Ing. Jitka Richtrová - majitelka krejčovského salonu Richter Style
22.11.2010 15:19 | Michaela Lejsková
"Muži, mezi kterými se pohybuji, se o oblečení baví relativně dost. Sledují módní trendy a úspěšně je zařazují do svého šatníku." Jitka Richtrová
Jitka Richtrová vystudovala oděvnictví na Vysoké škole strojní a textilní v Liberci (VŠST). Absolvovala odbornou stáž na London College of Fashion a také na ÚBOK Praha – kurz konstrukce střihu. Několik let pracovala v oděvních firmách – mimo jiné ve Wilvorst Pánská móda. Dva roky také spolupracovala s OP Prostějov na projektu MTM pánské obleky na míru. Od roku 1999 působí jako nezávislý oděvní poradce specializující se na oblast oblékání, firemního image, business looku a společenského protokolu. Společnost Richter’s byla založena v roce 2001 poté, co její majitelka Jitka Richtrová dva roky působila jako nezávislá oděvní poradkyně a získala si stálý okruh zákazníků. Firma si postupně vytvořila síť ověřených dodavatelů, s jejichž pomocí tak nyní může nabízet prvotřídní služby šití a šití na míru.
Co vás přivedlo do oděvního průmyslu?
Babička měla velkou krabici s knoflíky a já si s nimi vydržela hrát neskutečně dlouho. Dělala jsem z nich koláže, korále na krk a různě jsem je našívala na kousky látek. Pak jsem dostala malou štíhlou panenku Barbie, na kterou jsem začala šít modely. Myslím, že to byla slavná zpěvačka, a tak jsem jí toužila ušít spoustu modelů. To bylo to období, kdy mi krejčovina začínala být blízká. Vedle nás v domě pracovala jedna dámská švadlena a pamatuji si, že z odstřižků, které vyhazovala, měla moje Barbie naprosto úžasné modely. A od toho byl už jen krůček, abych si začala šít pro sebe. Mým snem bylo mít malý módní salon. Dokonce mi kamarádka udělala i logo.
Vaší parketou je oblékání mužů. Setkáváte se u mužů s jasnou představou, nebo vás berou spíše jako svoji berličku, rádce?
Existují dva druhy zákazníků. Ti, kteří mají jasnou představu a já jim ji pomáhám zrealizovat a pak ti, kteří tápou a nechávají mi volné pole působnosti. Radu ovšem dokážou ocenit muži z obou kategorií.
Jaký mají podle vás v dnešní době muži přehled o módních trendech pánských obleků?
Muži, mezi kterými se pohybuji, se o oblečení baví relativně dost. Sledují módní trendy a úspěšně je zařazují do svého šatníku. Je to velmi dobré téma na hovor u obchodního oběda. Muži si navzájem chválí vázanky i košile.
Nabídka materiálů je na trhu opravdu veliká. Jakou máte radu, abychom se dokázali orientovat, která látka se hodí na jaký typ obleku?
Světlé materiály se hodí pro teplé a slunečné dny, tmavé jsou zase víc vhodné na zimu a pro chladnější dny. Tmavý oblek se také nosí do společnosti. Čím více je materiál barevný, tím méně je konzervativní.
V čem vidíte přednost služby, kterou zákazníci právě u vás mohou využívat, tj., že docházíte za klientem?
Moji klienti jsou velmi zaměstnaní manažeři a servis dodávky do kanceláře nebo domů jim především šetří čas. Tento servis je nadstandardní a pro zákazníka velmi pohodlný.
Jako jeden z mála salonů jste i na úkor nepříliš velkých prostor vybudovala ve své provozovně poměrně velkou zkušební kabinku, která působí spíše jako pokojíček. Je v tom nějaké skryté know-how?
Myslím, že je to naprosto jasné. (smích) Zkušební kabinka je vlastně nejdůležitější prostor mého salonu, je tam několik zrcadel a dostatečné světlo. Díky tomu si může klient pohodlně oblek vyzkoušet. Potřebuji, aby byl v našem obleku maximálně spokojený.
V čem dělají muži nejčastěji chybu při výběru svého oblečení?
Nemyslím si, že by muži dělali nějakou chybu. Není to výběrem, ale spíše se mi zdá, že jsou zbytečně konzervativní, neradi experimentují s novými módními trendy a jsou velmi netrpěliví. Mnoho našich mužů tak chodí v dlouhých rukávech a dlouhých kalhotách.
