Tomáš Hanák oznámil vítěze 17. ročníku exportní ceny


17. Exportní cena
02.12.2014 11:23 | redakce

Sedmnáctý ročník prestižní soutěže Exportní cena DHL UniCredit zná své vítěze. V kategorii „Středně velká společnost“ obsadila první místo společnost HIT OFFICE s.r.o., výrobce potravinářského a archivačního programu patřící mezi lídry evropského trhu a řadící se mezi tři nejvýznamnější výrobce papírových tácků, misek a talířů. Vítězem kategorie „Malá společnost“ se stala dynamicky se rozvíjející společnost Uniron s.r.o. s více než dvacetiletou tradicí. V současné době jsou jejími hlavními činnostmi tváření hliníkového materiálu pro sektor automotive, tváření oceli, konstrukce a výroba postupových lisovacích nástrojů. Zakladatelem soutěže je logistická společnost DHL Express CZ, generálním partnerem UniCredit Bank. Záštitu opět převzala agentura CzechTrade, která stála rovněž u zrodu této soutěže a Asociace malých podniků a živnostníků ČR. Odborným garantem je společnost COFACE CZECH. Večer proběhl pod patronací Ministerstva průmyslu a obchodu.

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

 

Vítězem kategorie „Globální exportér“, která se letos vyhlašovala poprvé, se stala společnost 2N TELEKOMUNIKACE a.s., přední evropská firma zabývající se vývojem a výrobou produktů z oblasti ICT a fyzické bezpečnosti. „V letošním roce jsme se opět snažili soutěž oživit zařazením nové kategorie Globální exportér a díky tomu se ukázalo, že řada našich malých a středních exportérů není zdaleka vázána jen na tradiční exportní teritoria v Evropě. Vítězná společnost exportovala do 138 různých zemí v roce 2013, což je úžasné číslo a celkově jsme registrovali více než 30 soutěžících, kteří exportovali do více než 20 zemí. A pokud mezi exportními destinacemi vidíte země jako Papua Nová Guinea nebo Svatý Bartoloměj, pak se české malé a střední firmy staly globálními bez jakékoliv pochyby,“ komentuje výsledek Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express CZ a CEU.

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

 

Z rozsáhlého dotazníku pro exportéry, který zpracovala poradenská společnost NSG Morison, však vyplývá, že české firmy spolu v exportu téměř nespolupracují a jsou tak v nevýhodné situaci oproti jiným exportním zemím. “Např. 60 % firem, při vstupu na zahraniční trh nemělo kontakty na trzích, na které chtěly vstoupit, nebo nedisponovaly referencemi z domácího trhu či 72 % českých firem při expanzi na zahraniční trh nevyužívá externí finanční zdroje, což je škoda,“ komentuje velký budoucí potenciál pro exportéry Petr Šíma, partner NSG Morison.

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

 

„Exportérem teritoria – Afrika” se stala ryze česká firma Medica Filter, spol. s.r.o., založená v roce 1991. „Řízené oslabení koruny ze strany České národní banky, rostoucí pozitivní nálada mezi českými exportéry a nutnost opět hledat alternativní exportní trhy. To jsou tři silné faktory ovlivňující výsledky českého exportu. V posledních měsících navíc pomáhají také impulsy zevnitř ekonomiky. Pro příští rok bude důležitý další vývoj domácí ekonomiky i na trzích Evropské unie. Bude ale také potřebné hledat další nová odbytiště, jako je právě Afrika. Největší prostor pro obchodování se u Afriky skrývá v technologiích a výrobcích s vysokou přidanou hodnotou, jak ostatně dokazuje i vítěz kategorie Exportér teritoria Afrika,“ říká Tomáš Hron, ředitel Global Transaction Banking UniCredit Bank.

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

 

Zbývající ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ získala společnost NATE – nápojová technika a.s., která již více jak 60 let dodává jednotlivé stroje i kompletní linky pro stáčení nápojů a jiných tekutin. „Společnost Nate má perfektně propracovaný marketing a svým klientům je schopna poskytnout perfektní servis i v zahraničí. Hlavně díky tomu se jí s pomocí naší kanceláře v Almatech podařilo získat významnou zakázku na dodání lahvárenského zařízení. Kazachstán patří mezi prioritní země pro český export a firma Nate dokazuje, že se na něm lze prosadit,“ říká o úspěšném klientovi Milan Ráž, ředitel Sekce služeb pro exportéry agentury CzechTrade.

