Martin Gargulák - majitel firmy A1 mobil s.r.o.


Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
25.06.2014 13:26 | Michaela Lejsková

Vstup do podnikání byl pro Martina Garguláka jasnou volbou. Ze studií rovnou pro živnostenský list, a tedy doklad o tom, že o nerozhodnosti u něj nemůže být řeč. Směr, kterým se zpočátku vydal, si také udržel a ve svém oboru uspěl. Ohromné na jeho činnosti je především to, že jej nezajímají jen čísla dokládající obrat, ale duchaplnější činnost, která přispívá k rozvoji společnosti. Proto také založil aktivitu nejlepsistudenti.cz a zajímá se rovněž o potřebné, například prostřednictvím nadace Modrý hroch. Martin Gargulák věří v rovné příležitosti a přátelskou, seriózní komunikaci a od toho se mnohé úspěchy odvíjejí.

Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Foto: Lenka Hatašová

 

Kdy jste začal vůbec poprvé uvažovat o podnikání?

Bylo to už v roce 2007, kdy jsem studoval vysokou školu a zjišťoval jsem, že mi nedává to, co mi má dávat. V té době jsem pracoval v jednom vyhlášeném fitness centru v Brně. Nějak mi ta práce nedala to, co jsem od ní očekával. Tehdy jsem potkal jednu milou slečnu, která se stala také mou manželkou a pomohla mi stát se OSVČ pro jednu telekomunikační společnost.

 

Už v té době byl váš podnikatelský záměr jasný, nebo jste předmět svého podnikání ještě přehodnotil?

V roce 2007 jsem se stavěl na vlastní nohy. To, že budu mít vlastní firmu, jsem věděl až o dva roky později, kdy jsem dostal příležitost pracovat jako partner pro telekomunikační společnost a být na začátku tohoto startu prodejního kanálu. Tehdy se mi začal teprve formovat vlastní podnikatelský záměr a to víte, bylo mi 23 a snil jsem o velkém majetku, velké firmě a drahých autech. Povědomí o fungování firmy jsem neměl vůbec žádné. Pouze svůj vlastní rozum a chuť být si vlastním pánem ve svém světě.

Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Foto: Lenka Hatašová

 

Jaké byly vaše začátky z technologického hlediska?

Mě vždy bavily nové technologie. A musím říct, že mě baví dodnes. Telekomunikace byly v tu dobu na špici a určovaly trend a vývoj na technologickém trhu. Dodnes si pamatuji, jak jsem si vydělal své první peníze a šel si koupit vlastní mobilní telefon. To se psal nějaký rok 2002. Ještě si pamatuji i značku. Dokonce se v tu dobu začínaly vyrábět mobilní přídavné fotoaparáty k telefonům. Telefony byly ještě blokované na jiné mobilní operátory a musely se odblokovávat, počítač jsem měl tenkrát jenom stolní a psal ještě v T602. (smích)

 

Komunikační nástroje se inovují doslova ze dne na den. Jak se vám daří v novinkách orientovat?

Je pravda, že vývoj je opravdu hodně rychlý. Jak do technologií ale jednou proniknete, už odtud neutečete. Přiznám se, že tedy nestíhám sledovat úplně vše, ale mám své favority v oblasti technologického výzkumu a inovací, které opravdu sleduji a kterým věnuji čas. A samozřejmě sleduji také aktuální výrobce a výrobky v oblasti zavádění novinek na trh, takže poradit asi budu schopen.

Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Foto: Lenka Hatašová

 

Jak dlouho trvá zavedení nového produktu na trh?

To je dosti obtížná otázka, protože to u každého produktu trvá jinak dlouhou dobu. Každý produkt má svůj vývoj, svoje předpoklady a uvedení produktu na trhu ovlivňuje spousta vnějších a vnitřních okolností, jako jsou konkurence, vývoj trhu, tržní síla a podobně. Otázka ještě zní, jak si vydefinovat faktický stav zavedení produktu na trh. Ale abych odpověděl na otázku, tak je to určitě v řádech měsíců.

 

Co je podřízeno tomu, abyste mohli nabízet novou službu?

Jak už jsem uvedl výše, na tohle není až tak jednoduchá a jednoznačná odpověď. V každém případě to chce hodně energie, síly, vytrvalosti, odhodlání. Několik produktů na trh zavádím, tak až se příště uvidíme, řeknu, jaké to bylo. (úsměv)

 

Co je od začátku prioritou firmy A1 mobil?

