Odkaz architekta Kaplického sdílely členky Helas Ladies Clubu


Helas
06.10.2015 12:34 | redakce

Na prvním podzimním setkání dámského klubu Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club se setkala láska s architekturou, úspěchem, kreativitou i charitou. Hlavním hostem byla česká filmová producentka Eliška Kaplický Fuchsová, která pokračuje v budování odkazu svého manžela, světoznámého architekta.

Účast na setkání byla tentokrát mimořádná, možná díky síle příběhu, který se celým večerem vinul, protože kombinace lásky a úspěchu je silným motivačním motorem pro každého. „Vždycky mě těší, když se naše řady rozrůstají,“ komentovala plný sál zakladatelka dámského klubu Helena Kohoutová.

Členky dámského klubu jsou aktivní ženy, které nejen rozvíjejí a řídí svůj vlastní život, ale často také mají zodpovědnost za svůj tým. Schopná manažerka nikdy nebude podceňovat nutnost neustále se zdokonalovat. Najít možné slepé skvrny úspěšných manažerů pomohla přednáška Pavla Procházky, který je zakladatel vzdělávací společnosti Palatinum, která se již 20 let zaměřuje na trénink manažerů a obchodníků. Každý z úspěšných lidí má svou slepou skvrnu. Typickými chybami například je, když nemáme zástupce ani nástupce, podnikání nemá výstup ani konec, ignorujeme Evropskou unii jako trend a trpíme nedostatkem systémové komunikace. Podle Pavla Procházky je také chybou i plně improvizační přístup, kdy chybí business plány na 8 let a pouze se skáče po příležitostech. České manažery často trápí i skutečnost, že nevědí, jak motivovat zkušené zaměstnance.

Helas

foto: Helas

Účastnice setkání dostaly i 7 rad top managerům. Které to jsou?  Zaplať sobě, limituj náklady, zajisti se před ztrátou, vlastní své bydlení, investuj do nemovitostí, zajisti se na dobu po kariéře a zvyšuj svou schopnost se vzdělávat.

A jaká byla nejvýraznější slepá skvrna Pavla Procházky? „Největší mou chybou bylo myslet si, že musím všechno zvládnout sám,“ říká zakladatel, který konečně předal část svých pravomocí nové ředitelce.

Aktivní žena jako všestranný tvor ovšem nemůže být spokojená pouze s tím, že vyřeší své manažerské slepé skvrny. Nejen pro svůj dobrý pocit, ale i kvůli potřebě vystupovat před lidmi, je důležitá péče o tělo. Značka Dove, která je partnerem dámského klubu, proto zajistila odbornou prezentaci o kůži. Dámy byly vyzvány, aby nevnímaly péči o tělo pragmaticky, ale spolu s péči o kůži rozvíjely emoce a vjemy, protože kromě zdravotní aspektů musí kosmetika přinášet i něco navíc. Mimochodem, věděly jste, že v kůži se skrývá až 15 procent vody, kterou obsahuje naše tělo?

Příběh hlavního hosta, české filmové producentky a zastupitelky hlavního města Prahy Elišky Kaplický Fuchsové, každý zná, a přece znovu a znovu překvapí svou silou. Její povídání o městě, lásce a architektuře bylo poutavé a vášeň pro moderní architekturu neskrývaná.

Helas

foto: Helas

Svého budoucího muže potkala při natáčení jeho vlastního biografického snímku. „Vždy budu podporovat fantazii a kreativitu, která byla obsažena v práci Jana Kaplického,“ říká Eliška Kaplický Fuchsová. Za manžela bojovala svým filmem Oko na Prahou a stále velmi aktivně vystupuje jako zastánkyně jeho projektů – sama stojí v čele nadace, která má jejich realizaci umožnit.

V současnosti se Eliška Kaplický Fuchsová plně věnuje svému poslání předsedkyně Výboru pro kulturu, památkovou péči, výstavnictví, cestovní ruch a zahraniční vztahy Magistrátu Hlavního Města Prahy. Při povídání o problémech města Eliška Kaplický Fuchsová sršela energií a byl znát opravdový zájem o osud a prostředí místa, ve kterém žije. Navíc které jiné město se může pyšnit podobnou skladbou architektury, včetně mnoha kontroverzních témat, která musí přitáhnout pozornost každého, kdo se o architekturu byť jen trochu zajímá. Jednoho dne by si ovšem Eliška Kaplický Fuchsová opět ráda našla čas, aby se znovu vrátila k filmu, kterým to vlastně všechno začalo.

