Pořadatelka projektu Štiky českého byznysu hostila michelinského šéfkuchaře


štiky českého byznysu
18.10.2015 20:58 | redakce

Štiky českého byznysu se tentokrát netradičně ocitly v kuchyni. Hostem klubového setkání byl totiž světově uznávaný šéfkuchař Riccardo Lucque, který přímo na pódiu připravil spaghetti aglio e olio podle svého tajného receptu. Zakladatelce společenského klubu Helas New Encountrs Club, Heleně Kohoutové, s rolí moderátorky tentokrát pomohli také zakladatel žebříčku, Martin Růžička, Country Manager Coface Czech a Marek Kreisl, senior advokát PwC Legal.

„Na klubových setkáních Štik českého byznysu máme vždy úžasného hosta, jehož oblast působení je obvykle taková tvrdá – chemický, strojírenský nebo jiný průmysl. Dnes jsme vám chtěli udělat radost a závěrečnou fázi ročníku vám zpříjemnit něčím, co vás bude obzvláště bavit,“ uvedla netradičního hosta Helena Kohoutová, spolu porotkyně a pořadatelka Štik českého byznysu.

Světově uznávaný šéfkuchař před 13 lety přišel do České republiky, aby si splnil svůj sen – mít vlastní michelinskou restauraci. A když viděl stav českého kulinářského prostředí, stal se navíc i jakýmsi velvyslancem italské kuchyně. „Vždy jsem měl cíl, že budu šéfkuchařem v michelinské restauraci. Pracoval jsem opravdu tvrdě od klukovských let. Škrábal jsem brambory, uklízel jsem rybí zbytky v obrovské místnost plné visících ryb, tři měsíce jsem dělal v temné komoře nudle,“ vypráví Ricardo Lucque. „Tyto zkušenosti mě připravily na to, že být šéfkuchařem je především tvrdá dřina.“ V roce 2002 se Riccardo nejprve stal šéfkuchařem restaurace Square na Malostranském náměstí. V dubnu 2005 otevřel svou vlastní restauraci Aromi na Vinohradech, po čtyřech letech jejího úspěšného provozu pak v roce 2009 otvírá v bezprostřední blízkosti Staroměstského náměstí v centru Prahy svou druhou restauraci La Finestra in Cucina. V květnu 2012 zahájila provoz v pořadí již třetí Riccardova restaurace Il Mercato v Brně. Kromě svých restaurací vlastní Riccardo i kuchařskou školu. „Motorem vašeho snažení by měla být zkušenost a nikoli peníze. Snažil jsem se zkušenosti nabrat v těch nejlepších restauracích, ale samozřejmě jsem byl často odmítnut,“ pokračuje Riccardo Lucque. „Mít vlastní restauraci však bylo vždycky můj sen. Aby se tak stalo, prodal jsem v Itálii svůj dům a restauraci založil právě tady v Česku.“

štiky českého byznysu

 

Svou gastronomickou kariéru odstartoval Riccardo v 16 letech, kdy pracoval v hotelech ve městech Rimini a Pesaro, především v restauraci specializované na mořské plody, která se pyšnila jednou hvězdičkou od známého gastronomického průvodce Michelin Guide. Od roku 1993 pobýval devět let v Anglii, kde pracoval v restauraci Zafferano, která byla v roce 2001 vyhlášena nejlepší italskou restaurací v Londýně. Během svého působení v Anglii se stal výkonným vedoucím šéfkuchařem řetězce pěti italských restaurací v oblasti řeky Temže. Na dobu třech měsíců v roce 2001 přijal angažmá šéfkuchaře New Yorské restaurace Il Bucco, která byla americkým Zagat Guide v době Riccardova působení vyhlášena nejlepším nováčkem mezi restauracemi na Manhattanu. „Kuchyně je jako armáda. Není tam demokracie, ale přísná hierarchie. Není to žádná procházka, je to tvrdá dřina v horku,“ popisuje Riccardo vášeň svého života. Možná právě toto drsné prostředí je podle Riccarda důvodem, proč jsou nejznámějšími šéfkuchaři muži. Nicméně sám zná několik skvělých šéfkuchařek. Mimochodem, vzhledem k tomu, jak je ta práce náročná, nemůže být žádný člověk šéfkuchařem celý život. Nejznámější Riccardův podnik, restaurace Aromi, která se přestěhovala na Náměstí Míru, je proslulá svými rybami a mořskými plody. Zde najdete pravou italskou kuchyni s důrazem na původní kvalitní a čerstvé suroviny od drobných italských dodavatelů, s nimiž má Riccardo Luque osobní vztah. „V životě bych se mohl obejít úplně beze všeho, kromě ryb,“ říká Riccardo.

