Štiky českého byznysu zaznamenaly rekordní růst


štiky českého byznysu
16.06.2016 17:19 | redakce

Vyhlášení 13. ročníku ekonomického žebříčku Štik českého byznysu navazuje na rekordní rok růstu české ekonomiky. Letošní ročník proto odhalí nejúspěšnější firmy s mimořádně vysokou růstovou dynamikou. Ekonomický žebříček založila společnost COFACE, aby každý rok vyhodnotila ekonomické výsledky firem, ocenila je na celorepublikové i krajské úrovni a umožnila jim zviditelnit úspěchy v podnikání.

Kromě dynamiky firem se v rámci pravidel hodnotí i ekonomické ukazatele likvidity a ziskovosti. Unikátní metodika žebříčku tak umožní odhalit typické firemní štiky, které jsou rychlé a pružné, ale zároveň fungují i jako spolehlivý obchodní partner schopný dostát svým závazkům.  „Unikátem Štik českého byznysu je skutečnost, že se nejedná o soutěž, do které by se firmy aktivně přihlašovaly, ale vycházíme z toho, že existuje informační povinnost firem zveřejňovat své finanční výsledky ve Sbírce listin Obchodního rejstříku. Tyto informace používáme jako základ pro výpočet souhrnného ekonomického indexu. Žebříček Štiky českého byznysu si klade za cíl zviditelnit úspěšné, dravé, zdravé a transparentní firmy, přičemž je logické, že samotný žebříček se musí chovat jako transparentní, a proto používá měřitelné ekonomické údaje ve své metodice hodnocení,“ vysvětluje Pavel Schweiner, Obchodní ředitel Coface Czech, která je zakladatelem Štik českého byznysu.

štiky českého byznysu

„Dravé podniky musí rychle komunikovat, klást důraz na efektivitu a šetřit čas, kde se dá. K tomu potřebují spolehlivé partnery v telekomunikacích. Proto se snažíme našim podnikovým zákazníkům vycházet vstříc a co nejvíce jim usnadňovat denní procesy. Nabízíme výhodné tarify, rozšiřujeme pokrytí nejrychlejší sítí LTE, přinášíme možnost spravovat služby prostřednictvím samoobsluhy OneNet a komunikaci s našimi pobočkami nyní vyřeší naši zákazníci pouze prostřednictvím LiveShopu na internetu. Vodafone podporuje dobré nápady, podnikatele a úspěšné podniky už řadu let, a proto jsme rádi, že se můžeme podílet na takovém úspěšném projektu, jako jsou Štiky českého byznysu,“ říká Renata Pazourková, National Sales Manager, One Business Sales, Vodafone.

 „České ekonomice se i letos daří. Čtyři z pěti tuzemských firem letos podle průzkumu PwC mezi jejich šéfy očekávají, že jim porostou tržby. Za největší hrozbu považují nedostatek lidí. Snaží se proto spolupracovat se školami a investovat do svého obrazu v očích potenciálních budoucích zaměstnanců. Čtvrtina tuzemských firem plánuje letos měnit způsob výroby tak, aby byl méně náročný na lidské zdroje,“ říká Zenon Folwarczny z poradenské společnosti PwC ČR, který radí českým podnikatelům.

Helena Kohoutová, Managing Director Agentury Helas doplňuje: „Zásadní význam podnikání vidíme v soustavné práci na hodnotě firmy. Tím, že poskytnete Vaši hodnotu druhým, posílíte i tu svoji vlastní. Úspěšní lidé vidí svojí firmu a svůj život vždy o krok v před. Mají představu a vizi.  Dlouhodobě. K pozitivnímu výsledku je však potřeba připojit další i manažerské zásady, které mají na hodnotu firmy přímý dopad. Je třeba se soustředit na růst tržeb a úsporu nákladů, investovat do majetku a celkově vést rozumně kapitálové náklady, optimalizovat kapitálovou strukturu v rámci financování, zvládat řídit rizika a přehledně vést a řídit pracovní týmy a spolupracovat s odborníky. Nedílnou součástí je to, jak dlouho firma na trhu působí, jaký má podíl na trhu a jak je vidět a slyšet.“

