Romana Ljubasová - majitelka Inca Collagen


Romana Ljubasová, foto: Robert Vano
28.11.2016 15:13 | Michaela Lejsková

Když se Romana Ljubasová rozhodovala o své profesi, měla jasno již v jedenácti letech. Chtěla být užitečná. Proto šla studovat obor zdravotní sestra. O nové zkušenost ji obohatila profesní praxe v Rakousku, kde začínala jako au pair a postupně se začala orientovat na právo. Celých 16 let se věnovala právu na náhradu škody se specializací na škodu na zdraví a životě. V roce 2011 se pustila do podnikání. Inca Collagen je pro ni nejen obchodní artikl, ale hlavně po právu plnohodnotný produkt, který svým klientům hrdě nabízí a do roka od uvedení na trh jí otevřely dveře také lékárny.

Romana Ljubasová, foto: Robert Vano

foto: Robert Vano

 

O jakých profesních směrech jste uvažovala už na škole?

Říkali mi, že budu právnička nebo herečka. Líbilo se mi obojí. Více mě však lákalo právo. Rodiče mě, i když jsem měla samé jedničky, směrovali k ukončení studia maturitou, ale gymnázium mi doslova rozmluvili.

Jak se za svými studii ohlížíte ve smyslu teorie vs. praxe?

Vystudovala jsem obor „zdravotní sestřička.“ Půl roku jsem pracovala na dětské chirurgii v Brně a brzy jsem zjistila, že čtení pohádek a krmení dětí na lůžku se v nemocnici nenosí. Takzvaně jsem zaváděla nové „móresy“. Život mě velmi rychle nasměroval za hranice České republiky, ve významné rakouské rodině jsem jako au pair pilovala němčinu a pečovala o maličké děti. O necelý rok později už jsem jako devatenáctiletá vedla vnitřní správu a pohledávky cca čtyřiceti obchodníků. Rakouská firma obchodující spojovacím materiálem mi dala poprvé poznat, že není důležité dosažené vzdělání, ale schopnost rychle se učit nové věci. Od té doby se mě nikdy nikdo na dosažené vzdělání nezeptal, až vy. Školní vzdělávání v našem školském systému má smysl, pokud je to nezbytný předpoklad pro uskutečnění snů. Musíte být „studovaný,“ jestliže chcete být špičkový neurochirurg nebo jaderný fyzik. Pokud jste ale podnikatel s vlastní vizí? Pak to, co já sama dobře neovládám, ovládají lidé v mém týmu.

Jaké máte postřehy z práce, které jste se dlouhodobě věnovala?

Osudy těžce zraněných osob a jejich rodin umožnily využít můj potenciál na 110 %, a tak taky vypadá má praxe. V této činnosti jsem objevila doslova díru na právním trhu. Téměř nikdo z vystudovaných právních jedniček nemá chuť se zabývat protézami, stomiemi, katetry, reprodukcí, bezbariérovým bydlením a osobním neštěstím. Pro mě je vždy obrovskou výzvou vypustit klienta zpět do života, samozřejmě s dostatečným odškodněním, a přeprat systém nepovedených tabulek. Vlastně se snažím o evropské limity pro české občany. Výsledek mé práce je něco, co nelze měřit jen penězi. Dostávám často fotografie narozených dětí v rodinách, kterým jsem pomohla postavit se znovu na nohy, někdy jen obrazně, někdy doslova. Největším úspěchem je dohoda na mimosoudním vyrovnání částkou 10 milionů korun po předchozím „tabulkovém“ odškodnění. Má práce musí mít vždy vyšší smysl.

Romana Ljubasová, foto: Robert Vano

foto: Robert Vano

Odkdy jste podnikatelkou?

Úplně sama podnikám od konce roku 2011. Po rozvodu jsem si potřebovala ověřit, kdo byl ve skutečnosti hnací silou společného byznysu. Zvládla jsem to doslova od nuly a INCA agency je dnes stabilní a rozvíjející se společnost.

