CBRE zná způsob, jak udržet zákazníky v kamenných prodejnách


CBRE
10.02.2016 11:21 | Michaela Lejsková

KAMENNÉ PRODEJNY ZÁKAZNÍKY UDRŽÍ DÍKY POZITIVNÍMU ZÁŽITKU Z NÁKUPU

 

·         ZÁŽITEK - Až 25 % zákazníků je ochotno zaplatit za lepší služby a servis v kamenném obchodě.

·         Loajalita - Až 75 % zákazníků se vrací do obchodu, pokud je naplněno jeho očekávání.

·         CLICK and COLLECT – Až 50% zákazníků nakoupí v obchodě více zboží, než si objednalo online.

·         Online je sice pro zákazníka někdy výhodnější z hlediska ceny, možnosti vrácení zboží a ušetření času, ale ztrácí právě hodnotu zážitku z nákupu.

·         Pro mnoho lidí je nakupování a zážitek z něj přímo koníčkem či zálibou.

·         V obchodních centrech přibývají další služby, které podporují zážitek z nakupování.

Zážitek z nakupování hraje u zákazníků klíčovou roli při rozhodování, zda nakoupit v kamenném obchodě nebo online. CBRE doporučuje zaměřit se především na komfort a služby, se kterými je spojený zážitek z nakupování. Upevňuje se tak loajalita zákazníka, který se poté opakovaně vrací do obchodu. Stále větší popularitu získává také služba Click and Collect – zákazník si objedná zboží přes internet a následně vyzvedne v kamenné prodejně. Jde o propojení tradiční a online formy nákupu.

Petr Brabec, Head of Retail společnosti CBRE, říká: 

„Zážitek z nákupu podporuje loajalitu zákazníka opakovaně se vracet do obchodu. Příkladem může být gastronomický zážitek, který stále více vstupuje do popředí. Obchodní centra ale také nabízejí řadu stále se rozšiřujících služeb koncentrovaných na jednom místě. Součástí začínají být, ještě nedávno možná nepředstavitelné možnosti, jakými jsou například ordinace lékařů, kanceláře dodavatelů energií, pošta, ale i sauna, herny a studovny.  Pořádají se různé interaktivní výstavy, divadelní představení, poskytnutí hlídací služby pro děti, probíhají různé edukační programy pro děti mládež a seniory. Standardem se stávají služby, jakými jsou například šatna, informační pulty, dětské koutky, čističi bot, půjčovna deštníků, nabíjení telefonů, nabídka denního tisku, doprava nákupu, služby stylisty či různých poradců nákupu.“  

Změna v trendu zákaznického chování je patrná - zákazník už nemusí jít primárně nakupovat do obchodu, ale má možnost volby. Proto je důležité, aby měl důvod a chtěl obchod opakovaně navštívit. Obchod si tak nemůže dovolit špatnou zkušenost a jeho cílem je přitáhnout pozornost zákazníka, který očekává individuální přístup prodejce. Špatná zkušenost zákazníka z jednoho obchodu může ovlivnit vnímání celého obchodního centra.

 

Zdroj: CBRE

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Ministr Síkela sla uvedl Jana Michala do funkce generálního ředitele agentury CzechInvest
Ministr Síkela sla uvedl Jana Michala do funkce generálního ředitele agentury CzechInvest

10.04.2024 | Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela dnes v prostorách agentury CzechInvest slavnostně uvedl do ...


Jak sbírat umění? To vysvětlí nová výstava v hradecké galerii
Jak sbírat umění? To vysvětlí nová výstava v hradecké galerii

10.04.2024 | Galerie moderního umění v Hradci Králové (GMU) otevírá výstavu Jak sbírat umění: příběh ...


Zámek Loučeň oslaví 20.výročí vstupu České republiky do EU
Zámek Loučeň oslaví 20.výročí vstupu České republiky do EU

10.04.2024 | Česká republika vstoupila do Evropské unie 1. května 2004.  Na Zámku Loučeň je to důvod k připomenutí, ...


EFKO myslí na budoucnost, představuje nový záměr
EFKO myslí na budoucnost, představuje nový záměr

05.04.2024 | Český výrobce her a hraček z Nového Veselí, společnost EFKO-karton, s. r. o., v těchto dnech ...


Čeští skláři zapsáni na seznam nehmotného kulturního dědictví lidstva UNESCO
Čeští skláři zapsáni na seznam nehmotného kulturního dědictví lidstva UNESCO

20.03.2024 | Po třech letech fungování nové česká značky skleněných, nejen vánočních ozdob Koulier lze ...