Petr Kotík - jednatel Amazing Places


Petr Kotík, foto: Robert Vano
15.09.2015 19:12 | Michaela Lejsková

Podnikatel, který sám vstoupil na trh se dvěma hotely v Praze, přišel po letech s nápadem: ukázat lidem možnosti pobytů po celé republice. Jedná se o výběr neobyčejných míst, která vás mnohdy překvapí kapacitou a situováním. Mají však společného jmenovatele a tím je Amazing Places, projekt, který vám nabízí přehled, kde najít to ideální zákoutí, kde chcete trávit vysněným způsobem svůj volný čas. Petr Kotík pochází z umělecké rodiny a to se také odráží v interiérech obou jeho hotelů (pozn. redakce: Art Hotel Praha a Hotel Casa Marcello). Podniká společně s manželkou Kateřinou, se kterou mají tři děti.

Amazing Places - ilustrační fotografie

Amazing Places - Krumlovský mlýn

 

Kouzelná místa, tedy Amazing Places, jste se rozhodl mapovat a sdružovat z jakého důvodu?

Úplně prvotní myšlenka na Kouzelná místa v ČR u mě vznikla asi před čtyřmi lety, kdy jsem si uvědomil, že mám problém vybrat si, kam na dovolenou u nás, resp. že mám problém se jakkoliv zorientovat ve změti stovek a tisíců nabídek na ubytování, které ale nejsou nijak kvalitativně rozděleny.

 

Své plány jste ale odsunul, jak se říká, k ledu…

V té době jsem otevíral novou luxusní restauraci v Praze, k tomu všední starosti s hotely, které provozujeme s manželkou rovněž v Praze, takže projekt Amazing Places jsem musel na pár let jaksi „odložit“ na příhodnější dobu.

 

K jakému účelu, nebo lépe řečeno komu, je určen projekt Amazing Places?

Jednoduše řečeno AP je projekt pro všechny lidi, kteří se rozhodli cestovat po celé ČR a chtějí něco „navíc“. Nebo jinak, AP je pro všechny lidi, kterým není jedno, kde zůstanou přes noc, kde se mohou dobře najíst, nebo hledají úžasné místo, kde zrelaxovat své tělo. Dlouho u nás přetrvával názor a částečně přetrvává dodnes, že za zážitky a kvalitou služeb musíme vycestovat do zahraničí, což je právě jeden z cílů mého projektu – bořit tento mýtus, který možná platil dříve, ale už ne dnes. A když vidím ten neuvěřitelný „hlad“ české veřejnosti po všem, co vybočuje a co se vymyká očekávanému standardu kvality služeb, na který jsme byli zvyklí, tak mám z toho zaprvé radost, že to nedělám jenom pro sebe, ale také mám radost za všechny majitele a provozovatele těch kouzelných míst, kteří museli jít do velkého rizika a často i do zadlužení, aby mohli právě taková „kouzelná“ místa vytvořit.

Petr Kotík, foto: Robert Vano

foto: Robert Vano

O jaké pozoruhodné prvotní zkušenosti se s námi můžete podělit?

Jeden příklad za všechny. Před necelým rokem, kdy jsem s projektem začal, jsem znal možná jeden funkční mlýn, kde jsem věděl, že fantasticky vaří – byl to Ábelův Mlýn u Turnova. Dnes máme v našem portfoliu více jak 20 českých a moravských mlýnů, kam můžeme vyrazit na romantický víkend či večeři. Každý den stále objevujeme nové úžasné projekty, nejenom mlýny, ale i farmy, statky, kouzelné romantické chaloupky, malé i velké penziony, hotely či výjimečné restaurace.

 

Jak široký přehled přináší „Kotíkův výběr“ pro veřejnost a co si od něj zákazníci mohou slibovat?

Dnes se může veřejnost seznámit s funkční platformou na naší Facebookové stránce – amazingplacescz , kde každý den zveřejňujeme právě takový jeden „amazing“ projekt – a nechat se inspirovat. Vše je zdarma a jediné kritérium, podle kterého vybíráme, je, že se nám prostě musí líbit, musí nás zaujmout. Snažím se většinu míst navštívit osobně, ale některá místa vybíráme i na základě doporučení našich aktivních fanoušků na Facebooku. Ještě širší přehled nabídne vznikající web, který hodláme spustit začátkem listopadu.

 Amazing Places - ilustrační fotografie

Amazing Places - Porčův mlýn

Projekt je docela mladý. Jaké v něj vkládáte ambice do roka a do dne?