Co podle vás vede ženy k tomu, aby se v podnikání seberealizovaly a co byste ženám, které o tom uvažují, radila pro začátek?

Možná jsem obstála právě proto, že jsem žena. Ženy jsou schopné všeho. Co je firma a podnikání proti mateřství. Řídím se celý život zdravým rozumem. Stejně přistupuji k mateřství i k podnikání. Projekt připravujete 9 měsíců, první tři roky pracujete s projektem 24 hodin denně a potom dalších mnoho let usilujete o to, aby byl světu přínosem. Ženy jsou tedy pro mě skvělé podnikatelky a má rada je jednoduchá. Použijte v podnikání běžnou ekonomiku domácnosti. Dejte projektu pozornost, kterou byste věnovali dítěti. Pokud máte více dětí, jste zvyklé dělit pozornost a to je další výhoda pro vaše podnikání. A úspěch se musí dostavit. Čas, láska i peníze se musí rozdělit s citem a ten my ženy máme.

Inca Collagen

Proč jste zvolila zrovna kolagen? Co vás přivedlo na tuto úvahu?

Inca Collagen je můj druhý podnikatelský projekt a celkem třetí dítě. (smích) „Mám patnáctiletého syna.“ Když se má kariéra ustálila, vrátila jsem se snad již počtvrté do Thajska. Tam jsem upřela pozornost na jednoduchý a zdravý životní styl. I má mysl prošla od thajského boxu až k józe. Mango, kokos, olej, slunce, moře a příroda nasměrovaly moji pozornost ke kolagenu. Vozila jsem všechny ty zdravé věcičky přátelům a oni je chtěli znovu a znovu. Tak dnes vyrábím kolagen pod vlastní značkou.

Co obnášely vaše začátky v podnikání?

Začátek byl sen o tom, JAK BY TO ASI VYPADALO? Mám totiž velmi dynamickou fantazii. Za pár dní jsem si vysnila nadnárodní společnost. Inspirací mi byl Ford, Nivea, Redbull a Disney, taky Steve Jobs a Mark Zuckerberg. Pak jsem začala uvažovat kolik, kde a čeho potřebuji. Chtěla jsem mít produkt nej, nej, nej. Hodně mi pomohly i firmy, pro které jsem dříve odvedla bezchybnou práci. A dokonce jsou na mě hrdí a fandí mi. Prostě, co sejete, to sklízíte.

Romana Ljubasová, foto: Robert Vano

foto: Robert Vano

S produktem Inca Collagen jste na trhu nedlouho, ale podařilo se vám na něm již dosáhnout slušné pozice. Tedy prodej přes lékárny, relevantní reference. Co za tím stojí?

Za vším stojí tvrdá dřina a skvělý produkt. Užíváme si obrovskou loajalitu a zpětnou vazbu spokojených uživatelů. Reference si předávají navzájem. Naše publikum je velmi široké, krásné ženy, sportovci, senioři i zralí muži. Lidé nás hledali v lékárnách, a tak jsme už i tam běžně k dostání. Produkt je k dostání i v obchodní síti Hervis, Vivantis a v dalších provozovnách kosmetiky, fitness a wellness centrech, golfových shopech, u fyzioterapeutů, masérů a výživových poradců. Pomalu se přidávají i odborní lékaři, a to ortopedi, dermatologové, podiatři atd.

Čím je Inca Collagen výjimečný, úžasný?

Je živý, silný, čistý a opravdu funguje.

Pro koho je a není určen?

Je určen pro všechny nad 25 let. V tomto věku totiž začíná pokles tvorby kolagenu v lidském těle. Mírnější rétorikou jej doporučuji lidem nad 35 let.

Podle čeho jste volila název firmy a produktu?

Pro zjednodušení jsem kdysi zkrátila „International Consulting Agency“ na INCA. Název produktu byl proto jasnou volbou.

