Jak se podniká cizincům v Čechách pohledem Sergeye Knizhina


foto: Lenka Hatašová
23.10.2014 23:57 | Michaela Lejsková

Společnost, která přináší jednoduchost a variabilitu komerčního a zpravodajského sdělení a má ambice se stát dominantním komunikačním nástrojem na trhu, musí pracovat s trendy rychlého životního tempa. Ty se však sami o sobě nezmění, ty musí změnit „vizionář“, který může být na počátku nepochopen, musí být však trpělivý, a přizpůsobovat se mentalitě těch, kterým jsou služby určeny. Za tímto projektem a samotnou filosofií „SCREENET“ stojí Mgr. Sergey Knizhin, kterého jsme krátce vyzpovídali.

foto: Lenka Žáčková

foto: Lenka Žáčková

 

Již Vaše jméno napovídá, že jistě Váš původ není zdejší. Prozradíte nám Váš původ?

O mém příjmení a původu kolují legendy, ale nikdo přesně neví, kde se vzalo. Záznamy o naší rodině v Rusku jsou zničené. Takže mám jen útržkovité informace. Jedna z nejstarších příbuzných, o níž se mluví, byla moje praprababička, která se jmenovala Etingová. Jméno měla údajně podle německého města Eting. Takže se dohadujeme, že mohla být Němka. Dále jsme zjistili, že v roce 1917 se část mé rodiny odstěhovala na západ, bratranec odjel do Ameriky a ta druhá část zůstala na Sibiři. Tam jsem se narodil i já. Moje rodina byla za komunismu v opozici, nikdo nesměl vycestovat ze země, dědeček byl poslán na Sibiř a za Stalinových represí ho někdo udal a byl zabit.

 

Jak vnímáte českou podnikatelskou mentalitu.

V Rusku chce klient zkoušet nové věci a má k tomu podmínky, je to tam dravější, to ano, ale zase když je člověk schopný, tak se dokáže vypracovat. Podnikatelé se tam snaží vyhledávat nové podmínky, příležitosti. Moto v Rusku je „chci zkoušet nové věci“. Tady jste mnohem více konzervativní. Když přicházím za klienty, tak často slyším větu – „nemáme s tím žádné zkušenosti“. Narážím na to velmi často. Ale pokud ty zkušenosti neuděláte, tak ani nezjistíte, co byste mohli získat. Například v Rakousku jsou v reklamě mnohem lepší podmínky, existují gigantické sítě, s nimiž se dá slušně obchodovat.

foto: Lenka Žáčková

foto: Lenka Žáčková

 

Tak asi lidé u nás mají raději jistoty…

To ano, podnikání v Čechách je klidnější, pohodlnější, s více jistotami. Je to ale také o povaze. To v Rusku se musí každý o svoji pozici na trhu více rvát. Tam má slovo konkurence skutečný význam. Když tady někdo použije slovo konkurence, tak se často jen pousměji, neboť nikdy nezažil, jak funguje skutečná konkurence. 

foto: Lenka Žáčková

S fotografkou Lenkou Hatašovou, foto: Lenka Žáčková

 

Společnost (chcete-li filosofie) SCREENET tvoří propojenou a centrálně řízenou síť vlastních velkoplošných venkovních LED obrazovek o velikostech od 20 do 56 m2. Obrazovky jsou umístěny v místech, kde je zaznamenána vysoká koncentrace osob, což jsou především nákupní centra. Přináší jednoduchost a variabilitu komerčního a zpravodajského sdělení a má ambice se stát dominantním komunikačním nástrojem.

 

Text, foto: Lenka Žáčková a Lenka Hatašová

Portrét foto: Lenka Hatašová

foto: Lenka Žáčková
foto: Lenka Žáčková
foto: Lenka Žáčková

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Vítězové soutěže Startupper of the Year se zúčastnili prestižního fóra
Vítězové soutěže Startupper of the Year se zúčastnili prestižního fóra

13.11.2019 | Vítězem soutěže Startupper roku se za Českou republiku stal Marek Liška s projektem ProSpolužáky.cz, ...


Hotel Meteor Plaza se stal součástí sítě Le Hotel Group
Hotel Meteor Plaza se stal součástí sítě Le Hotel Group

13.11.2019 | Úspěšné hotelové uskupení Le Hotels Group, patřící mateřské společnosti Le-Investment spol. ...


Baldinini je značka, které se v Praze daří, slaví tam už dvě významné události
Baldinini je značka, které se v Praze daří, slaví tam už dvě významné události

11.11.2019 | Tradiční světoznámá italská společnost Baldinini slaví v Praze v roce 2019 hned dvě velké události. ...


Kolik nás vlastně může stát nesoulad s GDPR?
Kolik nás vlastně může stát nesoulad s GDPR?

11.11.2019 | Po déle než roce praktikování obecného nařízení k ochraně osobních údajů už můžeme na ...


Průzkum ukazuje, že společnostem, které se přizpůsobují technologickým inovacím, rostou výnosy
Průzkum ukazuje, že společnostem, které se přizpůsobují technologickým inovacím, rostou výnosy

05.11.2019 | Rozsáhlý průzkum Systémy budoucnosti (Future Systems), který provedla společnost Accenture, odhaluje ...