Už dnes nemáme konkurenci, takže můžu neskromně a s nadsázkou říci, že jsme nejlepší (smích), ale samozřejmě se o nás v tuto chvíli ještě moc neví, takže nejbližším cílem je připravovaná mediální kampaň v příštím roce. Dát o sobě vědět tak, aby každý, kdo bude chtít informace o výjimečném, místě, informaci kam jet, kde zůstat, nebo kde se dobře najíst, tak aby věděl, že všechny tyto informace obdrží právě od letošního listopadu na našem webu www.amazingplaces.cz

 

V jakém ohledu se považujete za průkopníka, co se Amazing Places týká?

Toho, co znamená Mauer a Mauerův výběr pro restaurace, bych chtěl dosáhnout jako Kotík s projektem Amazing Places – takže jako průkopník se částečně budu moci považovat právě mimo zmíněné restaurace. Ale rozhodně ne již dnes, kdy je projekt teprve v začátcích. Každopádně mě to hrozně baví. Baví mě objevovat všechna ta zajímavá místa a potkávat úžasné lidi, kteří mě inspirují. Když o tom tak přemýšlím, možná to máme tak trochu podobné – vy se svým projektem Best of a já
s Amazing Places.

Amazing Places - ilustrační fotografie

Amazing Places - Penzion Na Stodolci

 

Kdo je ten konečný zákazník, který podle vás službu nejlépe ocení?

Všichni, jednoznačně všichni, kteří prahnou po originálních prožitcích a upřednostňují kvalitu před kvantitou. Všichni, kteří se nespokojí s málem, chtějí něco víc a nechtějí být zklamaní. Pro milovníky masových dovolených, akcí, či vyznavače slevových portálů asi nebudeme ti praví. Zkrátka náš člověk, potažmo zákazník, je ten, který vyhledává nevšední, autentický, v našem slovníku „kouzelný“ prožitek a je schopen tuto kvalitu nejenom poznat, ale i finančně ohodnotit.

Petr Kotík, foto: Robert Vano

foto: Robert Vano

 

Služby tohoto charakteru se setkávají s celkem velkým zájmem. Co lidé podle vás v tomto ohledu řeší, co je nejvíce zajímá?

Osm měsíců, den co den, zveřejňujeme na naší FB stránce nové a nové příspěvky/recenze. Absolutně nejvyšší míru aktivity a sdílení mají malé penziony, apartmány a chalupy. Právě ty, které nejvíce zpodobňují pojmenování „kouzelná místa“. A pak se to liší od každého jednotlivce zvlášť. Někdo hledá klidné opuštěné místo uprostřed lesů, někdo potřebuje vyžití pro rodinu s dětmi, jiní hledají romantické místo na své výročí, oslavu.

Amazing Places - ilustrační fotografie

Amazing Places - Farma Noem u Brna

 

Dáváte prostor pro hodnocení i klientům? Mohou se nějak zapojit?

Snažíme se co nejvíce lidi vtáhnout, zapojit do dění, nejčastěji formou různých soutěží a anket a samozřejmě i zajímavých výher. Vlastně i díky tomu jsme získali zhruba třetinu všech úžasných tipů. Protože stránka je nekomerční, lidé umisťují své tipy kolikrát přímo na stránku, případně sdílejí vlastní zkušenosti s ostatními. Z několika „tipařů“ se stali i naši externí spolupracovníci, díky nimž si vytváříme síť spolupracovníků napříč republikou. Připravujeme i hodnocení přes naše webové stránky.

 

Čemu by podle vás měli hosté věnovat nejvíce pozornosti, když si vybírají ubytování?

Pokud chcete mít co největší jistotu, že nesáhnete tzv. „vedle“, zjistěte si hodnocení přes několik na sobě nezávislých serverů a webů. Doporučuji google.com , seznam.cz, a kromě od listopadu funkčních stránek amazingplaces.cz , můžete zkusit i tripadvisor.com nebo největší světový rezervační systém booking.com. Já osobně dám hodně i na osobní kontakt. Pokud někdo dlouhodobě telefon nebere, není do telefonu ochotný a příjemný, tak je vždy něco špatně, resp. takovému místu se raději vyhnu. Rovněž je dobré, aby fotografie udávané na webu odpovídaly skutečnosti. Naprostá většina majitelů a provozovatelů ocení, když si uděláte rezervaci přímo přes jejich webové stránky, nebo telefonicky. Odpadne jim provize, často i 20–30 % pro zprostředkovatele.

Amazing Places - ilustrační fotografie

Amazing Places - Cafe Fara u Mikulova

 

Sám podnikáte od svých dvaceti let. Čím vás obor hotelnictví tolik zlákal, když jste z umělecké rodiny?

