Radek Koch – spolumajitel multifunkčního klubu Mecca


Radek Koch, foto: Lenka Hatašová
24.10.2014 08:24 | Michaela Lejsková

Do svých podnikatelských záměrů se pouští s nadšením a nezbytnou dávkou progresivity. Člověk, který se od rozvážení zakázek na kole dostal do vrcholového byznysu, a podílel se na prodeji úspěšně vybudované velké firmy. Tvůrčí duch a aktivní zájmy ho nenechaly dlouho zahálet a rozhodl se vyplnit další díru na v podstatě přeplněném trhu. Klubů je u nás hodně, ale úroveň zábavy a servis, tam viděl velké rezervy. Klub Mecca, pražskou legendu, která letos slaví šestnáct let, v podstatě srovnal se zemí. Kompletní rekonstrukcí vytvořil multifunkční centrum, které slouží jak pro konference, tak pro noční zábavu, a to s programem, který je vstřícný hostům bez generačních rozdílů. Radkova přátelská a přímá povaha dává tušit, že se mu podařilo obklopit se schopným týmem, který mu pomáhá každou myšlenku dotáhnout do zdárného konce. A stejně jako před lety i dnes ho občas můžete potkat, jak jede z práce a do práce na kole. Vše, co dosud dělal, měl rád a to je myslím ten nejdůležitější předpoklad pro úspěch.

Radek Koch, foto: Lenka Hatašová

foto: Lenka Hatašová

 

Klub Mecca není vaší první podnikatelskou aktivitou. Kdy jste se pustil do podnikání a v jakém segmentu?

Přišel jsem z úplně jiného oboru. Prodávali jsme kancelářské potřeby – tužky, papír, tonery, prostě vše pro kancelář s donáškou až na stůl.

 

Jak dlouho jste v této oblasti působil a co vám tato životní etapa přinesla?

Prakticky většinu svého pracovního života. Musím uznat, že mi to dalo hodně do života jak po stránce manažerské, tak lidské. Dodnes na ta léta rád vzpomínám.

Radek Koch, foto: Lenka Hatašová

foto: Lenka Hatašová

 

Je jasné, že úspěšné kariéry člověk nedosáhne tím, že za sebou po osmi hodinách zavře dveře kanceláře. Jakou daň si bralo vaše vysoké pracovní nasazení?

To jistě ne. V podstatě by se dalo říct, že jsem neměl a dodnes nemám pevnou pracovní dobu. Obchodní věci řeším během dne, ale i večer. Chci mít vždy přehled. Neřekl bych, že si to vybralo nějakou daň. Měl jsem v životě štěstí, že jsem dělal práci, která mě bavila a naplňovala, jinak by to nemělo cenu.

 

Udělal jste změnu jak profesní, tak svého životního stylu. Čím jste začal, když jste se více zaměřil sám na sebe než na práci?

Abych se přiznal, byl jsem klasický workoholik. Ale po čase jsem si uvědomil, že nejen prací je člověk živ, a změnil jsem to. Když jsem odešel ze světa kancelářských potřeb, začal jsem více cestovat a konečně jsem měl čas na koníčky, které jsem odkládal, například jsem se začal učit na piano a taky jsem se pustil do rekonstrukce bytu.

Radek Koch, foto: Lenka Hatašová

foto: Lenka Hatašová

 

Než přišel do vašeho života klub Mecca… Co volbě těchto prostor předcházelo?

Když za námi jednou přijelo pár kamarádů ze zahraničí, vzali jsme je večer do pražských klubů. Čekali, že ve velkém městě, jako je Praha, budeme mít bujarý noční život na světové úrovni, ale to se nekonalo a oni byli docela zklamaní. A tehdy jsem si řekl, že by si Praha zasloužila něco víc a že se k tomu pokusím přispět. Nejprve jsme zkusili uspořádat jeden malý event. Dopadl dobře, takže netrvalo dlouho a další následovaly. Vzpomínám si, že nám byly tehdejší prostory Občanské plovárny malé, a tak jsme se dostali do Meccy.

 

Čím si ty prostory získaly váš zájem?

Klub jsem znal už z minulosti, pokaždé když jsem tam zavítal, se mi tam moc líbilo. Už tehdy jako řadový host jsem viděl obrovský potenciál, který v sobě prostor skýtal. Mecca byla a doufám, že stále je a bude pojmem na pražské klubové scéně.

