovakia Challenge  a následuje vrchol, který je letos pořádán poprvé, což je European Tour kde čekáme návštěvnost dvaceti tisíc lidí.

 

Co je tedy hlavní náplní?

Je to řízení týmu lidí, kteří se na tom podílejí. Jeden den se třeba na Czech Masters bude koordinovat řekněme tisíc lidí. Takže cílem tohoto projektu je vytvoření vlastně celého toho konceptu fungování, mediálního plánu... Je to celoroční projekt pro celou naši společnost. Díky tomu, jaký to má přesah, jací partneři do toho vstupují, jedná se velké společnosti jako Pilsner Urquel či Emirates, to vyžaduje určitou koordinaci a komunikaci s celým jejich marketingovým oddělením.

David Trunda

 

A vypadá kontakt s European Tour?

Samotná European Tour má až několik stovek lidí, se kterými se neustále komunikuje a vše se ladí. A ta hlavní náplň současné době je příprava Czech Masters, prvního ročníku. No, jen pro představu, třeba z European TV sem přijede čtrnáct kamiónů, sto dvacet lidí, kteří budou přenášet vysílání do sto třiceti zemí světa živě čtyři dny. K tomu bude sto dvacet dobrovolníků, k tomu další a další lidé, takže jich skutečně bude k tisícovce.

 

Jak byste tedy popsal svůj aktuální běžný pracovní den?

Běžný pracovní den je vstávání v pět hodin a usínání v současné době někde kolem jedné, druhé ranní. Je to náročné pro všechny v naší společnosti. Snažíme se to připravit opravdu velmi precizně, dívat se do detailů. Všichni tomu v současné době obětujeme veškerý čas a doufáme, že se to ukáže jako dobrá investice. Že se lidé přijdou podívat a pochopí to, že golf může být pro všechny. Že ukážeme a budeme prezentovat Českou republiku v dobrém světle.

 

Jak se vypořádáváte s případnými potížemi?

Každý problém je v této době a v tomto projektu spíše příležitostí, protože je to nové pole. Takže spíš je to hledání řešení. Snažit se najít co nejeefektivnější cestu k realizaci. A v současné době jsou to tedy především potíže nebo otázky organizační. Budu-li popisovat Czech Masters, ten největší z European Tour, kde očekáváme obrovský objem diváků, tak prostor Golfresortu Albatros, kde se bude odehrávat, je menšího charakteru. Je tedy velkým oříškem jak tam dostat v podstatě takovou menší vesničku. Ale i tady už jsme s řešením na dobré cestě.

 

Co je tedy pro vás v práci největší odměnou?

Mě těší ten projekt celý. Celý ten způsob té práce a spolupráce s kolegy a partnery. Kontakt na mezinárodním poli, který je velmi důležitý. Například s European Tour, od které se neustále učíme. Pro nás i pro mě osobně je důležité učit se z každých detailů, vnímat jejich připomínky a snažit se je zakomponovat do našeho projektu.

 

Podle jakých měřítek vybíráte lidi do svého týmu?

Samozřejmě je důležité tým tvořit tak, aby to fungovalo, aby to byl takový elastický kompaktní celek. Ve finále je ten turnaj taková jedna velká zorganizovaná akce, ale musí tam být velká část flexibility a přizpůsobení se daným podmínkám. Majitel společnosti Petr Dědek je člověk, který do toho investuje veliké úsilí, spoustu peněz i své know how a myslím si, že tým se vybíral velmi precizně. Je to dlouhodobý proces, protože ten člověk musí být vybrán tak, aby spolupráce nebyla na měsíc či týden, ale aby to bylo dlouhodobé. Navíc musí být schopen zapadnou do rozjetého vlaku a to velmi rychle. Rozhodně nevybíráme všechny, je to velmi pomalý proces, než se rozhodneme někoho vzít.

David Trunda

 

Co vůbec považujete za svůj největší dosavadní úspěch v kariéře?

Je to organizace tohoto turnaje. I když já jsem profesně učitel. Tam jsem začínal a bylo pro mne velkým úspěchem to, že jsem učil švédské děti. To mě hodně nabíjelo a dávalo mi spoustu energie. Ono někdy motivovat děti je horší, než najít řešení problému při organizaci turnaje. Takže to je pro mne ta jedna strana. A pak jsem změnil profesi a šel jsem do sportovního marketingu a musím říct, že tato organizace je pro mne asi opravdu vrcholem.

 

Dovedete si představit, že byste se k učení vrátil?

Tak to v současné době ne. (smích)

 

Díky čemu jste docílili toho, že se European Tour dostala do Čech?

Byl to nápad Petra Dědka, majitele společnosti. Oni seděli u nedělní kávy se synem a říkali si, kterým směrem dál rozvíjet aktivity a napadla je právě myšlenka European Challenge Tour. Já jsem do projektu přistoupil až po prvním roce a ta první původní myšlenka tedy vznikla u Petra Dědka.

 

Co pro vás osobně tento úspěch znamená?

