Pavel Vrba - obchodní manažer Estée Lauder


Pavel Vrba
Pavel Vrba
27.11.2010 20:43 | Michaela Lejsková

 

 

 

 

 

„O to raději se k nám zákaznice vrací, když vidí, že máme zájem, aby měly doma přesně to, co je pro jejich pleť vhodné." Pavel Vrba

 

 

 


Estée Lauder se narodila jako Josephine Esther Mentzer v newyorské čtvrti Queens jako dcera maďarské židovské matky a československého otce. Byla jedinou ženou, kterou časopis Time v roce 1998 vybral mezi 20 nejvlivnějších obchodních géniů 20. století. Byla držitelkou prezidentské medaile svobody. V roce 1930 se provdala za Josepha Laudera, se kterým měla syny Ronalda a Leonarda. Kosmetická společnost Estée Lauder byla založena v roce 1935 a v současné době expanduje do celého světa.

Pavel Vrba

 

To je jen ze stručnosti uvedení zakladatelky této věhlasné kosmetiky. Bohužel, s paní Lauder se nám rozhovor už udělat nepodaří. Ta totiž zemřela ve věku 97 let ve své rezidenci na Manhattanu na srdeční příhodu. O tom, jakou stopu za svojí celoživotní prací zanechala a jak se vyvíjí kosmetický trh nejen ve Spojených státech amerických, ale hlavně v České republice, nám bude vyprávět muž z řídícího týmu Estée Lauder pro ČR. Je jím marketingový manažer Pavel Vrba, který jako partner produkce Profashion Žena na cestách přišel osobně předat slečně Kuchařové krásnou kosmetickou pozornost.

produkty Estée Lauder

Jakým směrem se kosmetická značka Estée Lauder aktuálně vyvíjí?

Estée Lauder se soustředí nejen na dekorativní kosmetiku, ale hlavně na péči, ta je pro krásnou pleť zásadní. Máme úžasné produkty pro ženy od třiceti let. Fantastické výsledky vidíme v boji proti vráskám. V tomhle jsme opravdu silní v kramflekách, ať už jde o krém či sérum.

 

Na jakou klientelu se zaměřujete?

Tato kosmetika je určená zejména ženám, právě ty mají zájem o precizní péči o pleť. Naše značka přináší také určitý status prestiže a vychází vstříc ženám s vysokými nároky.

 

Když pomineme prodejní místa, kde ještě může veřejnost hodnotit kvalitu dekorativní kosmetiky?

Jsou to také módní přehlídky, nejčastěji Beáty Rajské, nebo ty v produkci choreografa Vladimíra Franka. Posledních několik let spolupracujeme s Pavlem Bauerem, který je nejen skvělým vizážistou a školitelem, ale také tvůrčím článkem našeho týmu. Make up je pro nás důležitým prostředkem jak přitáhnout pozornost zákazníka. S make upem jsou spojeny sezónní kolekce, většinou jarní a podzimní. Přinášejí jakési osvěžení, něco nového, změnu. To mají zákaznice rády a nám se líbí, že se mají na co těšit, že módní trendy sledují. Takové aktivity přilákají i nové zákazníky, což je pro nás důležité. Proto spojujeme prezentaci kolekcí s líčením na prodejnách, kde se zákaznicím věnují naši profesionálové. Tam si ženy mohou zdarma vyzkoušet jak dekorativní kosmetiku, tak účinky produktů k péči o pleť.produkty Estée Lauder

A co tradiční produkty? Jsou přece zákaznice, které se nerady vzdávají přípravků, na něž jsou zvyklé.

Nabídka se řídí poptávkou zákazníků, pokud jde o produkt, který je velmi oblíbený, nestahujeme jej z trhu. Zůstává v nabídce nadále a případná změna spočívá v nové technologii nebo inovaci balení.

 

Značka Estée Lauder tedy vychází vstříc ženám, které používají kosmetiku pro běžné dny, i těm, které se líčí na profesionální focení a jiné náročnější události. Jak se v této kombinaci daří prodej?

Estée Lauder se při výběru barev snaží mít zastoupenu každou kategorii, ať už jde o oční stíny, lesky, rtěnky či tvářenky. Barvy jsou rozděleny do jednotlivých škál a klademe důraz na to, aby v každé byl zastoupen alespoň jeden odstín, ideálně však více. I když jde o skupinu, která negeneruje velké obraty, je důležité, aby zastoupena byla. Jednak vypadá lépe, když vidíte barevnou škálu odstínů, pestrý výběr ve stojanu a pak také máte šanci líčit ženu pro neobvyklé příležitosti.

produkty Estée Lauder

Jak se vám osvědčilo dávat k dispozici testery? Mohou stačit k tomu, aby si byla žena jistá, že jí produkt vyhovuje?

