CBRE zná způsob, jak udržet zákazníky v kamenných prodejnách


CBRE
10.02.2016 11:21 | Michaela Lejsková

KAMENNÉ PRODEJNY ZÁKAZNÍKY UDRŽÍ DÍKY POZITIVNÍMU ZÁŽITKU Z NÁKUPU

 

·         ZÁŽITEK - Až 25 % zákazníků je ochotno zaplatit za lepší služby a servis v kamenném obchodě.

·         Loajalita - Až 75 % zákazníků se vrací do obchodu, pokud je naplněno jeho očekávání.

·         CLICK and COLLECT – Až 50% zákazníků nakoupí v obchodě více zboží, než si objednalo online.

·         Online je sice pro zákazníka někdy výhodnější z hlediska ceny, možnosti vrácení zboží a ušetření času, ale ztrácí právě hodnotu zážitku z nákupu.

·         Pro mnoho lidí je nakupování a zážitek z něj přímo koníčkem či zálibou.

·         V obchodních centrech přibývají další služby, které podporují zážitek z nakupování.

Zážitek z nakupování hraje u zákazníků klíčovou roli při rozhodování, zda nakoupit v kamenném obchodě nebo online. CBRE doporučuje zaměřit se především na komfort a služby, se kterými je spojený zážitek z nakupování. Upevňuje se tak loajalita zákazníka, který se poté opakovaně vrací do obchodu. Stále větší popularitu získává také služba Click and Collect – zákazník si objedná zboží přes internet a následně vyzvedne v kamenné prodejně. Jde o propojení tradiční a online formy nákupu.

Petr Brabec, Head of Retail společnosti CBRE, říká: 

„Zážitek z nákupu podporuje loajalitu zákazníka opakovaně se vracet do obchodu. Příkladem může být gastronomický zážitek, který stále více vstupuje do popředí. Obchodní centra ale také nabízejí řadu stále se rozšiřujících služeb koncentrovaných na jednom místě. Součástí začínají být, ještě nedávno možná nepředstavitelné možnosti, jakými jsou například ordinace lékařů, kanceláře dodavatelů energií, pošta, ale i sauna, herny a studovny.  Pořádají se různé interaktivní výstavy, divadelní představení, poskytnutí hlídací služby pro děti, probíhají různé edukační programy pro děti mládež a seniory. Standardem se stávají služby, jakými jsou například šatna, informační pulty, dětské koutky, čističi bot, půjčovna deštníků, nabíjení telefonů, nabídka denního tisku, doprava nákupu, služby stylisty či různých poradců nákupu.“  

Změna v trendu zákaznického chování je patrná - zákazník už nemusí jít primárně nakupovat do obchodu, ale má možnost volby. Proto je důležité, aby měl důvod a chtěl obchod opakovaně navštívit. Obchod si tak nemůže dovolit špatnou zkušenost a jeho cílem je přitáhnout pozornost zákazníka, který očekává individuální přístup prodejce. Špatná zkušenost zákazníka z jednoho obchodu může ovlivnit vnímání celého obchodního centra.

 

Zdroj: CBRE

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Léto Petry Janů bude tak trochu v monterkách
Léto Petry Janů bude tak trochu v monterkách

02.07.2019 | Petra Janů během roku objíždí republiku, absolvuje desítky koncertů, vystoupení a alespoň v létě ...


Léto v Prazdroji 2019 slibuje víc než filmy a hudbu
Léto v Prazdroji 2019 slibuje víc než filmy a hudbu

28.06.2019 | Letošní pivovarské léto potrvá od 4. července až do konce srpna a nabídne všechno, co patří ...


Klienti mobilních operátorů v ČR loni přenesli celkem 368 peabytů
Klienti mobilních operátorů v ČR loni přenesli celkem 368 peabytů

28.06.2019 | Zhruba 330 terabytů denně představuje denní dávku dat, které odbaví největší datacentrum v České ...


5 tipů, jak dobře napsat pracovní inzerát
5 tipů, jak dobře napsat pracovní inzerát

16.06.2019 | Počet osob bez práce je v České republice nejnižší za posledních dvacet dva let. Máme dokonce ...


Polovina zaměstnanců má úraz do dvou let od nástupu do nové práce
Polovina zaměstnanců má úraz do dvou let od nástupu do nové práce

16.06.2019 | Skoro každý třetí den se v Česku stane smrtelný pracovní úraz. Denně se v zaměstnání zraní ...