Jubilejní desátý ročník ocenění Nejdůvěryhodnější značka
08.11.2024 16:33 | redakce
Marketingový program Nejdůvěryhodnější značky slaví letos své desáté výročí. V rámci tohoto již tradičního programu jsou oceněny značky a brandy, které si získaly nejvyšší míru důvěry mezi českými zákazníky. Na základě rozsáhlého průzkumu společnosti NIQ, do kterého se zapojilo více než 4000 respondentů, byly v 95 kategoriích vybrány značky, které v očích zákazníků vynikají především svou spolehlivostí a kvalitou. O oblíbenosti celého programu svědčí jak zájem samotných zákazníků, kteří logo s oblibou vyhledávají, tak vzrůstající míra využití loga ze strany vítězných značek. Ty se profilovaly především z oblasti služeb, institucí, prodejců, výrobců, ale i ze segmentu lékárenství a zdravotnictví nebo technických odvětví. Vítězné značky byly odhaleny na slavnostním večeru 7. listopadu 2024 v Radiopaláci v Praze na Vinohradech a provázela jím moderátorka Daniela Brzobohatá.

„V letošním ročníku máme vítěze v 95 kategoriích, z čehož je 9 kategorií zbrusu nových. Velice nás těší, že 92 % loňských vítězů obhájilo svoji pozici a vyhrálo i letos. I to svědčí o stabilitě těchto brandů na trhu, loajalitě a důvěře zákazníků,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti ATOZ Marketing Services. „Novinkové kategorie tentokrát zastupují například Prodejci rostlinné kosmetiky, kde zvítězila značka Yves Rocher, kategorie Prodejci knih, s dominancí sítě knihkupectví Knihy Dobrovský, nebo například kategorie Očních optik, s jednoznačným triumfem značky GrandOptical,“ dodává Lukáš Matějka.
Zajímavý je přetrvávající fenomén oblíbenosti ryze českých značek. Důkazem může být opětovné vítězství figurek Igráček, který stále dominantně vede, a to i v konkurenci silných zahraničních brandů. Stejně tak například v nové kategorii Dekorativní kosmetika zvítězila tradiční česká značka Dermacol, a to, přestože byla zastoupena jako jediný ryze český brand mezi nadnárodními společnostmi. Kategorii Kuchyňská a koupelnová studia ovládla oblíbená česká značka Siko.
Výrazné posílení na trhu zaznamenala, dle výsledných dat, značka prodejců elektra Datart, a to nejspíš v důsledku propojení se sítí Electroworld. Naopak ztrátu dle dat utrpěla značka čerpacích stanic Orlen, zřejmě kvůli definitivní eliminaci označení Benzina ze svého názvu.
Vítězem v kategorii privátní značky se nově stala značka produktů obchodního řetězce Penny. K čemuž mohlo vést především posílení řady nových prodejen tohoto řetězce. Firma Best nově zvítězila mezi výrobci betonových prvků. V trendy kategorii Quick-Service Restaurant byl oceněn McDonald’s. A to především za důvěru v to, že zákazníky nezklame a naplní jejich očekávání kdekoli na světě.
Důvěra je klíčovým prvkem, který ovlivňuje nejen spokojenost zákazníků, ale také jejich loajalitu a dlouhodobou přízeň. Značky, které se těší vysoké důvěře, získávají nejen stabilní zákaznickou základnu, ale také podporují pozitivní povědomí o svých produktech a službách. Díky důvěře se zákazníci cítí jistě ve svých rozhodnutích, jsou ochotni se ke značce vracet a sdílet své pozitivní zkušenosti. Pro samotné značky je důvěra silným nástrojem pro budování a upevňování svého postavení na trhu a rozvíjení dlouhodobého vztahu se svými zákazníky. Vítězné značky mohou označení a logo Nejdůvěryhodnější značka 2024 používat ve své marketingové komunikaci.

"Silné nezávislé ocenění, jako je Nejdůvěryhodnější značka, může být zajímavým nástrojem komunikace v současné době, kdy se po několika letech stabilizuje inflace. Zároveň rostou reálné mzdy a zlepšuje se nálada spotřebitelů u nás i v celé Evropě,” upřesňuje Viktorie Škorvagová z výzkumné agentury NIQ, která průzkum realizovala. Důležitost ocenění potvrzuje i aktuální průzkum společnosti MNFORCE, dle kterého toto logo pozitivně motivuje k nákupu téměř dvě třetiny zákazníků.
