Jan Neveselý - ředitel hotelu Royal Regent Karlovy Vary


01.08.2017 23:13 | redakce

Hotel St. Joseph Royal Regent je v podstatě novou budovou. Čím může zaujmout oproti hotelům s dlouholetou tradicí a tradiční lázeňskou architekturou 19. a počátku 20. stol.?

Jednoznačně svým moderním pojetím, který je v Karlových Varech překvapivě velmi žádané. I když by se zdálo, že jedou-li hosté do Karlových Varů, budou hledat klasickou karlovarskou architekturu. Je vidět, že je Hotel Royal Regent umí oslovit. Hosty, kteří hledají čisté linie a světlé barvy, musí hotel Royal Regent jednoznačně zaujmout.

Jan Neveselý

Jan Neveselý, St. Joseph Royal Regent

 

Do vedení hotelu St. Joseph Royal Regent jste nastupoval v roce 2014, tedy v době, která návštěvnosti hotelu příliš nepřála. Jak si pod vaším vedením získal hotel zpět množství spokojených hostů?

Pečlivou až mravenčí prací s cílem přesvědčit každého jednotlivého hosta, že Royal Regent patří mezi špičkové čtyřhvězdičkové hotely superior. Měli jsme výhodu, že jsme stavěli na dobrých základech. Přesto bylo potřeba udržet si stálé hosty a zároveň oslovit hosty nové, což se v plné míře povedlo. Nejlepší host je ten, který o nás doma hezky hovoří a zároveň s sebou při příští návštěvě ještě přiveze své příbuzné či známé. A pokud ke každému hostu přistupujete, jako by byl ten jediný, pak máte šanci, že přijede znovu. ☺

Jan Neveselý

Jan Neveselý, St. Joseph Royal Regent

 

Na co nejvíce vsázíte při výběru zaměstnanců? Které vlastnosti jsou podle vás u personálu lázeňského hotelu s mezinárodní klientelou nejdůležitější?

Jako u každého hotelu – ty lidské. Profesní znalosti jsou nesmírně důležité, ale bez otevřeného srdce, úsměvů a lidské vstřícnosti ke každému návštěvníkovi hotel nikdy nebude mít potřebnou atmosféru. Je důležité, jak hotel vypadá, ale bez skvělých zaměstnanců nepřežije. Zaměstnanci rovná se hotel. V dnešní době je to o to těžší, že najít dobré lidi je stále složitější. Poznal jsem hodně zaměstnanců a dá se říct, že jsou pro mne stálou inspirací. Pokud jim nerozumíte, nebudou se cítit dobře a nebudou dobře pracovat. Chovejte se k nim jako člověk a oni se budou stejně chovat k vám. Většinou se to podaří, ale přiznávám, že někdy to vyjít nemusí.

 

V současnosti cestují do Karlových Varů celé rodiny. Je u vás v hotelu nějak postaráno i o děti?

Je to jeden z našich hlavních směrů – rodiny s dětmi. Dětem jdeme naproti od dětského snídaňového bufetu přes dětský koutek v Lobby. Dětské župany i dětská kosmetika předávána malým návštěvníkům hned při příjezdu je samozřejmostí. A pokud bychom hotel rozšiřovali, je už nyní plánován velký dětský koutek s hlídací službou. Chystáme i solnou jeskyni, která je při léčbě dětských nemocí velmi důležitá.

Jan Neveselý

Jan Neveselý, St. Joseph Royal Regent

 

Kde získáváte inspiraci, co v jednotlivých provozech hotelu zlepšit nebo ještě více zdokonalit?

Jak to říct… Pořád se rozhlížím okolo sebe. Něco málo člověk vymyslí, ale hodně věcí již vymyšleno bylo. Pouze se dívat a umět vhodně vše použít pro svůj produkt. Ve výsledku stačí, abyste se uměli vžít do pocitu hosta, a hned víte, co je potřeba zlepšit. To se mi osvědčilo nejlépe.

 

Jak jste došel v dospívání k tomu, že se chcete v dospělosti věnovat hotelovým a gastro službám? Vycházelo toto rozhodnutí z rodinné tradice?

Tam jsem inspiraci nečerpal, ale hotelová škola v Mariánských Lázních byla jasná volba. Věděl jsem, že chci dělat v hotelu a to doslova „cokoli“. Být mezi lidmi, něco vytvářet a možná i v budoucnu řídit hotel.☺ Což se podařilo. Dnes vím, že někde v podvědomí jsem to cítil a šel za svým cílem. Je hezké plnit si své sny. Hodně dřiny a odříkání, ale pak to stojí za to. Musím ale podotknout, že bez rodinného zázemí by se tato cesta zastavila hned na začátku.

Jan Neveselý

Jan Neveselý, St. Joseph Royal Regent

Teorie a praxe se od sebe někdy velice liší. Co vás zaskočilo po studiu na škole v „ostrém“ provozu restaurace nebo hotelu?

