o lidech vynikajících ve svých profesích

Proč mají na seznamkách větší šanci muži a jaké protějšky lidé oslovují?


Kristýna Mertlová
10.09.2018 18:00 | redakce

Nedávno byla v České republice zveřejněna velice zajímavá studie z USA, kterou v zahraničí publikoval odborný časopis Science Advances. Studie odhalila, že lidé, hledající partnery přes seznamky, mají tendenci cílit na atraktivnější protějšky, než jsou oni sami. Tento trend v Česku potvrzují interní data Seznamovací agentury Date2k. Z atraktivnějších protějšků, než jsou oni sami, si vybíralo více než 62 procent jejich mužských klientů, ovšem mezi ženami to bylo pouze 18 procent klientek. Zajímavá je také reakce oslovených „atraktivnějších“ protějšků. Zatímco ženy téměř nemají šanci atraktivnějšího muže zaujmout, ale mají tendenci méně atraktivním mužům dát šanci a pozvání na rande přijmout.

 

V rámci studie se sociologové v USA rozhodli zkoumat chování uživatelů seznamek a analyzovat oslovování protějšků z pohledu atraktivity. Výsledky ukázaly, že když uživatel udělá první krok, mají obě pohlaví snahu vybírat si protějšek „mimo svou ligu“. Ženy si vybírají v průměru o 23 procent atraktivnější muže a muži pak oslovují uživatelky o přibližně 26 procent přitažlivější, než jsou oni samotní.

Tento trend v České republice potvrzují data seznamovací agentura Date2k, která se zaměřuje na náročnější klientelu. Za čtyři roky existence jí prošly na stovky klientů a z jejích interních dat a hodnocení vyplývají zajímavé skutečnosti. Mužští klienti mají tendence vybírat si výrazně atraktivnější protějšky, než jsou oni, sami ve více než 62 procentech, a to bez ohledu na svůj sociální a ekonomický status či vzdělání. Naopak ženy si vybírají atraktivnější protějšky v mnohem nižším počtu případů, a to pouze v 18 procentech.

Ještě zajímavější je pak reakce oslovených protějšků. Zatímco šance muže, aby si vyšel na rande s výrazně atraktivnější dámou, byla až 68 procent, šance méně atraktivnější klientky vyrazit na setkání s vybraným protějškem byla pouhých šest procent. „Z našich interních statistik je zcela zřejmé, že pro ženy je atraktivita muže pouze jednou z řady uvažovaných proměnných a o tom, zda dá muži šanci na osobní setkání, se většinou rozhoduje podle zcela jiných kritérií. Naopak pro muže je fyzická atraktivita dámy naprosto zásadní a v případě, že ho klientka fyzicky nezaujme, bohužel již nevěnuje pozornost ani shodným hodnotám, názorům či koníčkům,“ vysvětluje majitel agentury a matematik Jakub Mertl.

 

 

 

O Seznamovací agentuře Date2k:

Na trh vstoupila v roce 2014 jako jediná seznamovací agentura, která využívá vysoce sofistikovanou matematicko-statistickou metodou párování lidí. Základy této metody jsou v zahraničí, zejména USA, používány již delší dobu, nicméně v České republice se jedná o absolutní novinku. Seznamku založila Kristýna Mertlová a unikátní algoritmus vyvinul její manžel Jakub Mertl. Podstatou této vědecké metody je osm úrovní párování na základě povahy, představ o ideálním protějšku, zaměstnání, koníčcích, pohledu na děti a rodinu, sociálním statusu a vzdělání, životním stylu a představě o budoucnosti. Každý klient má svého osobního vztahového kouče, který ho provede procesem poznání vlastních limitů, a to nejen v oblasti navazování vztahů, a případně spolu s dalšími odborníky mu pomůže maximálně rozvinout svůj vztahový a seznamovací potenciál.

Více informaci na: www.date2k.cz.

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Coworkingové a dětské centrum Jahoda má novou pobočku na Praze 2
Coworkingové a dětské centrum Jahoda má novou pobočku na Praze 2

12.11.2018 | Nezisková organizace JAHODA ve čtvrtek 25. října 2018 slavnostně zahájila provoz své nové pobočky ...


Tatarák na EX je debutem Milana Šteindlera
Tatarák na EX je debutem Milana Šteindlera

11.11.2018 | Pro nové představení se Milan Šteindler se svým dlouholetým kamarádem Jiřím Antonínem Trnkou ...


Křest kalendáře Srdeční záležitost přinese podporu Nadačnímu fondu Jakuba Halíka
Křest kalendáře Srdeční záležitost přinese podporu Nadačnímu fondu Jakuba Halíka

09.11.2018 | Společnost KOPECKÝ je přes 20 let spjata se značkou PEUGEOT a již třetím rokem je i oficiálním ...


Datafesťak 2018 bude o datech, byznyse a ženách v IT
Datafesťak 2018 bude o datech, byznyse a ženách v IT

05.11.2018 | Na Univerzitě v Hradci Králové se 23. a 24. listopadu potkají všichni, které zajímá práce s ...


Krása šperků a luxusních hodinek má už 25 let jméno BENY
Krása šperků a luxusních hodinek má už 25 let jméno BENY

30.10.2018 | BENY slaví v tomto roce čtvrt století na českém trhu. Prosperující rodinná společnost za tu ...






120x600-1-1534769835.png
120x600-1-1534769558.png