Lepší služby, o těch se nám už nemusí jen zdát, najdete na konferenci Lovebrand


Lovebrand
18.10.2018 11:00 | redakce

O kvalitě služeb u nás se hodně mluví negativně. Jsme zvyklí dělat si legraci z Českých drah anebo z České pošty a mnoha dalších. Často se odvoláváme na lepší kvalitu služeb v zahraničí. Ale i u nás už najdete skvělé služby. Ráda bych se s Vámi podělila o pár zážitků z poslední doby na téma skvělá služba.

S manželem máme v pěstounské péči klučinu, kterého se snažíme vést ke čtení. Zkoušeli jsme všechno možné, ale Michalova motivace číst byla nulová. V jedné z nekonečných diskuzí navrhl, že bude lepší, když si knihu, kterou MUSÍ číst, vybere sám. Byli jsme zrovna na chalupě u Liberce a zašli do obchodního domu, kde jsou Knihy Dobrovský. Po 30 minutách s “blbost a nuda“ jsem požádala paní prodavačku o pomoc. Začali jsme Terry Prachettem, pokračovali Zaklínačem. Žádná reakce. Paní jen pokývala hlavou, zalovila na konci regálu a vytáhla knihu Strašidelná vagína. Michal ji přečetl ještě ten večer, což ostatně paní prodavačka předpověděla. Druhý den jsme byli v knihkupectví znovu a koupili další strašidelné povídky, které doporučovala jako alternativu. To už taková pecka není, ale i tak Michal přečetl první den 80 stran, místo nařízených 10 denně. Zázrak aneb spíš paní prodavačka na svém místě. Četla snad každou knihu v krámě a když jsem ukázala na Strom oběšenců s tím, že by to mohlo Michala bavit, jen si odfrkla a poznamenala: “To by nedal…”

A přesně takhle si představuji skvělou službu. Upřímného, autentického prodavače, který se vyzná v tom, co prodává.

Proškolení a informovaní zaměstnanci

Nejde o jednorázové školení zaměstnanců na produkt. Jde o jejich vztah k produktu. Znáte takové to omílané rčení, že ryba smrdí od hlavy? Když šéf dýchá pro to, co firma prodává a baví se o tom se svými zaměstnanci, garantuji Vám, že to poznáte. A poznáte i to, když to nedělá. Asi se Vám často stalo, že přijdete do restaurace, zeptáte se na složení produktu, původ suroviny a obsluha to neví. Je pak vysoce pravděpodobné, že to nezajímá ani jejich šéfa.

Nedávno jsem byla s dcerou v cukrárně Myšák, který je v síti Ambiente. Zeptala jsem se slečny, která obsluhovala, jestli mají nějaký zákusek bez mléka, protože je dcera alergická. Odpovědí na tuto otázku často bývá zvednuté obočí a podivný výraz, ve kterém čtu: “To určitě“! Slečna v Myšákovi vysypala bez přemýšlení vhodné dortíky a pokračovala upozorněním, že kokosový dortík, který je veganský, by ale mohl překvapit kyselou chutí, protože je v něm náplň z kyselého exotického ovoce. Celé povídání zakončila tím, že mi sdělila, že být mnou, tak do dortu jde, protože jí ta kombinace svěží chutě a kokosu doopravdy chutná, ale že záleží na mě. Pecka. Dortík jsem si samozřejmě objednala. No a jak to souvisí s tím šéfem, vysvětlím trochu níže.

Dovolte zaměstnancům být sami sebou v jasných pravidlech

To samé nadšení, znalost a k tomu ještě zdravou sebejistotu jsem viděla v Martinus.cz. Když jsem se s Janou Benešovou, šéfkou zákaznické péče, šla podívat na jejich bookspot do Lucerny, chtěla jsem využít situace a koupit si novou knížku od Simona Sinka. Jana zvedla obočí a řekla: “Pane bože, vem si konečně už jednou i nějakou krásnou literaturu”. Když pak zjistila, že jsem ještě (podle jejího mínění jako poslední člověk na planetě) nečetla Hanu, tak mi ji rovnou dala k pokladně. Nadšení pro produkt je nakažlivé, nevnímala jsem to jako drzost a kniha je skvělá. Po přečtení jsem si přála k svátku druhou knihu od stejné autorky, už je samozřejmě přečtená a teď ji má půjčenou manželova babička, kterou se mi podařilo nadchnout stejně, jako Jana mě.

Více čtěte ZDE

Lovebrand banner
Lovebrand banner

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Pět důvodů, proč při dlouhodobé práci z domova nejsme výkonní
Pět důvodů, proč při dlouhodobé práci z domova nejsme výkonní

26.05.2020 | Jak produktivně spolupracovat, když nejste spolu? To je otázka, kterou teď řeší mnoho vedoucích ...


Profese v první linii – nejen zdravotníci, ale i zámečníci nebo ostraha
Profese v první linii – nejen zdravotníci, ale i zámečníci nebo ostraha

08.04.2020 | Současná situace mnoha lidem převrací život, řada z nich doma hledá, čím by se zaměstnali, ...


Proti koronaviru bojují v nemocnicích i roboty
Proti koronaviru bojují v nemocnicích i roboty

06.04.2020 | Kolaborativní robot dokáže spolehlivě a bezpečně sterilizovat místnosti, ve kterých se nachází ...


Přenáší se na bankovkách COVID-19? Podle WHO ne.
Přenáší se na bankovkách COVID-19? Podle WHO ne.

06.04.2020 | Panika z koronaviru se dotkla téměř všech aspektů našich každodenních životů - od změny pracovního ...


Homeoffice může být pro mnoho firem časovanou bezpečnostní bombou
Homeoffice může být pro mnoho firem časovanou bezpečnostní bombou

06.04.2020 | České firmy jsou dnes silně konfrontovány se situací, na níž neměly čas se připravit. Homeoffice ...