Prioritou firmy je mít samozřejmě spokojeného zákazníka. Vím, že to v dnešní době mezi operátory není jednoduché a že každý operátor slibuje hory doly, jen aby zákazníka ulovil. My jsme tady od toho, abychom tyto sliby změnili ve skutečnost a o zákazníky se postarali. Naší předností je individuální přístup ke každému, ať už velkému, nebo malému zákazníkovi, a proto jsou mezi našimi spokojenými zákazníky jak firmy o 100 zaměstnancích, tak malé firmy o dvou lidech.

Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Foto: Lenka Hatašová

 

S jakými společnostmi spolupracujete a co je předmětem takové spolupráce?

Mezi naše zákazníky patří například české zastoupení společnosti Apple, společnost Čepos, které patří třeba síť maloobchodních prodejen Brněnka, Bala a spousta dalších. Ve spolupráci jsme samozřejmě ale také se svými dodavateli a odběrateli. Největším odběratelem je společnost Vodafone Czech republic a. s., pro kterou zajišťujeme nové firemní zákazníky a o tyto firemní zákazníky se staráme. Jednoduše, jste firma a potřebujete volat, mít ve firmě internet, mít telefony pro obchodníky, zaměstnance a podobně. Zavoláte nám a my vám pomůžeme nastavit řešení ve firmě tak, aby pro vás bylo co nejefektivnější a samozřejmě co nejvýkonnější. Toto právě zajišťujeme ve spolupráci s jedním z největších operátorů na světě, společností Vodafone.

Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Foto: Lenka Hatašová

 

V roce 2012 jste se stali Partnerem roku společnosti Vodafone. Byla vaše spolupráce jiná či nějak výjimečná?

Možná to bude znít trochu zvláštně, ale v tomto období jsme trochu pozměnili směr naší společnosti. Sundali jsme tmavé brýle a začali se dívat kolem sebe. Zjistili jsme, že by bylo vhodné také část peněz, které vyděláme, investovat do společnosti a společnost vylepšovat. Proto jsme se od roku 2012 stali také společensky odpovědnou firmou a podporujeme konkrétní nadaci Modrý hroch a investujeme nemalé prostředky do zkvalitňování školství v ČR a také samozřejmě do inovací a nových technologií v Česku.

A1 mobil

 

Jak vy sám oceňujete své partnery a zaměstnance?

Na své zaměstnance nedám dopustit a hodně si jich vážím. Bez nich bych se nikdy neposunul tam, kde jsem teď, a za to jim patří velké, ale opravdu velké díky. Snažím se k sobě vybírat takové zaměstnance, kterým můžu věřit, a naopak, kteří věří mně. U mých obchodních partnerů je to podobné. Bohužel jsem prošel už i spoluprací s nekvalitními partnery a o to víc si vážím těch, kteří se mnou spolupracují doteď, a hlavně si jich vážím proto, že si vzájemně můžeme věřit i bez psaných dohod.

 

Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Foto: Lenka Hatašová

 

Kolikačlenná je v současnosti vaše firma? Hodláte výhledově optimalizovat či redukovat pracovní místa?

Firma má 15 zaměstnanců. Redukovat ani optimalizovat místa nehodlám. Naopak, pokud se objeví někdo, kdo bude chtít sdílet podobnou myšlenku, jakou máme ve firmě, rád do týmu někoho přivítám. Nápadů máme dost, práce taky

Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Foto: Lenka Hatašová

 

Jaké období vašeho podnikání považujete za nejplodnější?

Můj život je stále plodný, a to jak v podnikání, tak v osobním životě. (úsměv) Jsem hlava plná nápadů a opravdu se nenudíme.

 

O jakých nepříjemných zvratech můžete hovořit ze strany poskytovatele služeb?

Víte, nepříjemných zvratů mám za dobu svého podnikání poměrně dost. Zvraty a překážky k podnikání a k životu patří a z toho důvodu je máme překonávat. Bez toho se nemůžeme dále posouvat. Z toho vyplývá, že se nepříjemných zvratů nebojím. Abychom nebyli jen negativní, za dobu svého podnikání jsem okusil také spoustu příjemných zvratů. (smích)

 

Jakou máte strategii pro oslovování nových zákazníků?
Využíváme hodně referencí stávajících zákazníků a využíváme svůj region. Snažíme se znát zákazníky detailněji a to nám generuje stále nové a nové příležitosti. Využíváme eventů v daných regionech, zveme zákazníky na společenské akce, chodíme s nimi na obědy, večeře a podobně. To nám funguje stále více a stále lépe. K tomu máme samozřejmě k dispozici také své interní call centrum, které zákazníky zkouší oslovit po telefonu. Úspěšnost tohoto ale v dnešní době už není moc veliká a to si uvědomujeme.

Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Foto: Lenka Hatašová

 

Jakou problematiku řeší zákazníci nejčastěji?
Stále se hodně potkáváme s úsporou nákladů na volání a nově zákazníci stále častěji řeší rozvoj firem a možnost nachystat služby tak, aby se daly kdykoli rozšířit. S cenou je to horší, protože po loňské rozpoutané revoluci už ceny nemají kam klesat. Flexibilitu služeb jsme schopni nastavit dobře. Je to jen o tom, znát dobře potřeby daného zákazníka a samozřejmě znát detaily rozvoje firmy v horizontu několika měsíců.

Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Foto: Lenka Hatašová

 

Jak se vám osvědčil obchodní čich? Dokážete odhadnout trh?

Na tuhle otázku se mě zeptejte za pár měsíců. Rozjíždíme nově celosvětový projekt, tak vám pak řeknu, jaký jsem měl čich.

 

Co patří mezi vaše další podnikatelské aktivity?

Založil jsem a postupně rozjíždím projekt nejlepsistudenti.cz, také jsem založil Sdružení podnikatelů a firem pro inovaci – SPAFI, právě vypouštíme projekt Responzivní web do 3 dnů. Další projekty na sebe jistě nenechají dlouho čekat.

Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Foto: Lenka Hatašová

 

Proč jste se rozhodl právě pro ně?

Všechno jsou to oblasti, které mne zajímají, dlouhodobě se v nich pohybuji, orientuji se v nich a chci je vylepšit. Chci, aby se v těchto oblastech změnila politika a alespoň částečně se změnil zastaralý systém.

 

Máte nějaký návod na to, jak správně plánovat?
Mně se většinou dobře plánuje, když mám silný záměr něco udělat. Říká se, že člověk by si měl dávat cíle, reálné cíle a čím dál vyšší a vyšší. Jenže to pak nemá žádný konec. (smích) Zastávám pravidlo, že „plánům“ neříkám plány, ale odhady. Naplánovat si totiž můžete, co chcete, ale dle mého názoru nemůžete předpovídat okolnosti na trhu, které mohou přijít a které nejste schopna ovlivnit. Proto by to měl být spíše odhad než plán.

Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Foto: Lenka Hatašová



O které informace se prioritně zajímáte, než navážete obchodní vztah?
Zajímají mě reference, dívám se na historii obchodního partnera, také už za tu dobu mám pár triků jak si u obchodního partnera vyzkoušet, zda je kvalitní.

Jste pověrčivý?
Nejsem pověrčivý, nevěřím ani na náhodu, ani na osud.

Jak ideálně trávíte svůj volný čas?
Svůj volný čas trávím nejlépe s rodinou nebo se rád potápím a jezdím na kole. Ale takové posezení s přáteli a jen takové to obyčejné klábosení také není od věci.

Bez čeho si svůj život neumíte představit?

Asi přátelé, rodina a technologické novinky. (úsměv)

 

Děkuji za odpovědi.



Text: Michaela Lejsková

Foto: Lenka Hatašová www.lenkahatasova.com

Oficiální stránky A1 mobil www.a1mobil.cz

Korektura textu: Alžběta Strnadová

Produkce: Michaela Lejsková

Publisher: magazín Best of www.ibestof.cz

Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Foto: Lenka Hatašová
Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
Martin Gargulák, foto: Lenka Hatašová.
A1 mobil

Partneři

A1 mobil


Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Martina Hrušínská, MBA – generální ředitelka společnosti Melitta
Martina Hrušínská, MBA – generální ředitelka společnosti Melitta

12.03.2024 | Na první pohled půvabná blondýnka s energickým vystupováním již 18 let řídí německou rodinnou ...


Jana Večerková - zakladatelka a generální ředitelka Coding Bootcamp Praha
Jana Večerková - zakladatelka a generální ředitelka Coding Bootcamp Praha

20.12.2023 | Práce v IT sektoru je určitě zajímavá, lákavá a také skvěle placená. K jejímu vykonávání ...


Radim Pařík – mezinárodní profesionální vyjednavač, prezident Asociace vyjednavačů
Radim Pařík – mezinárodní profesionální vyjednavač, prezident Asociace vyjednavačů

15.11.2023 | Rodák z Brna absolvoval studium na prestižních světových institucích. Prošel výcvikem vyjednávání ...


Barbora Hlaváčková – moderátorka, realitní agentka pro Portugalsko
Barbora Hlaváčková – moderátorka, realitní agentka pro Portugalsko

16.05.2023 | Vystudovala Univerzitu Karlovu v Praze, kde roku 2007 obhájila na Fakultě sociálních věd v oboru ...


Zdeněk a Pavel Lázničkovi - zakladatelé značky Hanibal
Zdeněk a Pavel Lázničkovi - zakladatelé značky Hanibal

01.11.2022 | Motivace, milníky a kladný vztah k přírodě. Bratři Zdeněk a Pavel Lázničkovi se s námi podělili ...