o lidech vynikajících ve svých profesích

Pavla Loučková – majitelka tanečního studia Magic Free Group


Pavla Loučková
28.08.2018 22:42 | Lenka Žáčková

Tanec je nedílnou součástí jejího života. Rytmus v těle objevila Pavla Loučková před pětadvaceti lety a od té doby slaví úspěchy na tuzemské, evropské i světové taneční scéně nejen jako tanečnice, ale i jako choreografka. Je spoluzakladatelkou jedné z nejlepších českých tanečních škol Magic Free Group, kde předává své bohaté zkušenosti dalším generacím. Rozvíjet taneční schopnosti pomáhá také známým tvářím českého šoubyznysu.

Pavla Loučková

foto: Tino Kratochvil

Jak dlouho se tanci věnujete? Přála jste si být tanečnicí již odmalička?

Celé to vzniklo vlastně samo a spontánně, když mě mamka dovedla poprvé do taneční školy. Bylo to až v mých dvanácti letech, což je v porovnání s dnešní dobou již celkem pozdě. Dnes děti začínají první krůčky třeba ve třech letech. Do taneční školy jsem chodila jednou týdně hlavně kvůli zábavě. A tehdy mě to chytlo. Tančit naplno jsem začala přibližně od čtrnácti let. Mým snem bylo dostat se do brněnské taneční skupiny Crazy Dancers, což se mi po několika neúspěšných konkurzech nakonec povedlo. Po čase jsem se přesunula do taneční skupiny Victoria, kde jsem pod vedením Radima Samka začala jezdit po soutěžích. Tehdy začaly opravdu každodenní tréninky. Podařilo se nám vyhrát mistrovství České republiky a tanec se tak stal mým životem.

 

Zaměřujete se na street dance styly. Byly u nás populární už tehdy, když jste s tancem začínala?

Moderní taneční styly k nám v tu dobu teprve přicházely. Tehdy se hodně tančil disco dance, pak to byla disciplína disco show a pak až asi od roku 2002 k nám začaly proudit hip-hopové styly, které známe dnes.

 

Které taneční styly vám tedy nejvíce sedí?

Asi bych to takto konkrétně nedefinovala. Hodně lidí mi říká, že mám svůj osobitý styl, takže nejsem úplně zastáncem jednoho vybraného stylu. Tančím tak, jak cítím hudbu, čímž vlastně vyjadřuji svou osobnost.

Pavla Loučková

foto: Tino Kratochvil

 

Zkoušela jste tančit nějaké styly úplně odlišné od hip-hopu?

Každý dobrý tanečník a trenér by měl mít „barevnou“ průpravu, aby mohl své umění rozšiřovat. A každý styl je obrovská inspirace. Prošla jsem různými styly, které mě dodnes hodně ovlivňují. Pořád ale zůstávám u toho, co mě baví a naplňuje nejvíc.

 

Jaký byl váš největší taneční zážitek?

Bylo jich hodně, ale jeden z mládí mi utkvěl nejvíce. Bylo to v roce 1995 na Mega Dance Festivalu v Praze. Vystupovali jsme jako doprovod českého zpěváka a oslovila nás tehdejší hvězda Whigfield s tím, že potřebuje čtyři tanečníky. Štěstí se usmálo i na mě, takže jsem dostala příležitost dělat jí doprovod. V patnácti letech to pro mě byl skvělý zážitek a především velká zkušenost.

 

Máte taneční zkušenosti ze zahraničí?

Jistě, ráda vzpomínám obzvláště na jednu. V době, kdy u nás taneční styly nebyly ještě tak známé, jsem měla možnost prožít týden v taneční škole ve Švýcarsku. Vyučovala tam tanečnice od Janet Jackson ze San Diega a obzvlášť tehdy, kdy k nám tyto osobnosti ještě vůbec nejezdily, to byl neuvěřitelný zážitek.

Pavla Loučková

foto: Tino Kratochvil

 

Obohatilo vás to?

Rozhodně. Hodně mě to ovlivnilo, takže bych určitě všem tanečníkům doporučila vycestovat za tancem i do zahraničí. Každá lekce s novým lektorem je přínosem, zkušeností a především posunem zase o krok dál.

 

Jste spoluzakladatelkou jedné z nejznámějších tanečních škol v Česku – Magic Free Group. Jaké jsou vaše největší úspěchy za poslední dobu?

