Veronika Suchá – podnikatelka v oboru kadeřnictví a vlásenkářství


Veronika Růžičková
09.09.2016 02:40 | Dita Brančíková

Účesy panenkám tvořila snad každá malá holčička. Veronika Suchá nebyla výjimkou. Svou dětskou vášeň později přetvořila do úspěšného podnikání. Dnes vede profesionální kadeřnický salon ProfiBeauty a rozjíždí charitativní projekt pro těžce nemocné.

Veronika Růžičková

foto: Robert Vano

 

Čím jste chtěla být v mládí?

Jakožto typický Blíženec se mé sny o budoucím povolání několikrát měnily. Chtěla jsem být zubařkou, právničkou a nakonec se ze mě stala obchodnice s vlasy. O práci v oblasti krásy jsem začala uvažovat ve 20 letech. To jsem si naplánovala první návštěvu studia, které se prodlužováním vlasů zabývalo. Stálo to ale velké peníze. Tehdy mi došlo, že je něco špatně. Zhušťování a prodlužování vlasů bylo považováno za jakýsi luxus, který nebyl dostupný všem. A to jsem chtěla změnit.

 

Jak jste ve své profesi začínala?

Začátky se pojily s první investicí, která naštěstí vyšla. Nakopla mě a začala jsem se tím zabývat naplno. Takže jsem ukončila studium na vysoké škole a stala jsem se podnikatelkou na plný úvazek. Práce s vlasy mě nadchla, stala jsem se na ní závislá. Pracovala jsem šestnáct hodin denně, což hraničilo s workoholismem. Studovala jsem vše, co se dalo. Inspiraci jsem hledala hlavně v zahraničí, a to trvá dodnes. Začátky byly velmi těžké, ale prodeje stoupaly a kvalita provedení se zvyšovala. Z pouhého přeprodeje hotových produktů jsme po necelém roce fungování zřídili zpracování a výrobu celé produkce přímo v centru Prahy.

 

Jak jste se dostala k práci s vlasy?

Měla jsem komplex z řídkých, krátkých a poničených vlasů. A z toho se stala má vášeň. Vlasy pro mě znamenají krásu, a to nejen tu povrchní. A pro mnoho žen jsou krásné vlasy součástí sebevědomí. Těší mě, když vidím klientky nosit naše vlasy. A vím, že se z nich opět stávají silné ženy, které jen tak někdo neporazí. Ženy, které opět našly ztracené sebevědomí. Nakonec se ale ze salonu stal boční projekt.

 

A jaký je ten hlavní?

Zajistit kvalitní vlasový materiál a zajímavé produkty profesionálům. Plně je zaškolíme, aby zvládali svou práci perfektně a aby jejich klienti byli na tisíc procent spokojení s aplikací vlasových náhrad. Navíc jim dodáme nejkvalitnější zboží, které mohou na trhu sehnat. Certifikáty za naše kurzy prodlužování vlasů vlastní desítky významných salonů v ČR

Veronika Růžičková

foto: Robert Vano

Co vše tedy v současnosti nabízíte?

Hlavně prodej vlasů. Nabízíme středoevropské a východoevropské vlasy, ze kterých vyrábíme další produkty, jako jsou clip-in vlasy, nalepovací vlasové pásky, vlasy na keratin nebo micro ring. Středoevropské vlasové pásky navíc děláme jako jediní na světě.

 

Nabízíte je i do zahraničí?

Ano, začínáme s tím a očekáváme velké výsledky a úspěch. Ve světě se totiž nabízejí hlavně asijské vlasy, které jsou nedostačující. Cuchají se, jsou neforemné, tvrdé a vždy jde poznat, že jsou nastavené. Což je proti naší představě. Vlasy mají vypadat jako vlastní, aby to nikdo nepoznal.

 

Kromě toho začínáte i s charitativním projektem…

Přesně tak. Vyrábíme paruky a komplexní vlasové náhrady pro klienty, které trpí zákeřnou nemocí ovlivňující růst nebo padání vlasů. Založily jsme nadační fond Daruj vlasy a rozhodly jsme se případným žadatelům trpícím ztrátou vlasů, například podstupující chemoterapii, alopecií, darovat paruky zdarma.

 

Jak vás takový projekt napadl?

