Ostravské Shopexpo proběhlo v duchu inspirace, zábavy a přenosu zkušeností


Shopexpo
08.06.2015 16:06 | redakce

V ostravské multifunkční hale Gong se 4. a 5. června uskutečnilo Shopexpo – největší akce zaměřená na ecommerce ve střední Evropě. Nabídlo přednášky expertů z Česka, Slovenska, Kanady, USA nebo Polska, výstavní stánky desítek společností, workshopy, networking, ale i koncerty skupin Mňága a Žďorp a Buty, večerní grilování nebo afterparty s DJ’s. 

Hlavní motto celého Shopexpa znělo konference, která vás posune. Ať už vlastníte malý či velký eshop, ať jste začátečník nebo pokročilý, ať se věnujete internetovému obchodování, logistice, marketingu nebo třeba analytice dat. Svou část programu si mohl najít každý, od inspirativních přednášek o zajímavých projektech (UX designer Booking.com Matt Lee nebo expert na time management Petr Ludwig) přes absolutní novinky v oboru (CEO a zakladatel Socialbakers Jan Řežáb, crossdesigner Adam Hrubý nebo kanadská expertka na digitální strategie Kristina Mausser) až po konkrétní návody a tipy jak vylepšit byznys v ecommerce (především, ale nejen na desítkách workshopů). 

Všechny osobnosti, které na konferenci vystoupily, zdaleka vyjmenovat nejde. Celkem na Shopexpu promluvilo sedm desítek řečníků, ať už ve velkém sále Gongu pro 1500 lidí, v menším sále s 300 místy nebo v pěti učebnách, ve kterých probíhaly workshopy na nejrůznější témata. Návštěvníkům konference přálo i počasí, takže se vnitřní prostory organicky propojily s venkovním posezením a téměř celá Dolní oblast Vítkovice se tak stala prostředím pro networking a osobní setkávání. Zajímavou novinkou byl i tzv. speeddating, pod který pořadatelé skryli neformální setkávání nejen majitelů eshopů s odborníky a potenciálními investory.

Počty hostů, řečníků nebo workshopů jsou ale jen jedním způsobem, jehož prostřednictvím lze přistoupit k hodnocení konference. I toto udělali pořadatelé Shopexpa po svém a během oficiálního rozloučení se tak na obrazovce objevily údaje o 4 000 natočených pivech (včetně speciálního třináctistupňového piva, které Beskydský pivovárek v Ostravici uvařil jen pro návštěvníky konference), 600 otevřených (a vypitých) lahvích vína z vinařství Konečný v Čejkovicích, čtyřech nabídkách k sňatku (takže se možná rýsují zajímavá spojení eshopů) a dvou počatých dětech (což byl pravděpodobně jen odhad organizátorů).

Shopexpo

 

„Za oběma dny stojí stovky hodin příprav. Vybrali jsme jedny z nejinspirativnějších prezentačních prostorů v České republice a chtěli jsme dát konferenci vizuální i obsahový nádech podobný srovnatelným akcím na západě. Ukázalo se to jako dobrý krok a věřím, že drtivá většina návštěvníků i řečníků odjížděla z Ostravy spokojená. Doufáme, že jsme položili základní kámen k nové tradici a že se do Vítkovic zase příští rok vrátíme,“ shrnul konferenci po jejím skončení Marek Krška, marketingový a obchodní ředitel pořádající společnosti NetDirect

„Každý, kdo prodává, bude eshop. Na toto hřiště vstupují velké hypermarkety i další hráči. Vyhraje ten, kdo je silný, nebo kdo je chytrý. Ecommerce přestala být alternativou a stala se mainstreamovou platformou ekonomiky. Buďme připraveni na to, že konkurence bude čím dál tím větší,“ řekl na úvod konference jeden z jejích moderátorů a Managing Partner pořádající agentury Dark Side Tomáš Jindříšek. A zájem o Shopexpo odpovídal tomu, že není sám, kdo si tuto situaci uvědomuje. Dvoudenní akce v ostravském Gongu se zúčastnilo přes 2100 návštěvníků.

 

O pořadatelích 

NetDirect

Je dodavatelem e-business aplikací s významným tržním podílem na českém a slovenském trhu. Nabízí analýzy, implemetace, integraci, marketing a servisní podporu aplikací, vystavěných na vlastních produktech FastCentrik, ShopCentrik a MediaCentrik. Od svého vzniku v roce 2002 firma každoročně roste a v současnosti má již přes sto zaměstnanců. Kvalitu produktů NetDirectu potvrzuje řada mezinárodních ocenění. 

Dark Side

Agentura Dark Side realizuje online a marketingové strategie, webové prezentace, online kampaně, konzultační činnost, e-commerce, sociální média, mobilní řešení, direct marketing, věrnostní programy a další. Svým klientům zajišťuje také PR a organizaci eventů. Výrazně překračuje hranice digitálního světa a nabízí unikátní kompetenci v oblasti propojení standardních a digitálních marketingových kanálů. Mezi klienty patří významné zahraniční i české firmy, jako je Nestlé, Danone, ČSOB, Uniqa, obchodní centra Chodov & CČM, Mountfield nebo Zásilkovna.cz.

 

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Pět důvodů, proč při dlouhodobé práci z domova nejsme výkonní
Pět důvodů, proč při dlouhodobé práci z domova nejsme výkonní

26.05.2020 | Jak produktivně spolupracovat, když nejste spolu? To je otázka, kterou teď řeší mnoho vedoucích ...


Profese v první linii – nejen zdravotníci, ale i zámečníci nebo ostraha
Profese v první linii – nejen zdravotníci, ale i zámečníci nebo ostraha

08.04.2020 | Současná situace mnoha lidem převrací život, řada z nich doma hledá, čím by se zaměstnali, ...


Proti koronaviru bojují v nemocnicích i roboty
Proti koronaviru bojují v nemocnicích i roboty

06.04.2020 | Kolaborativní robot dokáže spolehlivě a bezpečně sterilizovat místnosti, ve kterých se nachází ...


Přenáší se na bankovkách COVID-19? Podle WHO ne.
Přenáší se na bankovkách COVID-19? Podle WHO ne.

06.04.2020 | Panika z koronaviru se dotkla téměř všech aspektů našich každodenních životů - od změny pracovního ...


Homeoffice může být pro mnoho firem časovanou bezpečnostní bombou
Homeoffice může být pro mnoho firem časovanou bezpečnostní bombou

06.04.2020 | České firmy jsou dnes silně konfrontovány se situací, na níž neměly čas se připravit. Homeoffice ...