Těch úspěchů za 22 let bylo opravdu nepočítaně. Mezi největší úspěchy řadím to, že mohu dělat, co mě opravdu baví a kde jsem šťastná. Že jsem měla možnost si splnit svůj dětský sen a vybudovat taneční studio pro studenty a nabídnout jim příjemné zázemí pro naši činnost. Za úspěch považuji, že mám stále energii a sílu to nevzdávat, jít dál a tvořit nové věci. Jinak v současné době jsme se zúčastnili Mistrovství Evropy v Německu, odkud jsme přivezli zlatou, stříbrnou a bronzovou medaili.

 

Máte malého syna. Věnuje se také tanci?

Ano, věnuje. Odmalička se v tanečním prostředí pohybuje, tak uvidíme, jestli mu to vydrží. Byla bych samozřejmě moc ráda, ale určitě do něho nepromítám nějaké své ambice a nenutím ho k tomu. Pokud bude chtít jít jinou cestou, ráda ho podpořím.

Pavla Loučková

foto: Tino Kratochvil

 

Říká se, že taneční komunita je hodně semknutá. Je to pravda?

Po narození syna se můj směr života od této komunity trochu oddálil. Nyní je pro mě prioritou jeho výchova. Samozřejmě se stále mezi tanečníky pohybuji při vedení tanečního studia a můžu říct, že vztahy mezi námi jsou skvělé.

 

Jste i úspěšnou choreografkou. Kde berete inspiraci?

Tento dotaz dostávám dost často. Musím říct, že vlastně ani nevím. Pro mě je základem hudba, která mi vše řekne. Když hledám hudbu pro své choreografie, mé okolí už ví, že je to velký stres.

 

Kdy jste začala vymýšlet první choreografie?

Moje první pokusy byly v šestnácti letech. V té době jsem vedla svou první taneční složku – přípravku. O rok a půl později se nám podařilo vyhrát mistrovství Evropy, což byl i můj první velký úspěch s choreografií. Jmenovala se Smažený sněhulák.

 

Jak dlouho trvá, než s tanečníky nacvičíte soutěžní choreografii?

Začínáme asi měsíc před soutěží, kdy se choreografie „nahodí“ na první regionální soutěž a pak ji postupně ladíme k dokonalosti pro celorepublikové, evropské a světové soutěže.

Pavla Loučková

foto: Tino Kratochvil

 

Vymýšlíte choreografie i pro tzv. flash mob, který se koná na festivalu Life! v Brně. O co jde?

Flash mob je spojení jednoduchých tanečních prvků tak, aby je zvládl i absolutní laik. Jde hlavně o to, aby se lidi bavili a nechali se strhnout pozitivní energií. Sestavu proto vymýšlím tak, aby byla pro všechny přístupná a lehce naučitelná.

 

Myslíte, že podobné aktivity přibližují tanec široké veřejnosti?

Doufám v to. Myslím, že to může oslovit i lidi, co se o tanec až tolik nezajímají.

 

Co byste doporučila začínajícím tanečníkům?

Aby odhodili stud a šli si kamkoliv vyzkoušet taneční lekci a hledali místo, kde jim výuka, prostředí i lektor vyhovují a kde se budou cítit šťastní.

 

Vidíte v tanci a hudbě nějaké trendy? Vznikají nové styly?

Ano, vznikají. Všechno to samozřejmě přichází zvenku. Podobné je to i v hudbě. Abych ale pravdu řekla, tak se raději vracím ke starším věcem. Ty mě oslovují víc.

 

Co dospělí? Mají zájem o tanec? Jsou u vás ve studiu i kurzy pro starší?

Máme samostatnou složku pro starší juniory i dospělé. Ale bohužel kolem čtrnáctého roku často nastává období, kdy puberta převyšuje zájem a spousta tanečníků končí, což mě vždycky hodně mrzí. Někteří v tomto věku už často postrádají smysl pro disciplínu a řád. MFG nabízí také složku pro rodiče, pro přátele, kterou navštěvují třeba i bývalí tanečníci, ale také začátečníci a také ti, kteří si přáli celý život tančit a v mládí se jim to nepovedlo. Jsou rádi, že si mohou jednou týdně zatancovat a odreagovat se.

Pavla Loučková

foto: Tino Kratochvil

 

Doporučila byste rodičům, aby zvolili pro své děti jako volnočasovou aktivitu právě tanec?