Nic tak zásadního. Co nás naučili, jsme použili, a co nás nenaučili, tam jsme improvizovali. Hotelnictví je i o improvizaci, umět se přizpůsobit situaci a na základě svých zkušeností umět jednat. Ano, zkušenosti jsou zásadní. Malé dřívější úspěchy, ale hlavně chyby. Na těch se člověk naučí nejvíce a jednou provždy si je zapamatuje.

 

Od vedení restaurací jste se vypracoval až k řízení hotelu. Který jste vedl jako první a jak jste přistupoval k nové pozici?

Nádherný hotel Hotel Pavlov patřící společnosti Bristol Group. Asi i právě proto, že byl můj první. K ředitelské pozici jsem přistupoval strašně vážně. Hodně lidského přístupu a hodně krkolomných chyb. Co bylo kde napsáno o tom, jak řídit hotel, tak pro 33letého mladého ředitele neplatí. Osobní přístup, naučit se všechny pozice a mít o nich absolutní přehled. Tak, aby zaměstnanci věděli, že víte. Pak můžete kdekoli pomoci a nemusíte se bát, když vám někdo vyhrožuje, že odejde. Tři týdny jsem dělal číšníka. Byla to obrovská škola, která mě strašně moc naučila. Ne ta číšničina, to už jsem uměl dříve, ale nebát se, a pokud už není jiné cesty, tak jít pouze rovně. Oklikou nikam nedojdete. Další velká zkušenost byla v jednání s majiteli. I to bylo velmi poučné a v budoucí době se ukázalo, že velmi důležité pro můj další postup.

Jan Neveselý

Jan Neveselý, St. Joseph Royal Regent

 

Čím se ředitel prosperujícího hotelu jako vy odreaguje ve volných chvílích?

Musím mít čas – pozice ředitele je od rána do večera. Pracujete od osmi a končíte pozdě večer. Když skončíte dříve, tak píšete e-maily. Ale neměnil bych, je to jako droga. To napětí je vyčerpávající, ale neskutečně nabíjející. To za předpokladu, že hotel funguje. Ale zpátky k vaší otázce – odpočívat musím. Za rok mi bude 50 let, a tak trochu cítím, že se musím někdy zastavit… To ale jen proto, abych mohl potom přeřadit na větší rychlostní stupeň. I presto, že nejsem ryze sportovní typ, tak mě baví tenis, fitness, paradoxně i chození v přírodě atd.

Když navštívíte jinou restauraci nebo hotel, srovnáváte, co by se dalo v daném místě udělat lépe? Jinými slovy, cítíte na sobě tzv. profesionální deformaci?

Jednoznačně. Koukám, nic neříkám, nikdy si nikde nestěžuji, ale pokud je to super, tak chválím. Většinou se ale jedná o přístup zaměstnanců, kteří jsou milí. To, co si přeji u svých zaměstnanců, požaduji i na svých cestách. A o to více si pokaždé uvědomuji, jak je lidský přirozený přístup nesmírně důležitý.

Děkuji za rozhovor.

 

Text: Diana Media

Foto: Diana Media

Oficiální stránky: www.royalregent.cz

Publisher: Profesní magazín Best of www.ibestof.cz

Jan Neveselý
Jan Neveselý
Jan Neveselý
Jan Neveselý
Jan Neveselý
Jan Neveselý

Přidej komentář





Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Janine Alexander - producentka, zakladatelka společnosti Flink Life
Janine Alexander - producentka, zakladatelka společnosti Flink Life

15.06.2017 | Pracuje jako producentka, dříve stylistka, vizážistka. Stála u zrodu několika velmi úspěšných ...


Petr Šídlo – společník firmy Direct People, ředitel
Petr Šídlo – společník firmy Direct People, ředitel

15.04.2017 | Zakladatel inovátorské firmy Direct People, který věří, že zdravé podnikání vždy mění svět ...


Erika Lori – gemoložka, obchodnice s diamanty
 Erika Lori – gemoložka, obchodnice s diamanty

26.02.2017 | „Věřím v sílu a energii diamantů,“ říká žena, která se jako jediná u nás věnuje byznysu ...


Ing. Alexandra Fričová, MBA – obchodní ředitelka PHYRIS, ALMAF Beauty s.r.o., majitelka
Ing. Alexandra Fričová, MBA – obchodní ředitelka PHYRIS, ALMAF Beauty s.r.o., majitelka

30.01.2017 | Alexandra Fričová pochází ze Slovenska, konkrétně z Banské Bystrice. V Praze žije od roku 2007. ...


Petr Lávička – spolumajitel firmy IFC FOOD a restaurace BEEF BAR
Petr Lávička – spolumajitel firmy IFC FOOD a restaurace BEEF BAR

02.01.2017 | Restaurace BEEF BAR byla otevřena 1. června 2016. Díky spokojenosti hostů, kteří na sociálních ...











Komentáře na Facebooku