Marketingový program Nejdůvěryhodnější značka zaměřený na důvěryhodnost značek na trhu v České republice je rovněž partnerem NROS – Nadace rozvoje občanské společnosti a jejího sbírkového projektu Pomozte dětem, jež je známý svým maskotem, žlutým Kuřetem se záchranným kruhem. Díky této spolupráci dochází k propojování projektu se stabilními firmami na českém trhu. Ke znevýhodněným dětem se tak dostane více pomoci.

Partneři programu Důvěryhodné značky 2024:
- výzkumná agentura a odborný partner: NIQ a Talk Online Panel
- B2C mediální partneři:
tisk: Gurmet, vydavatelství A11: Náš REGION, Innspirace, Mladý svět, Matka a dítě, Regionální vydavatelství
rádia: Active Group: Evropa 2, Frekvence 1, YouRadio
- instore propagaci zajišťuje City Digital Media, Store Media a Moje Obrazovka
- outdoorovou propagaci zajišťuje Bigmedia, Metrozoom, AdServis, Maxvision a Bus TV
- internetový portál JenŽeny.cz
- B2B mediální partneři:
Zboží&Prodej, Pharma Profit, Media Guru a agentura MNFORCE
Speciální partneři:
- Emailkampane.cz, Parilla Sound, TEPfactor, WAU! Studio, Testuj.to a Eko-kom
Příloha:
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ 2024
|
KATEGORIE |
ZNAČKA |
VYROBCE/DISTRIBUTOR |
|
ALKOHOL |
BOŽKOV |
Stock Plzeň-Božkov |
|
BALENÉ VODY |
MAGNESIA |
Mattoni 1873 |
|
ČISTICÍ PROSTŘEDKY |
SAVO |
Unilever ČR |
|
ČOKOLÁDOVÉ CUKROVINKY |
LINDT |
Lindt & Sprüngli |
|
DÁMSKÁ HYGIENA |
ALWAYS |
Procter & Gamble Czech Republic |
|
DEKORATIVNÍ KOSMETIKA |
DERMACOL |
Dermacol |
|
DĚTSKÁ VÝŽIVA |
HIPP |
Hipp Czech |
|
DĚTSKÉ PLENY |
PAMPERS |
Procter & Gamble Czech Republic |
|
E-CIGARETY A ZAŘÍZENÍ PRO NAHŘÍVANÝ TABÁK |
IQOS |
Philip Morris ČR |
|
FUNKČNÍ NÁPOJE |
ISOSTAR |
Esatrade |
|
HOLENÍ |
GILLETTE |
Procter & Gamble Czech Republic |
|
HRAČKY FIGURKY |
IGRÁČEK |
EFKO-karton |
|
KONDOMY |
DUREX |
Reckitt Benckiser (ostatní) |
|
KOŘENÍ |
VITANA |
Orkla Foods Česko a Slovensko |
|
KRMIVA PRO KOČKY |
WHISKAS |
Mars Czech |
|
KRMIVA PRO PSY |
BRIT |
Vafo Praha |
|
MASO A UZENINY |
KOSTELECKÉ UZENINY |
Kostelecké uzeniny |
|
PIVO A PIVNÍ NÁPOJE |
PILSNER URQUELL |
Plzeňský Prazdroj |
|
PRACÍ PROSTŘEDKY |
ARIEL |
Procter & Gamble Czech Republic |
|
PRIVÁTNÍ ZNAČKY |
PENNY |
Penny Market |
|
PROSTŘEDKY NA MYTÍ NÁDOBÍ |
JAR |
Procter & Gamble Czech Republic |
|
STAVEBNICE |
LEGO |
LEGO Trading |
|
SYCENÉ NEALKO NÁPOJE |
KOFOLA |
Kofola ČeskoSlovensko |
|
TABÁKOVÉ VÝROBKY |
MARLBORO |
Philip Morris ČR |
|
TĚLOVÁ A KOUPELOVÁ KOSMETIKA |
NIVEA |
Beiersdorf |
|
VEGETARIÁNSKÉ A VEGANSKÉ POTRAVINY |
GARDEN GOURMET |
Nestlé Česko |
|
VÍNA |
TEMPLÁŘSKÉ SKLEPY ČEJKOVICE |
Templářské sklepy Čejkovice |
|
VLASOVÁ KOSMETIKA |
HEAD & SHOULDERS |
Procter & Gamble Czech Republic |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ 2024