Co nejčastěji muži podceňují v rámci společenského oblékání?
Každý muž by měl mít podle mého názoru v šatníku jeden tmavý hladký oblek, který bude nosit jen pro speciální společenské události, jako jsou plesy, oficiální večeře nebo svatby a pohřby. Běžný oblek nebo nějaké sako a kalhoty, které najdou zrovna v šatníku, které používají do zaměstnání, není pro tyto příležitosti vhodný. Záře reflektorů je velmi neúprosná a v obnošeném obleku se budou cítit trapně a neužijí si to. Také doporučuji kvalitní bavlněnou bílou nebo bleděmodrou košili. Bavlněná košile je pohodlnější, a to hlavně proto, že se v ní nebudou potit.
Co muži například s kratšíma nohama, větším břichem nebo třeba úzkými rameny? Nemusí mít obavu, když chtějí vypadat ideálně a mít perfektně padnoucí oblek?
Když je správně zvolen vybraný materiál a střih saka, každý muž může vypadat perfektně. Mimochodem, pro takové muže šiji moc ráda, protože jsou velmi uznalí.
Muži s nesouměrnou postavou jsou asi nejčastějšími zákazníky salonů, které šijí na míru, nebo mi můj odhad vymluvíte?
Nemůžu mluvit za ostatní kolegy, ale hodně mých klientů je konfekčních. Není to jen nekonfekčností, proč muži chodí do salonu. Myslím, že na prvním místě je přání mít něco jiného než ostatní, pak je to komfort šitého oblečení, úspora času a svým způsobem i peněz, protože u některých klientů budujeme šatník i dlouhodobě a nestane se, že doporučím něco, co nebudou nosit.
Jaké nové módní prvky můžeme sledovat u pánských obleků?
Teď se nosí hodně úzké kalhoty. Letošní rok se také začnou nosit zase kostky a s trendem „uvolňování se“ se začínají nosit saka z úpletů. Mimochodem, momentálně začínají být na ústupu obleky, více se budou nosit separátní saka a kalhoty.
Jaký je váš názor na zkrácené vázanky? Mají budoucnost, nebo se udrží vázanky končící v úrovni pánského opasku?
Nedávám moc šancí některým výstřelkům. Myslím si naopak, že kravata je už celkově na ústupu.
Na kolik peněz přijde kompletní ušití obleku? Je cena obleku rozdílná podle toho, zda jde o smoking či vycházkový oblek?
Cena se liší hlavně podle náročnosti vypracování ale také podle použitého materiálu. Používáme kvalitní italské a anglické látky, které jsou vyrobeny z té nejlepší vlny a zpracovávají se tou nejmodernější technologií. Tomu také odpovídá cena za metr látky. Ceny obleků se v našem salonu pohybují od 15 do 25 tisíc.
Jaký je průměrný časový horizont, v jakém je oblek šitý na míru vyhotoven?
Je to relativně zdlouhavý proces, na kterém se u nás podílí celý tým lidí. Nicméně výroba obleku trvá přibližně jeden měsíc.
Děkuji za rozhovor.
Jitka Richtrová *5. 4. 1969
www.richterstyle.cz
Dělnická 26, 170 00 Praha 7
Tel.: +420 604236190
E-mail: obleky@richterstyle.cz
Foto: archiv salonu Richter Style
Text: Michaela Lejsková
Publisher: Profashion 2/2010
Komentáře
Kategorie
Příbuzné články
05.05.2024 | Jejím domácím prostředím je už dlouhou řadu let byznys, a to takřka všeho druhu. Pochází z Brna, ...
12.03.2024 | Na první pohled půvabná blondýnka s energickým vystupováním již 18 let řídí německou rodinnou ...
20.12.2023 | Práce v IT sektoru je určitě zajímavá, lákavá a také skvěle placená. K jejímu vykonávání ...
15.11.2023 | Rodák z Brna absolvoval studium na prestižních světových institucích. Prošel výcvikem vyjednávání ...
16.05.2023 | Vystudovala Univerzitu Karlovu v Praze, kde roku 2007 obhájila na Fakultě sociálních věd v oboru ...
Newsletter:
Best of ... na Facebooku! Nejčtenější články za měsíc