CBRE zná způsob, jak udržet zákazníky v kamenných prodejnách


CBRE
10.02.2016 11:21 | Michaela Lejsková

KAMENNÉ PRODEJNY ZÁKAZNÍKY UDRŽÍ DÍKY POZITIVNÍMU ZÁŽITKU Z NÁKUPU

 

·         ZÁŽITEK - Až 25 % zákazníků je ochotno zaplatit za lepší služby a servis v kamenném obchodě.

·         Loajalita - Až 75 % zákazníků se vrací do obchodu, pokud je naplněno jeho očekávání.

·         CLICK and COLLECT – Až 50% zákazníků nakoupí v obchodě více zboží, než si objednalo online.

·         Online je sice pro zákazníka někdy výhodnější z hlediska ceny, možnosti vrácení zboží a ušetření času, ale ztrácí právě hodnotu zážitku z nákupu.

·         Pro mnoho lidí je nakupování a zážitek z něj přímo koníčkem či zálibou.

·         V obchodních centrech přibývají další služby, které podporují zážitek z nakupování.

Zážitek z nakupování hraje u zákazníků klíčovou roli při rozhodování, zda nakoupit v kamenném obchodě nebo online. CBRE doporučuje zaměřit se především na komfort a služby, se kterými je spojený zážitek z nakupování. Upevňuje se tak loajalita zákazníka, který se poté opakovaně vrací do obchodu. Stále větší popularitu získává také služba Click and Collect – zákazník si objedná zboží přes internet a následně vyzvedne v kamenné prodejně. Jde o propojení tradiční a online formy nákupu.

Petr Brabec, Head of Retail společnosti CBRE, říká: 

„Zážitek z nákupu podporuje loajalitu zákazníka opakovaně se vracet do obchodu. Příkladem může být gastronomický zážitek, který stále více vstupuje do popředí. Obchodní centra ale také nabízejí řadu stále se rozšiřujících služeb koncentrovaných na jednom místě. Součástí začínají být, ještě nedávno možná nepředstavitelné možnosti, jakými jsou například ordinace lékařů, kanceláře dodavatelů energií, pošta, ale i sauna, herny a studovny.  Pořádají se různé interaktivní výstavy, divadelní představení, poskytnutí hlídací služby pro děti, probíhají různé edukační programy pro děti mládež a seniory. Standardem se stávají služby, jakými jsou například šatna, informační pulty, dětské koutky, čističi bot, půjčovna deštníků, nabíjení telefonů, nabídka denního tisku, doprava nákupu, služby stylisty či různých poradců nákupu.“  

Změna v trendu zákaznického chování je patrná - zákazník už nemusí jít primárně nakupovat do obchodu, ale má možnost volby. Proto je důležité, aby měl důvod a chtěl obchod opakovaně navštívit. Obchod si tak nemůže dovolit špatnou zkušenost a jeho cílem je přitáhnout pozornost zákazníka, který očekává individuální přístup prodejce. Špatná zkušenost zákazníka z jednoho obchodu může ovlivnit vnímání celého obchodního centra.

 

Zdroj: CBRE

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Česká textilní značka Styx upravuje část výroby a šije roušky pro své zaměstnance a zákazníky
Česká textilní značka Styx upravuje část výroby a šije roušky pro své zaměstnance a zákazníky

18.03.2020 | Značka Styx, která se specializuje na výrobu spodního prádla, nyní přeskupuje část své výroby ...


Proč větrání zvyšuje šanci přenosu infekce a antibakteriální desinfekce není účinná?
Proč větrání zvyšuje šanci přenosu infekce a antibakteriální desinfekce není účinná?

18.03.2020 | I když část firem a institucí nařídila svým zaměstnancům práci z domu, je tu stále velká ...


Firmy ochotněji zaměstnávají osoby se zdravotním postižením
Firmy ochotněji zaměstnávají osoby se zdravotním postižením

18.03.2020 | Přesto, že se počátkem roku nezaměstnanost mírně zvýšila, nedostatek volných lidí na trhu ...


Pět trendů, které budou určovat technologický vývoj v dalších letech
Pět trendů, které budou určovat technologický vývoj v dalších letech

16.03.2020 | Společnost Accenture každoročně vydává studii, ve které poukazuje na technologické trendy, jenž ...


Michal Prokop po padesáti letech v Lucerně, kam se s ním můžete také těšit!
Michal Prokop po padesáti letech v Lucerně, kam se s ním můžete také těšit!

04.03.2020 | Po více než padesáti letech se Michal Prokop vrací na pódium pražské Lucerny v rámci Československého ...