Uvažujete o tom, že by se dala rozšířit produktová řada či služby firmy?

Služby určitě, právě nyní intenzivně pracuji na rozšíření klientského servisu. Produktová řada se aktuálně rozšiřovat nebude. Mám opravdu skvělý produkt na 1 000 příznaků nedostatku kolagenu v těle. Uvažuji ovšem i o vlastním charitativním projektu, vlastně již takový existuje, jen nemá žádný řád. Pomáhám zatím spontánně. V budoucnu bych chtěla pomoc plánovat co nejúčinněji.

Inca Collagen

Kde vidíte svoji firmu za rok či za pět let?

Za pět let vidím světovou komunitu spokojených uživatelů, kteří budou přesně vědět, proč náš produkt užívají. Prostě protože funguje. Každému budeme plnit jiné očekáváním jediným produktem. To je moje nové poslání, to mě dělá živou a šťastnou.

Jak hodnotíte postupy v rámci legislativy a kde jsou podle vás ještě značné rezervy?

Legislativa je vlastně jednoduchá, jednosložkový produkt plní přísná nařízení a předpisy, a to nejen v EU, daně považuji za samozřejmost. Firmu je třeba vést transparentně. Zisk umím investovat a znovu zhodnocovat. Zde je mi velkou inspirací autor mnoha publikací Robert Kiyosaki. Legislativu je třeba plnit a sledovat změny a na to jsem připravená.

Podle jakých kritérií jste sestavovala svůj tým a jakým způsobem ho řídíte?

Můj tým je odrazem toho, jaká jsem já. Je na mě spolehnutí. Lidé mě následují, protože ví, co jsem dělala a jak jsem to dělala, a znají moje PROČ. V tu chvíli je vlastně jedno, jestli jde o kolagen nebo o pomeranče. Moje PROČ je pro mé kolegy důvodem mě následovat a doplňovat. Ekonomiku svých rozhodnutí obhájím nejlépe skutečností, že společnost vedu pouze se svým vlastním kapitálem. Na všechny kroky, které plánuji, mám raději vždy dvojnásobnou rezervu. Pak se podniká bezpečněji a je to jedna radost. Možná vás překvapím, ale nejsem materiálně založená. Svoje sny si plním uváženě a můj mercedes není nový.

Romana Ljubasová, foto: Robert Vano

foto: Robert Vano

Jaký způsob propagace se vám osvědčil?

Můj způsob propagace? Já nevím, asi všechno dohromady. Lidová slovesnost je zdarma. Může vás vystřelit i zničit. Doslova ctím kouzlo lidové slovesnosti. Ale kamarádím se i s CzechTrade a podnikatelskými kluby jako je třeba HELAS ladies club. Hradíme si samozřejmě i internetové nástroje a rozdáváme i dárečky, jezdíme na veletrhy, prostě všechno dohromady. Vidět a být viděn.

Váš produkt se pyšní vysokým obsahem činného kolagenu. Kolik takových znáte?

Obsah našeho produktu tvoří 100 % bio aktivního mořského kolagenu v denní dávce 3 000 mg. Ty nejznámější produkty na českém trhu obsahují obvykle 8 nebo 16 mg kolagenu, jiné zase obsahují kolagen v dostatečném množství, ale tepelně zásadním způsobem upravený, nejsou tedy bio aktivní. Hledím si toho co jsme my, konkurenci sleduji jen zdravě. Konkurence mi vlastně značně pomáhá s osvětou o kolagenu všeobecně. Já potom přidám vysvětlení – proč je ten náš tak skvělý.

Romana Ljubasová, foto: Robert Vano

foto: Robert Vano

Podle čeho z vaší zkušenosti volí zákazníci produkty s kolagenem, které si zakoupí, a kde dělají zásadní chybu?

Lidé, kteří volí kolagen, očekávají zlepšení nějakého jevu s nedostatkem kolagenu přímo spojeného.