Myšlenka se zrodila již před čtyřmi lety, ale tehdy jsem neměla peníze na to, abych ji zrealizovala. Hlavním impulsem bylo, když jsem zjistila, že existují firmy, které přijímají dary a neposkytují adekvátní výsledky. Například vlasy kratší než třicet centimetrů vůbec nepřijímají. I když právě ty jsou k výrobě paruk nejvhodnější. Jsou také časté případy, kdy dary tajně zpeněží v komerčním salonu na prodlužování vlasů bez souhlasu dárce a výsledná pomoc zcela neodpovídá hodnotě získaných vlasů. Vlasy jsou relativně drahou komoditou, mají určitou tržní hodnotu a tu bohužel zpět pro potřebné nevidíme.

 

Máte představu o financování tohoto projektu?

Nebude to jednoduché, začátky již dotujeme z vlastních zdrojů. Také bude záležet, jestli najdeme dárce vlasů. Ale věříme, že jich bude dostatek k tomu, abychom vlasy vyměnili za peníze, které poputují do nadačního fondu. Doufáme, že první rok obdarujeme minimálně čtyřicet žadatelů. Což by byl výsledek několikanásobně vyšší, než všechny ostatní organizace v Česku a na Slovensku dohromady za celou dobu jejich fungování. Myslíme, že se nám to povede, projekt běží 2 týdny a máme již 3 uspokojené žadatele a další paruky se vyrábí.

 

Nejen do nadačního fondu, ale i pro své podnikání potřebujete lidské vlasy. Jak je sháníte?

Je to čím dál tím složitější, protože náš obor celosvětově roste. Trendem totiž je mít dlouhé a husté vlasy jako celebrity. Jakékoliv vlasy nad čtyřicet centimetrů mají opravdu vysokou hodnotu a je opravdu těžké je sehnat. Výkup vlasů proto máme po celé Evropě. Prakticky jsme lidem umožnili volbu, zpeněžit své vlastní vlasy v jedné z našich výkupen nebo darovat své vlasy transparentně na dobrou věc prostřednictvím nadačního fondu.

 

Jaká jsou kritéria pro výkup vlasů?

Vždy musí být nepoškozené, aby vydržely co nejdéle. Co se barvy týče, nejvíce se cení nebarvené vlasy, ale vykupujeme i ty barvené nebo šedivé. Vykupujeme rovné, vlnité i kudrnaté vlasy.

 

Kolik za vlasy lidé dostanou?

Záleží na kvalitě. Ale například dárkyně s padesáticentimetrovými blond vlasy dostane za svůj culík i deset tisíc korun.

 

Co právě letí ve světě vlasového stylingu?

Nedá se to zobecnit. Nosí se takřka vše. Hodně jsou teď v kurzu ombre odstíny, balayage a stříbrná nebo šedá barva. Podle toho jsme také navrhli novou kolekci produktů clip-in. Tu spustíme v říjnu. Jsou to sety, které si můžeme poskládat podle sebe, kombinovat odstíny, hustotu vlasů a další. Jedny clip in vlasy můžou mít hustotu až tři sta gramů.

 

Když se ohlédneme na trendy v minulosti, je nějaký, o kterém nechápete, že mohl být v módě?

Snad jen trvalá, které neuvěřitelně ničí vlasy. Ale ta už je z módy dlouho a snad se do ní nikdy nevrátí.

Veronika Růžičková

foto: Robert Vano

 

Chtěla byste, aby se do módy něco vrátilo?

Nerada se ohlížím do minulosti, takže ne.

 

Liší se v požadavcích čeští zákazníci od zahraničních?

Ano, jsou více konzervativní. Češi se bojí delších vlasů, protože se to nehodí k našemu věku. Mají strach z extra hustoty, protože to zatíží vlastní vlasy. Ale to je mýtus. A to ani nemluvím o odstínech. Ty klienti požadují hlavně nebarveného vzhledu, což je přesný opak, než je vidět v zahraničí. Ale máme i klientky, většinou jsou to mladé slečny inspirující se zahraničními blogerkami, které naši novou kolekci určitě ocení.

 

Jak se díváte na další trendy jako je samoopalování nástřikem?

Vzhledem k tomu, že navštěvování solárií je škodlivé, je samoopalování nástřikem stále žádanější. Sluneční záření s jistou ochranou je samo osobě zátěž pro naší pleť, rychleji stárne a solárium to prokazatelně ještě zhoršuje. Dovážíme pro Českou republiku světově uznávané výrobky italské značky That’So, které jsou špičkové, takže dokážeme zamaskovat například i náročnější pigmentové skvrny. Samoopalovací nástřik této značky je složen ze zcela přírodních ingrediencí, je přirozený, krásně voní, nemá žluto-zelené nádechy a vydrží dlouho. Máme nyní novinku jako jediní v Česku, která nezanechává žádné skvrny na oblečení okamžitě po nástřiku.