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

 

Místopředsedkyni Asociace malých a středních podniků ČR, Pavlu Břečkovou, zaujala hned celá vítězná trojice v kategorii „Malá společnost“: „Jsem ráda, že se v popředí drží vlajková loď českého průmyslu, konkrétně strojařina (Uniron s.r.o.), je to oblast, která nese celé zemi prosperitu. Velmi mi však imponuje i malá firma ORITEST z oblasti detekce toxických látek. Vydala se cestou odbornosti a úzké specializace, a v tom vidím šanci i budoucnost celé Evropy. A v neposlední řadě upřímně smekám klobouk před firmou SPED TEMPUS s.r.o., která se úspěšně pere s obrovskou globální konkurencí v oblasti autodopravy a logistických služeb, tam jsou tlaky skutečně enormní,“ uzavírá hodnotitelka Pavla Břečková.

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

 

„Do finálního hodnocení letošního ročníku soutěže Exportní cena DHL UniCredit se dostalo 100 společností, z nichž cca 40 % se do soutěže přihlásilo poprvé. V kategorii „Středně velká společnost“ soutěžilo 53 společností, 47 bojovalo o výhru v kategorii „Malá společnost“. Celkový obrat soutěžících firem dosáhl letos více než 18 miliard Kč, což je o necelých 6 miliard méně než v loňském roce. Podíl exportu na celkovém obratu získal za všechny soutěžící společnosti více než polovinu, konkrétně 59,68 %,“ shrnul 17. ročník zástupce odborného garanta, Martin Růžička, Country Manager Coface Czech.

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

 

Přehled výsledků 17. ročníku Exportní ceny DHL UniCredit podle kategorií:

 

Středně velká společnost

1. místo – HIT OFFICE s.r.o.

2. místo – Lifefood Czech Republic s.r.o.

3. místo – BORCAD cz s.r.o.

Malá společnost

1. místo – Uniron s.r.o.

2. místo – ORITEST spol. s r.o.

3. místo – SPED TEMPUS s.r.o.

 

Exportér teritoria – Afrika

1. místo – Medica Filter, spol. s r.o.

 

Globální exportér

 1. místo – 2N TELEKOMUNIKACE a.s.

 

Nejúspěšnější klient CzechTrade

1. místo – NATE – nápojová technika a.s.

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

 

Kritéria soutěže:

Do EXPORTNÍ CENY DHL UNICREDIT se mohou přihlásit vývozci, kteří splňují podmínky vlastnictví a hranici minimálního vývozu. Základní hodnocení vývozců vychází z indexu vypočítaného jako násobek meziročního růstu exportu (rok 2012 a rok 2013) a podílu exportu na obratu firmy. Na základě získaných výsledků jsou společnosti rozděleny do kategorií a je určeno jejich konečné pořadí v soutěži. Více informací o soutěži naleznete na www.exportnicena.cz

exportní cena

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

 

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

 

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

 

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

17. Exportní cena

foto: Stanislav Černoch

17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
17. Exportní cena
exportní cena

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
4 Tenoři měli úspěšný koncert v Carnegie Hall
4 Tenoři měli úspěšný koncert v Carnegie Hall

28.05.2024 | Vokální formace 4 Tenoři ve čtvrtek 23. května 2024 úspěšně debutovala na jedné z nejprestižnějších ...


Ministr Síkela uvedl Jana Michala do funkce generálního ředitele agentury CzechInvest
Ministr Síkela uvedl Jana Michala do funkce generálního ředitele agentury CzechInvest

10.04.2024 | Ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela dnes v prostorách agentury CzechInvest slavnostně uvedl do ...


Jak sbírat umění? To vysvětlí nová výstava v hradecké galerii
Jak sbírat umění? To vysvětlí nová výstava v hradecké galerii

10.04.2024 | Galerie moderního umění v Hradci Králové (GMU) otevírá výstavu Jak sbírat umění: příběh ...


Zámek Loučeň oslaví 20.výročí vstupu České republiky do EU
Zámek Loučeň oslaví 20.výročí vstupu České republiky do EU

10.04.2024 | Česká republika vstoupila do Evropské unie 1. května 2004.  Na Zámku Loučeň je to důvod k připomenutí, ...


EFKO myslí na budoucnost, představuje nový záměr
EFKO myslí na budoucnost, představuje nový záměr

05.04.2024 | Český výrobce her a hraček z Nového Veselí, společnost EFKO-karton, s. r. o., v těchto dnech ...