 

Jak byste radila, aby lidé přistupovali k výběru výživových doplňků obecně?

Mám pocit, že se lidé o sebe starají více než dříve. A to je moc dobře. Doporučuji vždy a u všeho uvážit poměr cena – výkon – kvalita. Je jedno, zda se rozhodujete pro nákup auta nebo kolagenu.

Kdo je vaším častějším zákazníkem, muži či ženy?

Pokud jde o zdraví, tak převažují muži sportovci. Pokud jde o krásu, jsou našimi zákazníky z 99 % ženy. Muži krásu neřeší, snad jen vlasy.

Romana Ljubasová, foto: Robert Vano

foto: Robert Vano

Z původního profesního prostředí jste přišla do docela nového. Jak hodnotíte tuto změnu ve svém životě?

Pro mě se nic nezměnilo, pomáhám lidem. To jsem dělala, dělám a budu se o to snažit celý život.

Co patří k vašim zásadám?

Nemám zásady v pravém slova smyslu, mám životní vzory. Pan Werich, pan Masaryk, a budete se divit, i Malá Čarodějnice z Večerníčku, to jsou mé zdroje zásad a nekonečné inspirace. Vždy budu dělat, co mě baví, budu se snažit být dobrým člověkem, i když se zrovna nikdo nedívá.

Jaký svůj povahový rys hodnotíte jako velmi vhodný pro dráhu podnikatelky?

Dost často nerespektuji „zajeté koleje.“ Jsem inovátor a snílek.

Děkuji za rozhovor.

 

Text: Michael Lejsková

Foto: Robert Vano www.robertvano.cz

Make up a vlasy: Lenka Ngombele

Oficiální web Inca Collagen: www.incacollagen.cz

Vytvořeno ve spolupráci s Direct People www.directpeople.cz

Korektura textu: Vladana Hallová

Produkce: Michaela Lejsková

Publisher: Profesní magazín Best of www.ibestof.cz

Romana Ljubasová, foto: Robert Vano
Romana Ljubasová, foto: Robert Vano
Romana Ljubasová, foto: Robert Vano
Romana Ljubasová, foto: Robert Vano
Romana Ljubasová, foto: Robert Vano
Romana Ljubasová, foto: Robert Vano
Inca Collagen
Inca Collagen

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Ing. Lenka Helena Koenigsmarková – podnikatelka, filantropka
Ing. Lenka Helena Koenigsmarková – podnikatelka, filantropka

05.05.2024 | Jejím domácím prostředím je už dlouhou řadu let byznys, a to takřka všeho druhu. Pochází z Brna, ...


Martina Hrušínská, MBA – generální ředitelka společnosti Melitta
Martina Hrušínská, MBA – generální ředitelka společnosti Melitta

12.03.2024 | Na první pohled půvabná blondýnka s energickým vystupováním již 18 let řídí německou rodinnou ...


Jana Večerková - zakladatelka a generální ředitelka Coding Bootcamp Praha
Jana Večerková - zakladatelka a generální ředitelka Coding Bootcamp Praha

20.12.2023 | Práce v IT sektoru je určitě zajímavá, lákavá a také skvěle placená. K jejímu vykonávání ...


Radim Pařík – mezinárodní profesionální vyjednavač, prezident Asociace vyjednavačů
Radim Pařík – mezinárodní profesionální vyjednavač, prezident Asociace vyjednavačů

15.11.2023 | Rodák z Brna absolvoval studium na prestižních světových institucích. Prošel výcvikem vyjednávání ...


Barbora Hlaváčková – moderátorka, realitní agentka pro Portugalsko
Barbora Hlaváčková – moderátorka, realitní agentka pro Portugalsko

16.05.2023 | Vystudovala Univerzitu Karlovu v Praze, kde roku 2007 obhájila na Fakultě sociálních věd v oboru ...