CBRE zná způsob, jak udržet zákazníky v kamenných prodejnách


CBRE
10.02.2016 11:21 | Michaela Lejsková

KAMENNÉ PRODEJNY ZÁKAZNÍKY UDRŽÍ DÍKY POZITIVNÍMU ZÁŽITKU Z NÁKUPU

 

·         ZÁŽITEK - Až 25 % zákazníků je ochotno zaplatit za lepší služby a servis v kamenném obchodě.

·         Loajalita - Až 75 % zákazníků se vrací do obchodu, pokud je naplněno jeho očekávání.

·         CLICK and COLLECT – Až 50% zákazníků nakoupí v obchodě více zboží, než si objednalo online.

·         Online je sice pro zákazníka někdy výhodnější z hlediska ceny, možnosti vrácení zboží a ušetření času, ale ztrácí právě hodnotu zážitku z nákupu.

·         Pro mnoho lidí je nakupování a zážitek z něj přímo koníčkem či zálibou.

·         V obchodních centrech přibývají další služby, které podporují zážitek z nakupování.

Zážitek z nakupování hraje u zákazníků klíčovou roli při rozhodování, zda nakoupit v kamenném obchodě nebo online. CBRE doporučuje zaměřit se především na komfort a služby, se kterými je spojený zážitek z nakupování. Upevňuje se tak loajalita zákazníka, který se poté opakovaně vrací do obchodu. Stále větší popularitu získává také služba Click and Collect – zákazník si objedná zboží přes internet a následně vyzvedne v kamenné prodejně. Jde o propojení tradiční a online formy nákupu.

Petr Brabec, Head of Retail společnosti CBRE, říká: 

„Zážitek z nákupu podporuje loajalitu zákazníka opakovaně se vracet do obchodu. Příkladem může být gastronomický zážitek, který stále více vstupuje do popředí. Obchodní centra ale také nabízejí řadu stále se rozšiřujících služeb koncentrovaných na jednom místě. Součástí začínají být, ještě nedávno možná nepředstavitelné možnosti, jakými jsou například ordinace lékařů, kanceláře dodavatelů energií, pošta, ale i sauna, herny a studovny.  Pořádají se různé interaktivní výstavy, divadelní představení, poskytnutí hlídací služby pro děti, probíhají různé edukační programy pro děti mládež a seniory. Standardem se stávají služby, jakými jsou například šatna, informační pulty, dětské koutky, čističi bot, půjčovna deštníků, nabíjení telefonů, nabídka denního tisku, doprava nákupu, služby stylisty či různých poradců nákupu.“  

Změna v trendu zákaznického chování je patrná - zákazník už nemusí jít primárně nakupovat do obchodu, ale má možnost volby. Proto je důležité, aby měl důvod a chtěl obchod opakovaně navštívit. Obchod si tak nemůže dovolit špatnou zkušenost a jeho cílem je přitáhnout pozornost zákazníka, který očekává individuální přístup prodejce. Špatná zkušenost zákazníka z jednoho obchodu může ovlivnit vnímání celého obchodního centra.

 

Zdroj: CBRE

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
72 procent zaměstnanců vnímá větší důraz na hygienu, ostatní nevidí rozdíly
72 procent zaměstnanců vnímá větší důraz na hygienu, ostatní nevidí rozdíly

27.07.2020 | Společnost Kärcher realizovala v polovině července průzkum mezi 2000 zaměstnanci různých typů ...


Asociace předních vzdělávacích firem (LLPA) získala významné ocenění
Asociace předních vzdělávacích firem (LLPA) získala významné ocenění

27.07.2020 | Asociace LLPA (Leading Learning Partners Association), která sdružuje 32 významných školicích středisek ...


Pět důvodů, proč při dlouhodobé práci z domova nejsme výkonní
Pět důvodů, proč při dlouhodobé práci z domova nejsme výkonní

26.05.2020 | Jak produktivně spolupracovat, když nejste spolu? To je otázka, kterou teď řeší mnoho vedoucích ...


Profese v první linii – nejen zdravotníci, ale i zámečníci nebo ostraha
Profese v první linii – nejen zdravotníci, ale i zámečníci nebo ostraha

08.04.2020 | Současná situace mnoha lidem převrací život, řada z nich doma hledá, čím by se zaměstnali, ...


Proti koronaviru bojují v nemocnicích i roboty
Proti koronaviru bojují v nemocnicích i roboty

06.04.2020 | Kolaborativní robot dokáže spolehlivě a bezpečně sterilizovat místnosti, ve kterých se nachází ...