Tím, že jsem se, jak už bylo zmíněno, nějaký čas podílel na české PGA, tak si myslím že pro Česko a i pro Petra Dědka to byl veliký úspěch, protože ty předchozí turnaje skončily po třeba třech letech organizování. Bylo velmi těžké získat dobrý vztah s European Tour, přesvědčit je o tom, že ten projekt je nosný, že European Challenge Tour, ta druhá série, tady může být déle. Vlastně po dvou úspěšných letech realizace jsme přišli s tím, co měl Petr Dědek dlouho v hlavě, že budeme pořádat druhou Challenge, na Slovensku. A k tomu jsme měli zájem přizvat Czech Masters, představili jsme to a podepsali dlouhodobé smlouvy na všechny tři turnaje.

 

V jakých krocích vůbec taková příprava na turnaj postupuje?

Ve velmi intenzivních krocích. Například nyní máme za sebou dvě přípravné koordinační schůzky, kdy přijel ředitel turnaje, který je dán z European Tour. V podstatě všechen ten systém, co se děje uvnitř ropingu, což jsou ta lana, mezi kterými se hraje, tak má na starosti on. A to co se děje koordinačně za těmi provazy – servis, hráči, diváci, koordinace, tak to mám za naši společnost na bedrech já s týmem našich kolegů. Máme harmonogram – pracovní, plánovací, jeden na mediální kampaň... Snažíme se, aby bylo vše opravdu stoprocentně nachystané.

David Trunda

 

Turnaj bude probíhat na Albatrosu, podle čeho jste zvolili právě toto místo?

Albatros byla pro Czech Masters jediná volba. Byla to lokace, bylo to perfektní hřiště, byla to spolupráce s majitelem. Když sem přijela European Tour komise, tak řekla, že to hřiště je úplně ideální v perfektním stavu a dá se na něm hrát v podstatě hned.

 

Takže ušetřená práce?

I přesto se udělala spousta úprav. Především kvůli tomu, aby hráči měli obrovský, profesionální zážitek z hřiště, aby si ho užili.

 

A co nějaké úpravy pro televizní štáb?

Jak už jsem říkal, přijede čtrnáct kamiónů a bude to přenášeno na šedesát televizních kamer. Vzhledem k tomu, jak je hřiště postaveno, to bude pro televizního diváka velmi atraktivní.

 

Jaké je tedy specifikum toho, jak je to hřiště postaveno?

Hřiště je postaveno tak, že budeme moci mít nízké kamery, případně budeme mít i kamery, které budou přímo na zemi. Jamky jsou navíc dobře viditelné, takže diváci budou mít perfektní přehled o tom, co se děje na hřišti. Navíc díky tomu, že budeme mít ceny whole in one na každé třípárové jamce, to bude zajímavé pro hráče i diváky tím, že se bude neustále něco dít.

 

Termín je 21. až 24 srpna, vybírali jste nějakým speciálním způsobem i ten termín?

Ano. Záměrně jsme chtěli, aby to bylo v období konce srpna. Na tom termínu jsme celkem trvali. Vycházelo to tak, že po všech Challegnových turnajích budeme mít na finální přípravu měsíc. Navíc okolo tohoto data probíhá několik dalších turnajů. A v tomto důležitém Ryder Cupovém roce to tak vychází naprosto ideálně.

 

S jakým zájmem ze strany hráčů se setkáváte?

Nejdříve jsme prezentovali projekt a koncept celého turnaje partnerům a hráčům. Vlastně objíždíme všechny důležité světové turnaje, kde potkáváme manažery hráčů, potkáváme hráče, protože to nechceme řešit pouze emailovou komunikací a snažíme se jim nabídnout spolupráci. Takže i díky tomu je zájem velký.

 

A s jakým zájem se setkáváte ze strany veřejnosti?

Tak ze strany veřejnosti máme velice pozitivní zájem. V současné době máme prodány necelé čtyři tisíce lístků a většinu z toho čtyřdenních. Veřejnost lákáme právě na rodinný program, kdy v sobotu bude vyvrcholení koncertem Eddie Stoilow.

 

Takže i program pro děti?

Během všech dní bude probíhat interaktivní program pro děti s rodiči, kdy si například právě děti v dětské vesničce budou moci zahrát golf s rodiči, prarodiči a s žádnou překážkou se nesetkají ano handicapovaní lidé. Krom jiného mohu třeba zmínit, že budou mít možnost učit se slovíčka novou metodou myšlenkové mapy.

David Trunda

 

V jakém smyslu budou mít prostor i lidé s handicapem?

Na všem se podílejí lidé z organizace Dobrý skutek. Díky tomu tam bude handicapovaným dětem i sportovcům dán velký prostor pro realizaci. Všichni, kdo se zúčastní, tak uvidí, že i oni se mohou perfektně zapojit.

 

Takže nejde vůbec jen o samotnou soutěž?