Mecca

foto: archiv Radka Kocha

 

Jak probíhaly plány a přípravy na rekonstrukci prostor, než jste se do ní pustil?

Po koupi klubu jsme asi tři měsíce nechali klub běžet po starých kolejích se stávajícím personálem a figurovali jsme jen v pasivní roli pozorovatele. Věděli jsme, že za tu řadu let, kdy Mecca fungovala, bude mít spoustu dílků systému už vychytaných a ty je potřeba zachovat. Zároveň jsme tušili, že se bude muset hodně věcí změnit. Ten čas pozorování byl důležitý pro to, abychom oddělili, jak se říká, zrno od plev. Pochopili jsme, že pokud chceme zvýšit atraktivitu a hlavně návštěvnost, musí klub projít zásadní rekonstrukcí.

Radek Koch, foto: Lenka Hatašová

foto: Lenka Hatašová

 

Které ze změn v Mecce považujete za nejzásadnější?

Stavební změny se dotkly prakticky celého prostoru. Nechtěli jsme jen oprášit starý kabát, chtěli jsme vytvořit z Meccy nový multifunkční prostor, který bude natolik variabilní, že bude splňovat i ty nejnáročnější podmínky pro pořádání široké škály akcí. Za nejzásadnější považuji navýšení kapacity na dvojnásobek. Nyní máme k dispozici tři patra zábavy a pět samostatných barů. Pořídili jsme moderní zvukovou, světelnou a multimediální techniku a zároveň udělali nutné akustické úpravy a odhlučnění. Investovalo se do nových klimatizačních okruhů, ale také do nových elektrických rozvodů a únikových východů. Byla pro nás priorita, aby z hlediska bezpečnosti bylo vše v pořádku a podle předpisů. A samozřejmě nesmím opomenout nový interiér, který ještě více podtrhl industriální vzhled klubu.

Radek Koch, foto: Lenka Hatašová

Radek Koch a Jan Vinkler - manažer klubu Mecca, foto: Lenka Hatašová

 

Jak dlouho práce na klubu trvaly?

Samotná rekonstrukce trvala osm měsíců, ale předcházely tomu měsíce příprav. A i poté, co jsme klub znovu otevřeli, se musela spousta věcí a systémů přizpůsobit každodennímu provozu.

 

Jaké nové zkušenosti jste díky rozsáhlé rekonstrukci získal?

Řekl bych, že nás během rekonstrukce provázely standardní „české“ problémy. Nicméně díky velkému úsilí všech ostatních se nakonec klub podařilo otevřít včas.

Radek Koch, foto: Lenka Hatašová

foto: Lenka Hatašová

 

Změna zasáhla i logo Meccy. Kdo jej vymyslel a co jím chcete sdělit?

Logo jsme si nechali vytvořit u jednoho německého designéra. Změnou neprošlo jen logo, ale celá corporate identity. Základem loga je hvězda, která symbolizuje, že každý návštěvník, který k nám zavítá, je „hvězda“, myšleno každý návštěvník je pro nás důležitý.

Mecca

foto: archiv Radka Kocha

 

Jakým způsobem jste si vybíral svůj tým a jak jste v tom měl šťastnou ruku?

Myslím, že jsem měl v tomto směru obrovské štěstí. Našel jsem dobré manažery, kteří byli nejen poctiví, což je v tomto oboru spíše vzácností, ale také byli ochotní se učit novým věcem a neustále je vylepšovat. A to funguje vlastně dodnes, pořád se snažíme klub a naše služby posouvat kupředu.

 

Jakým způsobem jste rozjel Meccu a jaké byly vaše cíle?

Naše vize byla od počátku jasná. Chtěli jsme Meccu vrátit na výsluní, kam patří. Důraz byl kladen především na nový kreativní program, rozmanitost kulturních i společenských akcí, profesionální personál s pro-klientským přístupem a na dostupnou cenovou politiku. S novou image a cílenou marketingovou kampaní jsme se snažili zasáhnout nejen širokou klubovou veřejnost, ale otevřít se nově i firemnímu segmentu. Spousta lidí si nás spojovala s výborným pátečním mecheche, ale už málokdo věděl, že jsme schopni zorganizovat kompletně na klíč firemní večírek.

Radek Koch, foto: Lenka Hatašová

foto: Lenka Hatašová

 

Od té doby uběhly dva roky. Bilancujete?               

