Jak se podniká cizincům v Čechách pohledem Sergeye Knizhina


foto: Lenka Hatašová
23.10.2014 23:57 | Michaela Lejsková

Společnost, která přináší jednoduchost a variabilitu komerčního a zpravodajského sdělení a má ambice se stát dominantním komunikačním nástrojem na trhu, musí pracovat s trendy rychlého životního tempa. Ty se však sami o sobě nezmění, ty musí změnit „vizionář“, který může být na počátku nepochopen, musí být však trpělivý, a přizpůsobovat se mentalitě těch, kterým jsou služby určeny. Za tímto projektem a samotnou filosofií „SCREENET“ stojí Mgr. Sergey Knizhin, kterého jsme krátce vyzpovídali.

foto: Lenka Žáčková

foto: Lenka Žáčková

 

Již Vaše jméno napovídá, že jistě Váš původ není zdejší. Prozradíte nám Váš původ?

O mém příjmení a původu kolují legendy, ale nikdo přesně neví, kde se vzalo. Záznamy o naší rodině v Rusku jsou zničené. Takže mám jen útržkovité informace. Jedna z nejstarších příbuzných, o níž se mluví, byla moje praprababička, která se jmenovala Etingová. Jméno měla údajně podle německého města Eting. Takže se dohadujeme, že mohla být Němka. Dále jsme zjistili, že v roce 1917 se část mé rodiny odstěhovala na západ, bratranec odjel do Ameriky a ta druhá část zůstala na Sibiři. Tam jsem se narodil i já. Moje rodina byla za komunismu v opozici, nikdo nesměl vycestovat ze země, dědeček byl poslán na Sibiř a za Stalinových represí ho někdo udal a byl zabit.

 

Jak vnímáte českou podnikatelskou mentalitu.

V Rusku chce klient zkoušet nové věci a má k tomu podmínky, je to tam dravější, to ano, ale zase když je člověk schopný, tak se dokáže vypracovat. Podnikatelé se tam snaží vyhledávat nové podmínky, příležitosti. Moto v Rusku je „chci zkoušet nové věci“. Tady jste mnohem více konzervativní. Když přicházím za klienty, tak často slyším větu – „nemáme s tím žádné zkušenosti“. Narážím na to velmi často. Ale pokud ty zkušenosti neuděláte, tak ani nezjistíte, co byste mohli získat. Například v Rakousku jsou v reklamě mnohem lepší podmínky, existují gigantické sítě, s nimiž se dá slušně obchodovat.

foto: Lenka Žáčková

foto: Lenka Žáčková

 

Tak asi lidé u nás mají raději jistoty…

To ano, podnikání v Čechách je klidnější, pohodlnější, s více jistotami. Je to ale také o povaze. To v Rusku se musí každý o svoji pozici na trhu více rvát. Tam má slovo konkurence skutečný význam. Když tady někdo použije slovo konkurence, tak se často jen pousměji, neboť nikdy nezažil, jak funguje skutečná konkurence. 

foto: Lenka Žáčková

S fotografkou Lenkou Hatašovou, foto: Lenka Žáčková

 

Společnost (chcete-li filosofie) SCREENET tvoří propojenou a centrálně řízenou síť vlastních velkoplošných venkovních LED obrazovek o velikostech od 20 do 56 m2. Obrazovky jsou umístěny v místech, kde je zaznamenána vysoká koncentrace osob, což jsou především nákupní centra. Přináší jednoduchost a variabilitu komerčního a zpravodajského sdělení a má ambice se stát dominantním komunikačním nástrojem.

 

Text, foto: Lenka Žáčková a Lenka Hatašová

Portrét foto: Lenka Hatašová

foto: Lenka Žáčková
foto: Lenka Žáčková
foto: Lenka Žáčková

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Pět důvodů, proč při dlouhodobé práci z domova nejsme výkonní
Pět důvodů, proč při dlouhodobé práci z domova nejsme výkonní

26.05.2020 | Jak produktivně spolupracovat, když nejste spolu? To je otázka, kterou teď řeší mnoho vedoucích ...


Profese v první linii – nejen zdravotníci, ale i zámečníci nebo ostraha
Profese v první linii – nejen zdravotníci, ale i zámečníci nebo ostraha

08.04.2020 | Současná situace mnoha lidem převrací život, řada z nich doma hledá, čím by se zaměstnali, ...


Proti koronaviru bojují v nemocnicích i roboty
Proti koronaviru bojují v nemocnicích i roboty

06.04.2020 | Kolaborativní robot dokáže spolehlivě a bezpečně sterilizovat místnosti, ve kterých se nachází ...


Přenáší se na bankovkách COVID-19? Podle WHO ne.
Přenáší se na bankovkách COVID-19? Podle WHO ne.

06.04.2020 | Panika z koronaviru se dotkla téměř všech aspektů našich každodenních životů - od změny pracovního ...


Homeoffice může být pro mnoho firem časovanou bezpečnostní bombou
Homeoffice může být pro mnoho firem časovanou bezpečnostní bombou

06.04.2020 | České firmy jsou dnes silně konfrontovány se situací, na níž neměly čas se připravit. Homeoffice ...