Hotelnictví jsem nevystudoval, dokonce nemám ten termín rád, horší pro mě, resp. pro mé uši, je už snad jen hoteliér – v našem prostředí to má pořád tak trochu lehký pejorativní nádech z dob minulých. Já chtěl být „nezávislým“ umělcem jako velká část mé rodiny, ale bohužel něco jiného jsou osobní ambice a něco jiného schopnosti. Mé umělecké schopnosti i vzhledem k úspěchu mých rodinných předků, zvláště dědečka a pradědečka, nejsou zatím nijak přesvědčivé. O to víc ale mají můj velký respekt ti, kteří se uměním zabývají, a pro které je umění srdeční záležitost. Alespoň malou část mé touhy jsem vtiskl do našeho prvního hotelu, který se jmenuje Art Hotel Praha, jehož součástí je zajímavá sbírka české moderny 20. století.

Amazing Places - ilustrační fotografie

Amazing Places - spaní v sudech, Klentnice na Jižní Moravě

 

Podnikáte spolu s manželkou. Jak se vám daří koordinovat společný pracovní život a udržet tempo?

Vlastně díky své překrásné ženě jsem se dostal k tomuto oboru – v jejím mladém věku se dostala na velice zajímavé místo ředitelky hotelu v centru Prahy. Já v té době pracoval a podnikal v oblasti realit a developmentu, a protože jsme ještě v roce 1999 nevěděli, že v Praze chce hotel stavět „každý druhý“, tak jsme se společně rozhodli, že do toho půjdeme. Posléze jsme ale zjistili, že stejný nápad postavit si a provozovat hotel má spousta ostatních dobrodruhů. Problémy s tímto neregulovaným boomem nových a nových hotelů přetrvávají v Praze doposud. Na druhou stranu je to výhodné
pro koncového zákazníka, který má díky tomu v Praze možnost velmi kvalitního ubytování za velmi přijatelné ceny. To je ale zase na úplně jinou a delší debatu.

Amazing Places - ilustrační fotografie

Amazing Places - vyber ze zajímavých mist po cele ČR /velká fotografie Penzion Za mlýnem/

 

Jak jste se popasovali s kombinací práce a soukromí?

Kdo pracuje v gastronomii nebo v cestovním ruchu, tak vám asi každý řekne, že práce a soukromí se neustále prolínají, což samozřejmě není dobře. Domů si taháte často problémy z práce a pak si zaděláváte na problémy v soukromí. Tím jsme si prošli i my, vlastně si tím procházíme neustále s tím rozdílem, že v posledních letech se vědomě snažíme oddělovat práci a soukromí. Je to takový neustálý boj. (smích) Jak praví jeden český psycholog: „Kdybych mohl, tak nechám uzákonit zákaz společné práce manželů a partnerů!“ A něco na tom je.

Děkuji za rozhovor.

 

Text: Michaela Lejsková

Foto: Robert Vano www.robertvano.cz

Vytvořeno ve spolupráci s Amazing Places www.amazingplaces.cz

Art Hotel Praha www.arthotel.cz

Hotel Casa Marcello www.casa-marcello.cz

Korektura textu: Vladana Hallová

Produkce: Michaela Lejsková

Publisher: Profesní magazín Best of www.ibestof.cz

Amazing Places - ilustrační fotografie
Amazing Places - ilustrační fotografie
Amazing Places - ilustrační fotografie
Amazing Places - ilustrační fotografie
Amazing Places - ilustrační fotografie
Amazing Places - ilustrační fotografie
Amazing Places - ilustrační fotografie
Petr Kotík, foto: Robert Vano

Partneři

Amazing Places
Art Hotel Prague
Casa Marcello


Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Martina Hrušínská, MBA – generální ředitelka společnosti Melitta
Martina Hrušínská, MBA – generální ředitelka společnosti Melitta

12.03.2024 | Na první pohled půvabná blondýnka s energickým vystupováním již 18 let řídí německou rodinnou ...


Jana Večerková - zakladatelka a generální ředitelka Coding Bootcamp Praha
Jana Večerková - zakladatelka a generální ředitelka Coding Bootcamp Praha

20.12.2023 | Práce v IT sektoru je určitě zajímavá, lákavá a také skvěle placená. K jejímu vykonávání ...


Radim Pařík – mezinárodní profesionální vyjednavač, prezident Asociace vyjednavačů
Radim Pařík – mezinárodní profesionální vyjednavač, prezident Asociace vyjednavačů

15.11.2023 | Rodák z Brna absolvoval studium na prestižních světových institucích. Prošel výcvikem vyjednávání ...


Barbora Hlaváčková – moderátorka, realitní agentka pro Portugalsko
Barbora Hlaváčková – moderátorka, realitní agentka pro Portugalsko

16.05.2023 | Vystudovala Univerzitu Karlovu v Praze, kde roku 2007 obhájila na Fakultě sociálních věd v oboru ...


Zdeněk a Pavel Lázničkovi - zakladatelé značky Hanibal
Zdeněk a Pavel Lázničkovi - zakladatelé značky Hanibal

01.11.2022 | Motivace, milníky a kladný vztah k přírodě. Bratři Zdeněk a Pavel Lázničkovi se s námi podělili ...