CBRE zná způsob, jak udržet zákazníky v kamenných prodejnách


CBRE
10.02.2016 11:21 | Michaela Lejsková

KAMENNÉ PRODEJNY ZÁKAZNÍKY UDRŽÍ DÍKY POZITIVNÍMU ZÁŽITKU Z NÁKUPU

 

·         ZÁŽITEK - Až 25 % zákazníků je ochotno zaplatit za lepší služby a servis v kamenném obchodě.

·         Loajalita - Až 75 % zákazníků se vrací do obchodu, pokud je naplněno jeho očekávání.

·         CLICK and COLLECT – Až 50% zákazníků nakoupí v obchodě více zboží, než si objednalo online.

·         Online je sice pro zákazníka někdy výhodnější z hlediska ceny, možnosti vrácení zboží a ušetření času, ale ztrácí právě hodnotu zážitku z nákupu.

·         Pro mnoho lidí je nakupování a zážitek z něj přímo koníčkem či zálibou.

·         V obchodních centrech přibývají další služby, které podporují zážitek z nakupování.

Zážitek z nakupování hraje u zákazníků klíčovou roli při rozhodování, zda nakoupit v kamenném obchodě nebo online. CBRE doporučuje zaměřit se především na komfort a služby, se kterými je spojený zážitek z nakupování. Upevňuje se tak loajalita zákazníka, který se poté opakovaně vrací do obchodu. Stále větší popularitu získává také služba Click and Collect – zákazník si objedná zboží přes internet a následně vyzvedne v kamenné prodejně. Jde o propojení tradiční a online formy nákupu.

Petr Brabec, Head of Retail společnosti CBRE, říká: 

„Zážitek z nákupu podporuje loajalitu zákazníka opakovaně se vracet do obchodu. Příkladem může být gastronomický zážitek, který stále více vstupuje do popředí. Obchodní centra ale také nabízejí řadu stále se rozšiřujících služeb koncentrovaných na jednom místě. Součástí začínají být, ještě nedávno možná nepředstavitelné možnosti, jakými jsou například ordinace lékařů, kanceláře dodavatelů energií, pošta, ale i sauna, herny a studovny.  Pořádají se různé interaktivní výstavy, divadelní představení, poskytnutí hlídací služby pro děti, probíhají různé edukační programy pro děti mládež a seniory. Standardem se stávají služby, jakými jsou například šatna, informační pulty, dětské koutky, čističi bot, půjčovna deštníků, nabíjení telefonů, nabídka denního tisku, doprava nákupu, služby stylisty či různých poradců nákupu.“  

Změna v trendu zákaznického chování je patrná - zákazník už nemusí jít primárně nakupovat do obchodu, ale má možnost volby. Proto je důležité, aby měl důvod a chtěl obchod opakovaně navštívit. Obchod si tak nemůže dovolit špatnou zkušenost a jeho cílem je přitáhnout pozornost zákazníka, který očekává individuální přístup prodejce. Špatná zkušenost zákazníka z jednoho obchodu může ovlivnit vnímání celého obchodního centra.

 

Zdroj: CBRE

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Nová opona pro Státní operu je před dokončením!
 Nová opona pro Státní operu je před dokončením!

30.08.2019 | Státní opera v rámci rozsáhlé rekonstrukce dostane novou oponu. V průběhu posledních dvou let ...


Řemeslníků ubývá, dočkáme se vzkříšení učňovského školství?
Řemeslníků ubývá, dočkáme se vzkříšení učňovského školství?

30.08.2019 | Že je řemeslníků v České republice nedostatek, a spíše jich ubývá, je známý fakt. To se ...


Nejčastější příčinou závažných pracovních úrazů je špatně odhadnuté riziko
Nejčastější příčinou závažných pracovních úrazů je špatně odhadnuté riziko

29.08.2019 | Podle zprávy o pracovní úrazovosti v České republice za rok 2018, kterou každoročně zpracovává ...


Zdravotnické organizace zavádějí nové technologie
Zdravotnické organizace zavádějí nové technologie

28.08.2019 | Aby byly zdravotnické organizace schopné poskytovat účinnou a vhodnou péči, musí zvládnout nově ...


Robotizace pracovních pozic: kterým profesím zvoní umíráček?
Robotizace pracovních pozic: kterým profesím zvoní umíráček?

27.08.2019 | Pokladní v supermarketech, poštovní doručovatelé, řidiči metra či administrativní pracovníci. ...