Čeští exportéři chtějí dále expandovat a zůstat pilířem české ekonomiky.


Exportní cena
23.06.2016 08:45 | redakce

„Exportní cena nejenom oceňuje firmy, ale také jim dává příležitost se podívat na své podnikání z nadhledu. Pro nás je důležité nejenom předat vám manažerské, podnikatelské a exportní rady a tipy, ale baví nás samotná možnost se s vámi potkávat. Zároveň se dívám na to, jaké máte potřeby, které nás inspirují pro další práci. Už dnes získávají všichni účastníci zdarma přístup do registru exportérů, další a další benefity od partnerů projektu a v neposlední řadě možnost zviditelnit svou značku a služby,“ přivítala exportéry Helena Kohoutová, pořadatelka a porotkyně Exportní ceny DHL UniCredit.

Exportní cena

V současnosti se ve firmách stává klíčovou práce s mladou generací. „Mají menší motivaci pracovat než my, menší sociální schopnosti, ale větší počítačové a jazykové schopnosti,“ říká Martin Rejmíš, partner a projektový manažer ze společnosti Palatinum. Na rozdíl od starší generace, která má větší loajalitu k firmě a praktické obchodní dovednosti, je u mladší generace důležité zvyknout si a vhodně aplikovat nové trendy. Pokud si chcete udržet obchodní postavení na trhu a zefektivnit práci obchodního týmu v zahraničí, musíte umět propojit a využít kompetence obou generací a zároveň se nebát nových technologických a komunikačních trendů, jako je e-sales, virtuální schůzky a elektronická personalizace nabídky. V zahraničním obchodě je pak třeba hledat mosty a nikoli rozdíly.

Aby mohla firma expandovat, nestačí pouze správné manažerské vedení a dohled na financemi. Firma musí být vidět. Jan Soukup, majitel Mediarex Group a CK Blue Holiday, ale také producent a režisér, je znám svým osobitým přístupem k marketingovým řešením. Ví, že záleží na tom, jakou „hudbu“ firma na trhu hraje. A nejlepší je, když je ta hudba originální a je slyšet. Reklama a vizibilita je jako rock’n’roll. Nové a neotřelé nápady pomohou vybudovat osobní přístup ke klientovi, který pak nabídku vnímá jako atraktivní. „Každý klient je osobnost se svými unikátními požadavky,“ vypráví o své filosofii Jan Soukup. Samotná agentura je kreativní marketingová firma, která se vyznačuje tvorbou vlastních originálních nápadů a postupů. Obracejí se na ni zákazníci, které potřebují vybudovat něco nového, dát své značce vizibilitu a zvolit vhodnou komunikační strategii. Jan Soukup navíc neváhá své aktivity dále rozšiřovat. Založil cestovní kancelář s atraktivními zájezdy a dokázal všechno marketingově sladit: „Šlo o to, abychom nenechali ladem vzniklé příležitosti a zajímavě doplnili strukturu firem. Všechno ladí báječně! Marketingová a reklamní firma Mediarex se stará o aktivity cestoví kanceláře a navíc pracuje pro námi zastupované letecké společnosti. Blue Holiday se zase stará o klienty Mediarexu. Vše je, jak má být.“

Exportní cena

Jak se zajistit proti nečekaným výkyvům na finančních trzích v mezinárodním obchodě vysvětlil Jaromír Černý za UniCredit Bank. Téma je to v současnosti velice aktuální, protože i v samotné Evropě čelíme politickým tlakům, které mohou otřást společným trhem. „Přetrvává ústup od složitějších a převážně optimalizačních strukturovaných produktů k jednodušším komplexním strategiím,“ říká o novinkách v zajištění kurzového rizika. U měnového páru eura a české koruny je stále výrazně snížená likvidita a dostupnost standardních zajišťovacích instrumentů kvůli intervenčnímu režimu ČNB.

Nejcennějšími jsou takové zkušenosti, které sdílíme. Do křesel pro hosty proto usedli i zástupci českých exportujících firem Lasvit, Granát Turnov a Dermacol. Historicky nejstarší firmou exportních setkání bylo družstvo Granát Turnov s více než šedesátiletou tradicí. Již v padesátých letech začalo družstvo a zpracovávat těžit typický český drahokam, průhledný až průsvitný minerál sytě červené barvy. Český granát se vyznačuje výjimečnou barevnou stálostí a odolností. Emeritní předseda družstva Miroslav Šorejs představil dlouhý příběh českého granátu, který získal mnohá mezinárodní ocenění a je součástí luxusních šperků v celé Evropě i ve světě. Šperky z českého granátu dostali Václav Havel nebo papež Jan Pavel II., a dnes je vlastní i papež Benedikt XVI., prezident Obama s chotí, Hillary Clintonová nebo princ Charles.