|
KATEGORIE |
ZNAČKA |
VYROBCE/DISTRIBUTOR |
|
ČERPACÍ STANICE |
TANK ONO |
Tank ONO |
|
E-SHOP S POTRAVINAMI |
ROHLÍK.CZ |
Velká pecka |
|
HOBBYMARKETY |
OBI |
OBI |
|
OČNÍ OPTIKY |
GRANDOPTICAL |
GrandVision CZ |
|
PARFUMERIE |
NOTINO |
Notino |
|
PRODEJCI DROGERIE |
DM DROGERIE |
dm drogerie markt |
|
PRODEJCI ELEKTRA |
DATART |
HP Tronic Zlín |
|
PRODEJCI EROTICKÉHO ZBOŽÍ |
RŮŽOVÝ SLON |
Růžový slon |
|
PRODEJCI KNIH |
KNIHY DOBROVSKÝ |
DOBROVSKÝ |
|
PRODEJCI LÉČIV |
DR. MAX |
Česká Lékárna Holding |
|
PRODEJCI NÁBYTKU |
IKEA |
IKEA Česká republika |
|
PRODEJCI OBUVI |
DEICHMANN |
Deichmann-Obuv |
|
PRODEJCI ODĚVŮ |
H&M |
H&M Hennes & Mauritz CZ |
|
PRODEJCI POTRAVIN |
LIDL |
Lidl Česká republika |
|
PRODEJCI POTŘEB PRO ZVÍŘATA |
SUPER ZOO |
Plaček Group |
|
PRODEJCI ROSTLINNÉ KOSMETIKY |
YVES ROCHER |
YVES ROCHER |
|
PRODEJCI SPORTOVNÍHO VYBAVENÍ |
SPORTISIMO |
Sportisimo |
|
PRODEJCI ŠPERKŮ |
SWAROVSKI |
Swarovski Bohemia |
|
Q-COMMERCE |
Foodora |
Delivery Hero Czech Republic |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK SLUŽEB A INSTITUCÍ 2024
|
KATEGORIE |
ZNAČKA |
VYROBCE/DISTRIBUTOR |
|
BALÍKOVÉ SLUŽBY |
ZÁSILKOVNA |
Zásilkovna |
|
BANKY |
ČESKÁ SPOŘITELNA |
Česká spořitelna |
|
CESTOVNÍ KANCELÁŘE A AGENTURY |
ČEDOK |
Čedok |
|
DODAVATELÉ ENERGIÍ |
SKUPINA ČEZ |
Skupina ČEZ |
|
JAZYKOVÉ ŠKOLY |
BRITISH COUNCIL |
BRITISH COUNCIL |
|
KLINIKY ESTETICKÉ MEDICÍNY |
MEDICOM CLINIC |
Medicom Clinic |
|
KUCHYŇSKÁ A KOUPELNOVÁ STUDIA |
SIKO |
SIKO KOUPELNY |
|
OČNÍ KLINIKY |
GEMINI |
Gemini oční klinika |
|
POJIŠŤOVNY |
GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA |
GENERALI ČESKÁ POJIŠŤOVNA |
|
POSKYTOVATELÉ DOPRAVNÍCH SLUŽEB |
ČESKÉ DRÁHY |
České dráhy |
|
POSKYTOVATELÉ TELEFONNÍCH A INTERNETOVÝCH SLUŽEB |
T-MOBILE |
T-Mobile Czech Republic |
|
QUICK-SERVICE RESTAURANT |
MCDONALD'S |
McDonald's Česká republika |
|
REALITNÍ KANCELÁŘE |
M&M REALITY |
M&M reality holding |
|
SÁZKOVÉ KANCELÁŘE |
TIPSPORT |
Tipsport |
|
SÍTĚ KLINIK A AMBULANCÍ |
EUC |
EUC |
|
SROVNÁVACÍ PORTÁLY POJIŠTĚNÍ |
SROVNEJTO.CZ |
Srovnejto.cz |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK LÉKÁRENSKÝCH PRODUKTŮ 2024
|
KATEGORIE |
ZNAČKA |
VYROBCE/DISTRIBUTOR |
|
DERMOKOSMETIKA |
VICHY |
L'Oréal Česká republika |
|
DĚTSKÉ KRÉMY PROTI OPRUZENINÁM |
SUDOCREM |
Teva Pharmaceuticals CR |
|
DĚTSKÉ MULTIVITAMÍNY |
RAKYTNÍČEK |
TEREZIA COMPANY |
|
DOPLŇKY STRAVY NA IMUNITU |
PREVENTAN |
Neuraxpharm Bohemia |
|
PÉČE O OČI |
VISINE |
Kenvue |
|
PROBIOTIKA |
BIOPRON |
Stada Pharma CZ |
|
PŘÍPRAVKY NA BOLEST V KRKU |
STREPSILS |
Reckitt Benckiser (pharma) |
|
PŘÍPRAVKY NA BOLEST ZAD, KLOUBŮ A SVALŮ |
VOLTAREN |
Haleon |
|
PŘÍPRAVKY NA KAŠEL |
STOPTUSSIN |
Teva Pharmaceuticals CR |
|