Určitě ano. Byla bych sama proti sobě, kdyby ne. (úsměv) Tanec je sport, aktivita a každý pohyb je pro tělo a duši to nej. Tanec krásně propojuje hemisféry, dodává endorfiny a navíc děláte něco pro své zdraví. Koordinace těla a mysli je neskutečná.

 

Spolupracujete i se známými osobnostmi. Jak jim tanec jde?

Ti, se kterými jsem spolupracovala, se k tanci vždycky postavili skvěle. Většinou tancujeme na opravdu energickou hudbu, takže atmosféra mezi námi byla pokaždé fajn. Všichni zatím poctivě trénovali a zkoušeli.

 

Dá se tanec naučit, nebo je zapotřebí mít přirozený talent?

Dá se naučit. Mám s tím zkušenost. Ale je nutná obrovská píle a vnitřní disciplína.

 

Čím si vlastně tanečník musí projít, aby se dobře naučil choreografii?

Zatančit choreografii je „běh na dlouhou trať“. Samozřejmě záleží na obtížnosti, ale naše soutěžní formace mají hodně prostorových přesunů, fázování, různá choreografická specifika. Na to vše naše studenty připravujeme celou sezónu, aby choreografii lépe zvládli. Je nutné mít pohybovou paměť, prostorové vnímání, rytmus, umět spolupracovat s ostatními tanečníky atd. Je toho opravdu spousta a do jednoho odstavce bych přípravu choreografie nezvládla popsat.

 

Kolik kurzů týdně vedete?

Já osobně učím už jen dvě složky. Každá trénuje třikrát týdně po hodině a půl, před soutěžemi a akcemi celé víkendy. Občas trénuji i rodiče. Do toho ale samozřejmě koordinuji všechny ostatní trenéry, složky a chod celého studia, komunikaci s rodiči, úklid, recepci a technické zázemí.

 

Kolik máte ve vašem tanečním studiu lektorů?

V současné době je nás šest.

 

Plánujete do budoucna nějaké projekty?

V současné době neplánuji nové projekty. Máme kalendář nabitý akcemi, které chceme plnit na sto procent a zodpovědně, proto není prostor pro další. Naší hlavní akcí je Vánoční show, kterou již tři roky moderuje Ondra Sokol. V létě pořádáme příměstské tábory a letní soustředění. To jsou naše stěžejní akce, které pořádáme pravidelně.

 

Děkuji za rozhovor.

 

 

 

Text: Martin Svoboda

Foto: Tino Kratochvil

Korektura textu: Vladana Hallová

Make up: Pavel Kortan

Vytvořeno ve spolupráci s hotelem Grandior www.le-hotels.cz

BVV www.bvv.cz

Produkce: Dita Brančíková

Publisher: Profesní magazín Best of www.ibestof.cz

Pavla Loučková
Pavla Loučková
Pavla Loučková
Pavla Loučková
Pavla Loučková

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Emilio Fornieles – umělec, malíř
Emilio Fornieles – umělec, malíř

03.03.2018 | Narodil se ve Španělsku, žije v Berlíně. A po celé Evropě se proslavil především svými netradičními ...


Zofie Angelic – umělkyně, výtvarnice, návrhářka
Zofie Angelic – umělkyně, výtvarnice, návrhářka

08.12.2017 | Narodila se v Ústí nad Labem, výtvarné umění začala studovat v Kodani a pokračovala i v mnoha ...


Marie Kinsky – ředitelka Centra choreografického rozvoje SE.S.TA
Marie Kinsky – ředitelka Centra choreografického rozvoje SE.S.TA

01.07.2016 | Narodila se ve Francii a svůj život spojila s tancem. Tanečnice, producentka, taneční pedagožka, ...


Radek Balaš – režisér, scénárista a choreograf
Radek Balaš – režisér, scénárista a choreograf

17.12.2015 | Je všestranným divadelním umělcem. Vystudoval Státní konzervatoř v Brně, obor hudebně dramatický. ...


Doc. MgA. Jan Burian – ředitel Národního divadla v Praze, režisér
Doc. MgA. Jan Burian – ředitel Národního divadla v Praze, režisér

18.06.2015 | Docent Jan Burian vystudoval režii na pražské DAMU. Jako režisér prošel několika divadly – pracoval ...






120x600-1-1534769835.png
120x600-1-1534769558.png