 

Chodí k vám i muži?

Jsou pravidelnými návštěvníky jak u nástřiků, tak u vlasů. Vyrábíme na zakázku příčesky, které lepíme přímo na hlavu klienta. Jedná se o neinvazivní transplantaci vlasů. Z padesátníka s pleší tak uděláme šarmantního čtyřicátníka.

Veronika Růžičková

foto: Robert Vano

 

Kde čerpáte inspiraci?

Všude, kde to má smysl. Ale hodně jedeme vlastní styl. Věříme v dlouhodobý a postupný růst a hlavní je pro nás spokojenost zákazníka. Ta spočívá hlavně v kvalitě prodaných produktů. Ty umíme a budeme nabízet dál.

 

Co plánujete do budoucna?

Příští rok bychom rádi oficiálně expandovali do zahraničí. Nyní připravujeme anglickou verzi stránek, kterou snad spustíme na přelomu roku. V České republice nás v tuto chvíli hodně nadchla nadace, které chceme věnovat dostatek času. Věřím, že tím nemocným dodáme náboj v náročném období, kterým procházejí. A nám bude neskutečnou odměnou vidět úsměv na tváři žadatelů.

 

Jak vypadá váš běžný pracovní den?

Je velice hektický. Mám dvě malé děti, které změnily celý můj svět. Musím se jim hodně věnovat a práce je závislá na střídání se s manželem, který firmu řídí, chůvě, školce a hodných babičkách. No a taky na neprospaných nocích. Práci tak věnuji čas, který nemohu trávit s dětmi. A i když ji miluji, je hodně náročná. Běžný den ale úplně popsat nedokážu, protože ve firmě dělám, co je potřeba. Navrhuji kolekce, objednávám a komunikuji s výrobou, vedu kurzy nebo se starám o VIP klienty. Postupně úkoly deleguji na schopné členy týmu. Snažím se  rozvíjet firmu tak, abychom uspokojili naše klienty.

 

Co ráda děláte ve volném čase?

Veškeré volno věnuji dětem a rodině.

 

Děkuji za rozhovor.

 

 

Text: Dita Brančíková

Foto: Robert Vano www.robertvano.cz

Backstage: http://www.ibestof.cz/zajimavosti/backstage-6-2016.html

Profi Beauty www.profibeauty.cz

Nadační fond Daruj vlasy: www.darujvlasy.cz

Vytvořeno ve spolupráci:

Designhotel Elephant Prague www.hotel-elephant.cz 

Grandior Hotel Prague www.hotel-grandior.cz 

Le Hotels Group www.le-hotels.cz

Korektura textu: Vladana Hallová

Produkce: Michaela Lejsková

Publisher: Profesní magazín Best of www.ibestof.cz

Veronika Růžičková
Veronika Růžičková
Veronika Růžičková
Veronika Růžičková

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Martina Hrušínská, MBA – generální ředitelka společnosti Melitta
Martina Hrušínská, MBA – generální ředitelka společnosti Melitta

12.03.2024 | Na první pohled půvabná blondýnka s energickým vystupováním již 18 let řídí německou rodinnou ...


Jana Večerková - zakladatelka a generální ředitelka Coding Bootcamp Praha
Jana Večerková - zakladatelka a generální ředitelka Coding Bootcamp Praha

20.12.2023 | Práce v IT sektoru je určitě zajímavá, lákavá a také skvěle placená. K jejímu vykonávání ...


Radim Pařík – mezinárodní profesionální vyjednavač, prezident Asociace vyjednavačů
Radim Pařík – mezinárodní profesionální vyjednavač, prezident Asociace vyjednavačů

15.11.2023 | Rodák z Brna absolvoval studium na prestižních světových institucích. Prošel výcvikem vyjednávání ...


Barbora Hlaváčková – moderátorka, realitní agentka pro Portugalsko
Barbora Hlaváčková – moderátorka, realitní agentka pro Portugalsko

16.05.2023 | Vystudovala Univerzitu Karlovu v Praze, kde roku 2007 obhájila na Fakultě sociálních věd v oboru ...


Zdeněk a Pavel Lázničkovi - zakladatelé značky Hanibal
Zdeněk a Pavel Lázničkovi - zakladatelé značky Hanibal

01.11.2022 | Motivace, milníky a kladný vztah k přírodě. Bratři Zdeněk a Pavel Lázničkovi se s námi podělili ...