My tam zveme i školy a snažíme se o mezigenerační zapojení. Jde nám nejen o to, aby mohli lidé vidět vynikající golf, ale aby se tam také mohli s celou rodinou dostatečně vyžít. Vyzkoušet si, že golf není pouze pro velmi movité podnikatele, ale že to je i sport pro rodinu s dětmi.

 

Co je motivací pro hráče?

Pro hráče je motivací nový turnaj na golfové mapě, destinace Praha. Máme záštitu hlavního města Prahy a prvního náměstka Jiřího Vávry, kdy prezentujeme metropoli jako oficiální hostující město, a to je pro hráče zajímavé.  Samozřejmě pak kvalitní turnaj, kvalitní hřiště...

 

Jaký servis hráčům nabízíte?

Například to, že je vyzvedneme na letišti, odvezeme do hotelu, z hotelu je zavezeme na hřiště. Nachystáme jim večerní program a případně i program pro manželky, rodiny, děti, zkrátka komplexní servis. Chceme, aby se cítili příjemně a měli z České republiky dobrý zážitek. Chystáme v případě zájmu i exkurzi do pivovaru či galavečer na Trojském zámku v dobových krojích. Zkrátka usilujeme o to, abychom nebyli jen jeden ze čtyřiceti osmi turnajů, ale turnaj, kam se chtějí hráči vracet.

 

Co bude po 24. srpnu? Pojedete po tak vysilující práci na dlouhou dovolenou?

Já si myslím, že na dovolenou pojedeme v září 2018, doufám. Určitě bude vyhodnocení, máme marketingové plnění ke všem našim partnerům, bez kterých by se to neuskutečnilo. V průběhu září jim budeme dávat reporting toho, jak to probíhalo a pravděpodobně už v září začneme chystat další ročník. Smlouva je na pět let a my doufáme, že ten projekt bude trvat delší dobu, takže to byla taková lehká nadsázka.

 

Nakolik vnímáte golf ještě jako zábavu a nakolik jako práci?

Já nejsem profigolfista, takže je to pro mne koníček jako všechny ostatní sporty a zábava je celý tento projekt. Je to projekt, který mě naplňuje, dodává mi energii. Je to zajímavé tvořit něco u nás naprosto nedotčeného, od nuly, s novým konceptem, vymýšlet ho, vytvářet ho, snažit se ho vytvořit tak, aby byl v česku dlouhodobě úspěšný.

 

Jak tedy relaxujete a nabíráte síly na práci?

Já relaxuji doma, sportem a kontaktem s lidmi, které mám rád.

 

A jaký obecně vnímáte zájem Čechů o golf?

Myslím si a doufám, že teď dochází ke zlomu, že to široká veřejnost začne vnímat tak, jak je tomu třeba ve Skandinávii, kde to hrají opravdu všichni od dětí po seniory. Tráví tam aktivní volný čas, jsou na hřišti, odehrají si devět jamek, pak si dají piknik a pokračují. A nemusí golf vůbec stoprocentně ovládat. Takže doufám, že se to bude měnit i u nás a my tomu pomůžeme.

 

Děkuji za rozhovor

 

 

 

Text: Petra Kuncová

Foto: archiv DDReal

Vytvořeno ve spolupráci s:

Relmost www.relmost.cz

Czech Masters www.czechmasters.cz

Korektura textu: Alžběta Strnadová

Produkce: Michaela Lejsková

Publisher: Profesní magazín Best of www.ibestof.cz

David Trunda
David Trunda
David Trunda
David Trunda
David Trunda

Partneři

Czech Masters
RELMOST


Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Martina Hrušínská, MBA – generální ředitelka společnosti Melitta
Martina Hrušínská, MBA – generální ředitelka společnosti Melitta

12.03.2024 | Na první pohled půvabná blondýnka s energickým vystupováním již 18 let řídí německou rodinnou ...


Jana Večerková - zakladatelka a generální ředitelka Coding Bootcamp Praha
Jana Večerková - zakladatelka a generální ředitelka Coding Bootcamp Praha

20.12.2023 | Práce v IT sektoru je určitě zajímavá, lákavá a také skvěle placená. K jejímu vykonávání ...


Radim Pařík – mezinárodní profesionální vyjednavač, prezident Asociace vyjednavačů
Radim Pařík – mezinárodní profesionální vyjednavač, prezident Asociace vyjednavačů

15.11.2023 | Rodák z Brna absolvoval studium na prestižních světových institucích. Prošel výcvikem vyjednávání ...


Barbora Hlaváčková – moderátorka, realitní agentka pro Portugalsko
Barbora Hlaváčková – moderátorka, realitní agentka pro Portugalsko

16.05.2023 | Vystudovala Univerzitu Karlovu v Praze, kde roku 2007 obhájila na Fakultě sociálních věd v oboru ...


Zdeněk a Pavel Lázničkovi - zakladatelé značky Hanibal
Zdeněk a Pavel Lázničkovi - zakladatelé značky Hanibal

01.11.2022 | Motivace, milníky a kladný vztah k přírodě. Bratři Zdeněk a Pavel Lázničkovi se s námi podělili ...