Exportní cena

Dlouhou tradicí se pyšní i česká firma Dermacol, která už pět desítek let vyrábí kvalitní kosmetiku. Majitel a člen představenstva Vladimír Komár vysvětlil, že značka vznikla vlastně náhodou v Ústavu lékařské kosmetiky, kde ve spolupráci s odborníky z filmových studií Barrandov vytvořili klinický make-up v deseti barevných odstínech. Kromě použití v kožním lékařství tak spatřil světlo světa jeden z prvních krycích make-upů v Evropě i na světě, jehož licenci se podařilo prodat i do Hollywoodu. Hlavní kosmetička a vedoucí propagace Olga Knoblochová, která původně pracovala ve zmíněném Ústavu lékařské kosmetiky, pak byla v zahraničí známá jako Lady Dermacol.

Exportní cena

Aleš Stýblo představil firmu Lasvit, která navazuje na další českou tradici, a tou je sklo. Společnost byla založena v roce 2007, aby přetavila myšlenku krásy do designu uměleckých světelných plastik a dekorativních objektů. Dnes má Lasvit třináct poboček po celém světě, které nabízejí komplexní řešení od návrhu až po finální instalaci. Díla Lasvitu a jeho designérů jsou k vidění ve veřejných prostorách prestižních hotelových řetězců, kasin a luxusních paláců. Filosofii firmy tvoří tři základní pilíře – světlo, design a zážitek.

Setkání bylo prvním v rámci 19. ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit, která oceňuje a sdružuje české exportéry. Aby se mohla firma přihlásit do letošního ročníku soutěže, podíl zahraničního vlastníka ve firmě nesmí přesáhnout 49 %, objem exportu v roce 2014 musel být minimálně 100 tisíc korun a společnost vznikla před 1. lednem 2014. Pro kategorii Exportér teritoria byly letos vybrány země ASEAN (Brunej, Filipíny, Indonésii, Kambodžu, Laos, Malajsie, Myanmar, Singapur, Thajsko a Vietnam). Online registrace do projektu je zdarma na http://www.exportnicena.cz/

Není tajemstvím, že je to český export, který stojí za růstem naší ekonomiky. Posláním soutěže Exportní cena DHL UniCredit je najít a ocenit malé a středně velké exportní firmy v České republice. Soutěž založila před devatenácti lety společnost DHL a od té doby tak existuje platforma, kde si exportéři a všichni zájemci o export mohou předávat své zkušenosti, sdílet informace a scházet se na společensko-odborných setkáních, na kterých mohou čerpat exkluzivní informace a data partnerů projektu o současné ekonomické a geopolitické situaci. A samozřejmě, mohou se stát některým z vítězů oceněných na slavnostním galavečeru, který probíhá pod patronací Ministerstva průmyslu a obchodu. Záštitu soutěži poskytuje agentura CzechTrade.


Dalšími partnery 19. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit jsou:

NSG Morison

Palatinum

Kompass

Mediarex

BH Securities

Blue Holiday

Volvo Auto Průhonice

Dilmah

Zátiší Group

Vinařství Maláník – Osička

Spolupráce na projektu s AMSP ČR, ICC Czech Republic a CGBC

Zdroj: www.exportnicena.cz

Exportní cena
Exportní cena
Exportní cena

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Petra Černocká jako ambasadorka Vlčích máků v obrazech
Petra Černocká jako ambasadorka Vlčích máků v obrazech

11.11.2020 | Celkem 25 umělců se zapojilo do unikátního projektu Vlčí máky v obrazech a v rekordně krátké ...


Heidi Janků je bez práce, nenaříká, ale pomáhá!
Heidi Janků je bez práce, nenaříká, ale pomáhá!

05.11.2020 | Heidi Janků je jednou ze zpěvaček, která kvůli restritktivním opatřením v souvislosti se současnou ...


Herečka Eva Hrušková vydala Motivační diář 2021 plný úspěšných žen!
Herečka Eva Hrušková vydala Motivační diář 2021 plný úspěšných žen!

04.11.2020 | Představte si, že vám osud dovolí prožít za jediný rok všechna nesplněná přání. Stát se ...


Přihlaste svou technologii do soutěže Digital Promotion 4.0
Přihlaste svou technologii do soutěže Digital Promotion 4.0

30.10.2020 | Ministerstvo průmyslu a obchodu a agentura CzechInvest ve spolupráci s agenturou CzechTrade a s podporou ...


Nový klip Lenky Nové je křehkou náplastí na dnešní dny
Nový klip Lenky Nové je křehkou náplastí na dnešní dny

30.10.2020 | I přes velmi těžké podmínky, které doléhají také na celý kulturní svět, se Lenka Nová rozhodla ...