Pokud jde o péči o pleť, tam je určitě lepší vzít si vzorek a zkoušet výrobek delší dobu. Toto se nám velmi osvědčilo, dokonce si zakládáme na tom, aby žena nekupovala naslepo, ale raději produkt předem vyzkoušela. O to raději se k nám zákaznice vrací, když vidí, že máme zájem, aby měly doma přesně to, co je pro jejich pleť vhodné.

 

V boji proti vráskám jste se vybavili čím?

Nejúčinnějším pomocníkem proti vráskám je fialová lahvička séra Perfectionist. Výhodou je kombinace okamžitých a dlouhodobých účinků, díky kterým budete vypadat mladší ihned po aplikaci, ale i v budoucnu. Výsledek ještě umocníte použitím hydratačního krému Time Zone, který vaší pleti ubere i několik let.

 

Jaké další značky mají díky firmě zastoupení na našem trhu?

Společnost Estée Lauder distribuuje v Čechách také kosmetiku značek Clinique, DKNY, Tommy Hilfiger, MAC, La Mer a Bobbi Brown.

 

Jak si v dnešní době stojí trh s kosmetikou?

Velkou výzvou je současný přesun zákazníků z kamenných prodejen do internetových. To se projevuje zejména u vůní, kde si internetové obchody dokážou zajistit širokou nabídku za výhodné ceny. U ostatních kategorií kosmetiky je již nabídka podstatně horší jak rozsahem, tak kvalitou výrobků. Většinou jde o starší řady nebo o výrobky určené pro Asii a podobné regiony. Často tak narazíte na bělicí krémy, podivné odstíny a výrobky neodpovídající evropským směrnicím.

Pavel Vrba a Taťána Kuchařová
Na fotce Pavel Vrba a Tatiana Kuchařová

 

Vy sami nabízíte prodej po internetu?

Ne, ani to v blízké budoucnosti neplánujeme. Naše značky sice jsou na internetu nabízeny, ale jde o neoficiální dovozy různých přebytků ze zahraničních trhů. Zde se projeví právě ta špatně vložená investice do rádoby levnějšího zboží. My jsme silní v tom, že dokážeme poradit, zákazníkovi se věnujeme a prodáváme kvalitní produkty s jistotou výsledného efektu. Neprodáváme na internetu, nicméně zdejší inzerci jsme otevřeni, protože jde o silný komunikační prostředek.

 

Děkuji za rozhovor.

 

 

Pavel Vrba, Marketing Manager Estée Lauder Companies

www.esteelauder.cz

Text: Michaela Lejsková

Publisher: Profashion 1/2010

Pavel Vrba a Taťána Kuchařová
produkty Estée Lauder
produkty Estée Lauder
produkty Estée Lauder

Partneři

Estée Lauder


Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Patrik Nový - ředitel KB SmartSolutions
Patrik Nový - ředitel KB SmartSolutions

22.04.2020 | Patrik Nový byl spoluzakladatelem, členem představenstva a akcionářem úspěšné start-up pojišťovny ...


Jan Vážný – obchodní zástupce Moto Italia
Jan Vážný – obchodní zástupce Moto Italia

19.02.2020 | Značka Ducati má za sebou rekordní rok na českém trhu. Loni si zákazníci zaregistrovali 243 nových ...


Tomáš Loukota – dovozce Suzuki ČR
Tomáš Loukota – dovozce Suzuki ČR

25.01.2020 | Do zastoupení japonské značky Suzuki přivedla šéfa motocyklové sekce Tomáše Loukotu celoživotní ...


Michal Janda – Food and Beverage manager hotelu Grandium
Michal Janda – Food and Beverage manager hotelu Grandium

11.11.2019 | Michal Janda má na starost kompletní gastronomický provoz pražského hotelu Grandium. Vystudoval ...


Milan Švára – ředitel Le Hotels Group
Milan Švára –  ředitel Le Hotels Group

07.10.2019 | Hotelový skladatel puzzle dílků. Tak sám sebe označuje generální ředitel Milan Švára. Jeho ...