 

Kritéria hodnocení:

Žebříček Štik českého byznysu zdůrazňuje pouze čistě ekonomické výsledky firem a kombinuje pohled růstový s pohledem finanční stability, a vytváří tudíž prostředí pro objektivní srovnání úspěchů firem napříč odvětvími. Hodnocené období zahrnuje poslední tři roky (aktuálně tedy období let 2013–2015), přičemž jednotlivé roky mají rozdílnou váhu: nejaktuálnější rok má váhu nejvyšší. Obrat musí být vyšší než 10 milionů eur ročně v každém hodnoceném roce. Z hodnocení vyřazujeme firmy, na něž je aktuálně podán návrh na insolvenci a takové, u kterých jsme zjistili problémy se solventností. V ekonomickém žebříčku také nejsou hodnoceny firmy s některými specifickými formami podnikání (finanční společnosti, zbrojovky a firmy zabývající se výrobou a distribucí paliv, sázkové kanceláře a firmy zabývající se hazardem). Samotná velikost společnosti nehraje v hodnocení žádnou roli.

štiky českého byznysu

Soutěžní kategorie 13. ročníku:

Štiky českého byznysu v kategorii celorepublikových výsledků

            Oceněna je jedna společnost z celostátního hodnocení

Štiky českého byznysu v kategorii krajských výsledků

Vyhodnocuje se 1. až 3. místo v každém kraji

Cena poroty – Česká štika

Vyhodnocuje se 1. místo v rámci celé republiky

Při hodnocení ceny poroty se bere v úvahu stejný princip jako v celém žebříčku, a to hodnocení ekonomických ukazatelů (rentability, likvidity, míry zadluženosti, růstu obratu) v syntetickém ukazateli Index 1000, přičemž se dále bere v úvahu vlastnictví podniku. Do výběru se tak dostanou firmy, jejichž vlastnictví je prokazatelně z 51 % v rukou českých podnikatelů. Hodnotit se budou individuální nebo konsolidovaná data, dle jejich dostupnosti. 

 

Dalšími partnery 13. ročníku Štik českého byznysu jsou:

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR - Záštita

CITIBANK - partner

Enterprise Investors – partner

Emun Partners – partner

BH Securities – partner

Schneider Electric – partner

Mediarex – partner

Gerlach – partner

Blue Holiday – partner

Volvo – Auto Průhonice – partner

Vinařství Máláník – Osička – partner

Dilmah – partner

Le Hotels Group – partner

Presentigo  - partner

 

Pořadatelem soutěže je Agentura Helas s.r.o.

štiky českého byznysu

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
Pět důvodů, proč při dlouhodobé práci z domova nejsme výkonní
Pět důvodů, proč při dlouhodobé práci z domova nejsme výkonní

26.05.2020 | Jak produktivně spolupracovat, když nejste spolu? To je otázka, kterou teď řeší mnoho vedoucích ...


Profese v první linii – nejen zdravotníci, ale i zámečníci nebo ostraha
Profese v první linii – nejen zdravotníci, ale i zámečníci nebo ostraha

08.04.2020 | Současná situace mnoha lidem převrací život, řada z nich doma hledá, čím by se zaměstnali, ...


Proti koronaviru bojují v nemocnicích i roboty
Proti koronaviru bojují v nemocnicích i roboty

06.04.2020 | Kolaborativní robot dokáže spolehlivě a bezpečně sterilizovat místnosti, ve kterých se nachází ...


Přenáší se na bankovkách COVID-19? Podle WHO ne.
Přenáší se na bankovkách COVID-19? Podle WHO ne.

06.04.2020 | Panika z koronaviru se dotkla téměř všech aspektů našich každodenních životů - od změny pracovního ...


Homeoffice může být pro mnoho firem časovanou bezpečnostní bombou
Homeoffice může být pro mnoho firem časovanou bezpečnostní bombou

06.04.2020 | České firmy jsou dnes silně konfrontovány se situací, na níž neměly čas se připravit. Homeoffice ...