PŘÍPRAVKY NA KLOUBY A KOSTI |
GS CONDRO |
GREEN - SWAN PHARMACEUTICALS CR |
|
PŘÍPRAVKY NA KVASINKOVÉ INFEKCE |
CANESTEN |
Bayer |
|
PŘÍPRAVKY NA MOČOVÉ ÚSTROJÍ |
URINAL |
Stada Pharma CZ |
|
PŘÍPRAVKY NA PÉČI O PROSTATU |
PROSTENAL |
Stada Pharma CZ |
|
PŘÍPRAVKY NA RÝMU |
OLYNTH |
Kenvue |
|
PŘÍPRAVKY NA TRÁVICÍ A ZAŽÍVACÍ PROBLÉMY |
RENNIE |
Bayer |
|
VETERINÁRNÍ PŘÍPRAVKY |
FORESTO |
Elanco Tiergesundheit AG Czech Republic |
|
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA BOLEST |
IBALGIN |
Opella Healthcare Czech |
|
VOLNĚ PRODEJNÉ LÉKY NA CHŘIPKU A NACHLAZENÍ |
PARALEN GRIP |
Opella Healthcare Czech |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK TECHNICKÝCH A STAVEBNÍCH PRODUKTŮ 2024:
|
KATEGORIE |
ZNAČKA |
VYROBCE/DISTRIBUTOR |
|
BETONOVÉ PRVKY |
BEST |
BEST |
|
ČÍSTIČKY VZDUCHU |
IONIC-CARE |
HÖGNER |
|
ELEKTRICKÉ NÁŘADÍ |
BOSCH |
Robert Bosch odbytová |
|
FASÁDNÍ SYSTÉMY |
WEBER |
Saint-Gobain Construction Products CZ |
|
MALÉ SPOTŘEBIČE |
ETA |
ETA |
|
MONTÁŽNÍ PĚNY, TMELY, LEPIDLA |
PATTEX |
Henkel ČR |
|
OSOBNÍ AUTOMOBILY |
ŠKODA |
Škoda Auto |
|
PNEUMATIKY |
BARUM |
Continental Barum |
|
ROBOTICKÉ VYSAVAČE |
ROWENTA |
Groupe SEB Česká republika |
|
STŘEŠNÍ KRYTINY |
BMI BRAMAC |
BMI střešní a hydroizolační systémy |
|
STŘEŠNÍ NOSIČE, BOXY A PŘÍSLUŠENSTVÍ |
THULE |
Thule |
|
VODOVODNÍ BATERIE |
GROHE |
GROHE ČR |
|
ZAHRADNÍ TECHNIKA |
MOUNTFIELD |
Mountfield |
|
ZDICÍ MATERIÁLY |
YTONG |
Xella CZ |
________________________________________________________________________________

Společnost Atoz Marketing Services se už od roku 1993 zabývá B2B komunikací v oblastech retailu, logistiky, obalového průmyslu a farmacie. Zahraniční i tuzemské průzkumy ukazují, že při nákupu hraje jednu z nejdůležitějších rolí důvěra ve značku, proto společnost Atoz Marketing Services organizuje nezávislý marketingový program Důvěryhodné značky. Letos probíhá již 10. ročník v ČR a 9. na Slovensku. Společnost od roku 2001 organizuje také program Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka.
Komentáře
20.10.2025 | Střípky ze společnosti
Kategorie
Příbuzné články
20.10.2025 | Nezaměstnanost v Česku letos ke konci září činila stejně jako v srpnu 4,5 procenta, dnes oznámil ...
24.06.2025 | Program Volba spotřebitelů slaví 25 let a vstupuje do nového ročníku v novém kabátě. Inovované ...
28.05.2024 | Vokální formace 4 Tenoři ve čtvrtek 23. května 2024 úspěšně debutovala na jedné z nejprestižnějších ...
10.04.2024 | Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela dnes v prostorách agentury CzechInvest slavnostně uvedl do ...
10.04.2024 | Galerie moderního umění v Hradci Králové (GMU) otevírá výstavu Jak sbírat umění: příběh ...
Newsletter:
Best of ... na Facebooku! Nejčtenější články za měsíc