Důležitým mezníkem pro ni také bylo narození dcery. Jan Kaplický zemřel, aniž by svou dceru Johanku poznal, ta je však nyní na stavby svého otce hrdá.

„Pracuji pro Prahu, kterou miluji, a mám dceru, kterou miluji,“ dodává Eliška Kaplický Fuchsová.

Součástí večera byla také módní přehlídka podzimní kolekce původní české značky Navarila návrhářky Martiny Nevařilové. Modely byly inspirovány divokou přírodou a samotná kolekce má poutavý název „Lost In Taiga“. 

Dámský klub se také věnuje charitě a účastnice setkání byly svědky mimořádně krásného a dojemného koncertu nevidomých umělkyň v rámci Nadačního fondu Českého rozhlasu a jeho projektu Světluška, která svítí na cestu těžce zrakově postiženým dětem i dospělým. Ve prospěch světlušky proběhla i tombola a dobročinný bazar.

Dalšími partnery večera byli  Schneider Electric, Royal Perfumery, USSPA, Levné potraviny, Dilmah, Aqua Angels, CIPA, Prague Catering a Cezaa.

Helas

foto: Helas

 

Dámský klub Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club již 16 let podporuje, inspiruje a sdružuje ženy s aktivním přístupem k životu. Jeho cílem je na setkáních vytvářet vstřícnou a inspirující atmosféru, ve které může každá žena získat nejen mnoho nových osobních a obchodních kontaktů, ale také navázat nová přátelství. Klubová setkání přinášejí vždy odbornou a společenskou část, tudíž spojují zábavu i rozvoj. Tradice prvorepublikových dámských klubů se snoubí s nejmodernějšími technologiemi, které se úspěšné ženy nebojí a učí využívat. Klub uspořádal již přes 200 společenských večerů, komorních setkání a odborných prezentací. Díky aktivní spolupráci s webovým portálem PodnikatelkaOnline.cz také podporuje ženy v manažerských a podnikatelských zkušenostech pomocí on-line rad a tipů v průběhu celého roku. Důležitou součástí klubové činnosti je také spolupráce na projektech charitativních organizací. Generálním partnerem dámského klubu je Vodafone, který spolu se společnostmi Artex a Acomware učí ženy využívat moderní technologie a jejich aplikace v praxi.

helas-ladies-club.cz

 

Helas

foto: Helas

Helas
Helas
Helas

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Česká textilní značka Styx upravuje část výroby a šije roušky pro své zaměstnance a zákazníky
Česká textilní značka Styx upravuje část výroby a šije roušky pro své zaměstnance a zákazníky

18.03.2020 | Značka Styx, která se specializuje na výrobu spodního prádla, nyní přeskupuje část své výroby ...


Proč větrání zvyšuje šanci přenosu infekce a antibakteriální desinfekce není účinná?
Proč větrání zvyšuje šanci přenosu infekce a antibakteriální desinfekce není účinná?

18.03.2020 | I když část firem a institucí nařídila svým zaměstnancům práci z domu, je tu stále velká ...


Firmy ochotněji zaměstnávají osoby se zdravotním postižením
Firmy ochotněji zaměstnávají osoby se zdravotním postižením

18.03.2020 | Přesto, že se počátkem roku nezaměstnanost mírně zvýšila, nedostatek volných lidí na trhu ...


Pět trendů, které budou určovat technologický vývoj v dalších letech
Pět trendů, které budou určovat technologický vývoj v dalších letech

16.03.2020 | Společnost Accenture každoročně vydává studii, ve které poukazuje na technologické trendy, jenž ...


Michal Prokop po padesáti letech v Lucerně, kam se s ním můžete také těšit!
Michal Prokop po padesáti letech v Lucerně, kam se s ním můžete také těšit!

04.03.2020 | Po více než padesáti letech se Michal Prokop vrací na pódium pražské Lucerny v rámci Československého ...