Česko je 11. nejoblíbenější trh Evropy a 17. ve světě


CBRE
07.04.2015 16:22 | redakce

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nejoblíbenějším trhem maloobchodníků je pro rok 2015 Německo

 

  • Česká republika: 11. nejatraktivnější v Evropě, 17. celosvětově.
  • Německo je nejoblíbenější zemí v Evropě i celosvětově.
  • Otevření nové prodejny v ČR: 13 % mezinárodně působících maloobchodníků.
  • ČR: trh je saturovaný, v rámci střední a východní Evropy nabízí Praha nejrozvinutější segment „high street“.
  • Německo vítězí rozvinutým lokálním trhem a pevnou ekonomikou.

Praha 7. dubna 2015 – Podle nejnovějšího průzkumu „HOW ACTIVE ARE RETAILERS“ společnosti CBRE, světového lídra v sektoru komerčních realitních služeb, je Česká republika jedenáctou nejatraktivnější zemí pro maloobchodníky. Jedenáctá příčka se týká evropského měřítka, pokud se na Českou republiku podíváme optikou celého světa, drží se na příčce sedmnácté.  Nejoblíbenějším maloobchodním trhem je z evropského i světového hlediska Německo. Maloobchodníci zde oceňují několik lokálně rozvinutých trhů a ekonomiku, stojící na pevných základech.

  „Evropské trhy se obecně těší oblibě mezinárodních značek. Česká republika společně s Polskem představují nejvyhledávanější maloobchodní destinace mezi zeměmi střední a východní Evropy. O expanzi na český trh má zájem více mezinárodních značek než třeba o trhy severských zemí nebo trhy v Irsku či Portugalsku,“ říká Tomáš Beránek, Head of Retail – High Street and Tenant Representation společnosti CBRE

Český trh je z hlediska objemu maloobchodních ploch saturovaný a nabízí obchodníkům velmi kvalitní maloobchodní plochy. Většina maloobchodníků otevírá svůj první obchod v Praze a postupně expandují do regionů, například do Brna. Praha nabízí nejen moderní maloobchodní plochy v zavedených obchodních centrech, ale v rámci střední a východní Evropy má také nejrozvinutější segment „high street“. Obchodní centrum Palladium navíc kombinuje tyto dva aspekty - moderní obchodní centrum umístěné v centru města leží v ose navazující na „high street“ zóny. Maloobchodní trh v České republice tak nabízí zahraničním značkám několik zajímavých možností pro vstup a následnou expanzi. 

„Většina evropských zemí, které se v tabulce umístily před Českou republikou, nabízí maloobchodníkům několikanásobně větší trh. Kromě hlavního města mají několik dalších velkých měst v regionech, které disponují velkou kupní sílou a vysokou nabídkou moderních maloobchodních ploch. Pro Českou republiku, která má trh menší a moderní maloobchodní plochy tady začaly vznikat mnohem později než ve vyspělých západních zemích, je jedenácté místo velkým úspěchem,“ doplňuje Tomáš Beránek. 

 

CÍLOVÉ TRHY PRO ROK 2015

 

Umístění

Země

% maloobchodníků, zaměřujících se v roce 2015 na danou zemi

1

Německo

40 %

2

Spojené království

33 %

3

Francie

31 %

4

Španělsko

23 %

5

Itálie

21 %

5

Nizozemsko

21 %

7

Belgie

20 %

8

Rakousko

19 %

9

Švýcarsko

17 %

10

Polsko

14 %

11

Česká republika

13 %

Zdroj: CBRE

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Modicon odstartoval dějiny automatizace a dodnes udává krok v průmyslových provozech
Modicon odstartoval dějiny automatizace a dodnes udává krok v průmyslových provozech

21.05.2019 | Před více než padesáti lety snila skupina inženýrů z Bedfordu ve státě Massachusetts o tom, ...


Ocenění SAP Partner Excellence Award pro Accenture
Ocenění SAP Partner Excellence Award pro Accenture

09.05.2019 | Společnost Accenture získala šest ocenění SAP Partner Excellence 2019, která se udělují nejlepším ...


Proč jsou úzkosti a strachy v práci jsou signálem přetížení
Proč jsou úzkosti a strachy v práci jsou signálem přetížení

06.05.2019 | Málokdo o nich mluví, ale mnoho lidí je prožívá. Profesní strachy a úzkosti jsou důležitým ...


Novým generálním ředitelem společnosti DHL Express pro Českou republiku se stává Luděk Drnec
Novým generálním ředitelem společnosti DHL Express pro Českou republiku se stává Luděk Drnec

15.04.2019 | Společnost DHL Express, poskytovatel expresních logistických služeb, oznámila jméno nového generálního ...


Střídání profesí začíná být trendem. Jak najít tu pravou?
Střídání profesí začíná být trendem. Jak najít tu pravou?

11.04.2019 | Nejenom mladí tápou a hledají své „ideální“ profesní uplatnění. Nespokojenost v práci ...