Musím přiznat, že jsme za ty dva roky udělali spousty bot, ale nepláčeme nad rozlitým mlékem. Jedeme dál. Učíme se z chyb a nejen z vlastních. Nasloucháme našim hostům, pravidelně vyhodnocujeme dotazníky. Každou akci na poradě pečlivě revidujeme a řešíme, co příště uděláme lépe. Snažíme se udržet náklady na uzdě a zisk investujeme zpátky do klubu, jsme takřka posedlí vylepšováním.

 

Dokážete odhadnout, kdy bude klub praskat ve švech a kdy naopak bude hostů méně?

Existují různé indikátory, které nám pomáhají předpokládat, jak zhruba bude akce vypadat, například vývoj předprodejů, počet rezervací stolů nebo součet potvrzených účastníků na facebookové události. Ale pravda je, že jsou to jenom indikátory a my do poslední chvíle nevíme, kolik hostů můžeme očekávat. Za ta léta jsme se naučili, že neexistuje žádné řešení rovnice, které funguje. Pamatuji velkoprodukční eventy měsíce připravované, na které nakonec lidé nepřišli, protože začalo pršet, a naopak jednou jsme zabukovali dlouho dopředu poměrně neznámého DJe, který mezitím vydal novou skladbu a stal se velmi populárním, a my jsme pak měli vyprodáno.

Mecca

foto: archiv Radka Kocha

 

Když se zeptám na vaši cílovou skupinu klientů, jaká je?

S úsměvem říkáme 18 plus. (smích) Ve skutečnosti máme několik cílových skupin. Největší skupinu tvoří spíše mladší klientela, která vyhledává náš klub kvůli hudební produkci. Dále nás pravidelně navštěvují VIP hosté, kteří si potrpí na špičkový servis. Pro ně máme speciální věrnostní program. Občas k nám zavítá i nějaká ta celebrita. Cílíme především na české publikum, ale v poslední době Mecca láká i spousty cizinců, kteří přijeli na víkend do Prahy a slyšeli o nás. Čas od času pořádáme akce zaměřené na LGBT komunitu nebo ladies night s módní přehlídkou a podobně. Zkrátka k nám chodí správně vyvážená směsice hostů.

Mecca

foto: archiv Radka Kocha

 

Co si mohu představit pod pojmem multifunkční klub?

Dnes jsme v Mecce schopni odbavit celou škálu akcí. Od klasické party s DJem nebo koncertem živých kapel až po náročné korporátní akce s velkým cateringem. Za zmínku stojí, že pořádáme v klubu dýdžejskou akademii. Je to dvoudenní kurz určený mladým začínajícím dýdžejům. Takže vlastně fušujeme také do vzdělávání. (úsměv)

Radek Koch, foto: Lenka Hatašová

Jan Vinkler a Radek Koch, foto: Lenka Hatašová

 

Jak se srovnáváte s ostatními kluby a na jaké úrovní spolu komunikujete?

Pravidelně naši konkurenci mapujeme. Jsou směry, ve kterých vítězíme na plné čáře, a jsou takové, kde ještě musíme přidat. Jedna z našich největších předností jsou naše dekorace, které si sami vyrábíme. Téměř každý víkend klub proměňujeme na něco tematicky nového. Klíčový je ovšem personál klubu. Lidé jsou spolehliví, pohotoví, flexibilní a vždy v dobré náladě. Konkurence od nás může lehce okopírovat program z internetu, ale už hůře se jim kopírují naše vlastní dekorace a naši zaměstnanci – v tom budeme vždy unikátní.

 

Image podniku se vyvíjí současně s tím, kdo jej navštěvuje. Vsadil jste na nějakou známou tvář?

Je pravda, že některé podniky si najímají známé osobnosti, aby se o nich více mluvilo. My to neděláme, i když občas se bulváru nevyhneme.

 

Někteří klienti žádají něco navíc, speciální službu. Najdou u vás něco takového, čím se mohou odlišit od běžného návštěvníka?

Ojéje. Setkáváme se téměř s železnou pravidelností s požadavky, které v menu zalistované nemáme. Dobrým příkladem je oslava narozenin. V případě, že si to klient přeje, umíme připravit kompletní program počínaje večeří přes transport limuzínou, speciální dekorace v našem sky boxu, streamování fotografií na TV, dorty, květiny… a konče odvozem domů. Jsme připraveni vyřešit téměř jakýkoliv požadavek.

Radek Koch, foto: Lenka Hatašová

foto: Lenka Hatašová

 

Jaký způsob propagace se vám v této oblasti nejlépe osvědčil?