štiky českého byznysu

 

Přestože ji nevaří, Riccardovi chutná i česká kuchyně. A jakou největší chybu dělají Češi v přípravě italských jídel? Prý je to nesprávný poměr těstovin a přísad. Těstoviny jsou totiž hlavní složkou jídla a neměly by plavat v omáčce. Právě těstoviny se staly překvapením v závěru večera. Riccardo osobně uvařil podle svého tajného receptu tradiční neapolský pokrm – spaghetti aglio e olio. A v čem spočívá jeho trik? Známý recept obohatil o ančovičky a rozinky namočené ve víně, které nechá na pánvi zkaramelizovat. Štiky, které jsou zvyklé na tvrdý svět byznysu, si nakonec se světem šéfkuchaře velmi rozuměly. „Štiky českého byznysu nejsou přehlídkou krásy, ale oceněním skutečného ekonomického úspěchu firem, které hodnotíme několika ukazateli. Ryba musí být dravá a zdravá,“ říká Martin Růžička, Country Manager ve společnosti Coface Czech, která žebříček založila. Avšak smyslem klubových setkání je právě potkávat inspiraci v podobě zajímavých osobností a podnikatelských příběhů, protože je to právě inspirace, která nás všechny posouvá dál.

štiky českého byznysu

 

ŠTIKY ČESKÉHO BYZNYSU je prestižní ekonomický žebříček, založený mezinárodní společností COFACE CZECH. Projekt již 12 let oceňuje významné podniky v České republice jak v krajích, tak v celorepublikovém měřítku. Štiky se potkávají ve společenském klubu „Helas New Encounters Club“, který dlouhodobě propojuje významné podnikatelské subjekty a pořádá diskuze a společensko-odborná setkání. Dlouhodobá analýza nás přivedla k tomu, že Štiky českého byznysu jsou převážně firmy, které potřebují specifické služby a poradenství, a proto bylo naším cílem zapojit do projektu partnery, kteří patří k lídrům v rámci svých oborů. Hlavním tématem dnešní doby jsou moderní technologie a flexibilita práce, proto se generálním partnerem stala společnost Vodafone. Každá firma, která patří ke Štikám, potřebuje řadu specifických služeb, ať už se týkají daní, auditu, práva nebo růstu firmy, a ty najde prostřednictvím dalšího partnera, kterým je PwC. Mnoho Štik patří také mezi exportní společnosti, které ocení exportní financování a obdobné služby, proto je partnerem i společnost Citibank. Takové firmy ocení i služby významných transportních společností, jako jsou DHL Freight a Gerlach. Majitelé výzamných firem rovněž hledí na své finanční portfolio z vyššího nadhledu, a proto jsou partnery také Emun Partners a BHS. Firmy expandují díky fúzím a vstupům finančních skupin, což umíme zprostředkovat prostřednictvím Enterprise Investors. Dalšími partnery jsou ti, kteří umí nabídnout konferenční a ubytovací služby, jako je Le Hotel Group a poskytovatel příjemných požitků Dilmah. Záštitu poskytuje AMSP ČR.

 

www.stiky.cz

štiky českého byznysu
štiky českého byznysu
štiky českého byznysu
štiky českého byznysu

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Baldinini je značka, které se v Praze daří, slaví tam už dvě významné události
Baldinini je značka, které se v Praze daří, slaví tam už dvě významné události

11.11.2019 | Tradiční světoznámá italská společnost Baldinini slaví v Praze v roce 2019 hned dvě velké události. ...


Kolik nás vlastně může stát nesoulad s GDPR?
Kolik nás vlastně může stát nesoulad s GDPR?

11.11.2019 | Po déle než roce praktikování obecného nařízení k ochraně osobních údajů už můžeme na ...


Průzkum ukazuje, že společnostem, které se přizpůsobují technologickým inovacím, rostou výnosy
Průzkum ukazuje, že společnostem, které se přizpůsobují technologickým inovacím, rostou výnosy

05.11.2019 | Rozsáhlý průzkum Systémy budoucnosti (Future Systems), který provedla společnost Accenture, odhaluje ...


Výrobce nábytku představil novinky pro nadcházející rok
Výrobce nábytku představil novinky pro nadcházející rok

28.10.2019 | Otrokovický výrobce kancelářského nábytku RIM CZ přivezl ke konci října 2019 do svého pražského ...


Seriál ČECHOVI aneb „český Dallas“ přichází spolu s knihou, která je nejen o seriálu
Seriál ČECHOVI aneb „český Dallas“ přichází spolu s knihou, která je nejen o seriálu

28.10.2019 | Čechovi – aneb „český Dallas“ je tady! Televize Barrandov uvede od pondělí 28. října novou ...