Náš marketingový plán je komplexní. Nejvíce využíváme facebookové kampaně a osobní doporučení.

 

Máte návod na úspěšné řízení týmu lidí?

Základem je vybrat správné lidi do týmu a potom s nimi už jen dál pracovat. Pochopit, co je motivuje, a naslouchat jim. S každým manažerem je potřeba pracovat individuálně. Jsou tací, kteří preferují volnost, a jiní zase potřebují pevnější vedení. Občas se přistihnu, že jim zasahuji až příliš do jejich kompetencí, musím se víc hlídat. (úsměv)

Mecca

foto: archiv Radka Kocha

 

Máte možnost pozorovat celou řadu lidí, především způsob, jak se baví. Co myslíte, že dnešní mládež nejvíce vyhledává?

Podstata zůstala stejná – dnešní mládež se chce odreagovat, pobavit a s někým novým seznámit. To, co se změnilo, jsou její nároky. Kupodivu jsou menší. Změnil se i hudební žánr, dnes světem vládne EDM (electronic dance music). Bohužel dnešní mládež dává přednost „laciné zábavě“ před zábavou na úrovni a to je smutné. My se ale nenecháváme odradit a jdeme za svým posláním. Chceme i nadále dávat dohromady příjemné a sympatické lidi, kteří milují tanec v rytmu houseové hudby až do rána, pod taktovkou talentovaných nejen tuzemských dýdžejů, ale i atraktivních hostů ze zahraničí.

 

A jak se nejlépe bavíte a odreagujete vy sám?

Pravda je, že volného času moc nazbyt nemám, o to více zvažuji, kam se půjdu pobavit. S nadšením ale noční život vyměním za horské výlety a jiné sportovní aktivity nebo jen tak zajdu na dortík do své oblíbené kavárny. Když je venku hezky, jedu do práce na kole.

 

Děkuji za rozhovor.

Radek Koch

foto: archiv Radka Kocha

 

 

 


Text: Michael Lejsková

Foto: Lenka Hatašová www.lenkahatasova.com a archiv Radka Kocha

Vytvořeno ve spolupráci s Mecca Club Prague www.mecca.cz

Korektura textu: Alžběta Strnadová

Produkce: Michaela Lejsková

Publisher: Profesní magazín Best of www.ibestof.cz

Radek Koch, foto: Lenka Hatašová
Radek Koch, foto: Lenka Hatašová
Radek Koch, foto: Lenka Hatašová
Radek Koch, foto: Lenka Hatašová
Radek Koch, foto: Lenka Hatašová
Radek Koch, foto: Lenka Hatašová
Radek Koch, foto: Lenka Hatašová
Radek Koch, foto: Lenka Hatašová
Radek Koch, foto: Lenka Hatašová
Radek Koch
Radek Koch
Radek Koch
Radek Koch
Radek Koch
Mecca
Mecca
Mecca
Mecca
Mecca
Mecca

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Martina Hrušínská, MBA – generální ředitelka společnosti Melitta
Martina Hrušínská, MBA – generální ředitelka společnosti Melitta

12.03.2024 | Na první pohled půvabná blondýnka s energickým vystupováním již 18 let řídí německou rodinnou ...


Jana Večerková - zakladatelka a generální ředitelka Coding Bootcamp Praha
Jana Večerková - zakladatelka a generální ředitelka Coding Bootcamp Praha

20.12.2023 | Práce v IT sektoru je určitě zajímavá, lákavá a také skvěle placená. K jejímu vykonávání ...


Radim Pařík – mezinárodní profesionální vyjednavač, prezident Asociace vyjednavačů
Radim Pařík – mezinárodní profesionální vyjednavač, prezident Asociace vyjednavačů

15.11.2023 | Rodák z Brna absolvoval studium na prestižních světových institucích. Prošel výcvikem vyjednávání ...


Barbora Hlaváčková – moderátorka, realitní agentka pro Portugalsko
Barbora Hlaváčková – moderátorka, realitní agentka pro Portugalsko

16.05.2023 | Vystudovala Univerzitu Karlovu v Praze, kde roku 2007 obhájila na Fakultě sociálních věd v oboru ...


Zdeněk a Pavel Lázničkovi - zakladatelé značky Hanibal
Zdeněk a Pavel Lázničkovi - zakladatelé značky Hanibal

01.11.2022 | Motivace, milníky a kladný vztah k přírodě. Bratři Zdeněk a Pavel Lázničkovi se s námi podělili ...