Ústecký kraj se chlubí vítěznou společností v soutěži Štiky českého byznysu


štiky českého byznysu
27.07.2016 15:20 | redakce

Jaké je stát se nečekaně českou štikou? Zeptali jsme se Zdenka Machaly, který působí jako Business Development Director společnosti Chart Ferox a.s., jednoho z loňských vítězů žebříčku Štiky českého byznysu za Ústecký kraj.

štiky českého byznysu

Překvapilo vás, když jste se stali jedním z vítězů 12. ročníku Štik českého byznysu?

Ano, protože naše společnost je známa spíše úzkému okruhu odborníků v plynárenském průmyslu a prakticky všechny výrobky jdou na export.

Odkud vaše společnost pochází, kde všude působí a jak dlouho je na českém trhu?

Společnost Chart Ferox existuje již 75 let pod různými názvy, od počátku vyráběla zařízení pro potravinářský a chemický průmysl, s postupnou specializací na zařízení pro výrobu, distribuci a skladování zkapalněných technických plynů (kyslík, dusík, argon, CO2), včetně zkapalněného zemního plynu (LNG). Jsme součástí nadnárodní společnosti Chart Industries se sídlem v USA, která patří k hlavním světovým dodavatelům tohoto zařízení.

Jaké produkty nabízíte a kdo je vaším typickým zákazníkem?

Jsou to kryogenní zásobníky pro skladování a přepravu plynů zkapalněných při nízkých teplotách, blížících se -200°C. Společně s nimi jsou to dále systémy na dodávky těchto kapalin do transportních prostředků, stanice pro plnění vozidel na LNG a CNG, stejně tak přepravní prostředky (kontejnery) na tyto plyny. Typickým zákazníkem jsou firmy z oblasti technických plynů, např. Linde Technoplyn, Air Products, Messer, Air Liquide, anebo z oblasti nafty a plynu, jako např. Shell.

O který váš produkt je největší zájem?

V poslední době rychle roste oblast alternativních paliv, konkrétně aplikace zkapalněného zemního plynu (LNG) pro pohony nákladních vozidel, lodí a lokomotiv, a to z důvodu ochrany životního prostředí i úspory nákladů na palivo. Dodáváme tedy jak palivové nádrže na LNG pro dopravní prostředky, tak plnící stanice, včetně těch, které jsou stavěny v přístavech pro plnění námořních lodí.

Čím se lišíte od konkurence?

Od konkurence se lišíme zejména schopností zvládnout rozsah a složitost technického řešení. Dále náš sortiment pokrývá libovolná přání zákazníků, v řadě oblastí máme vedoucí postavení na trhu z hlediska inovací, například vyrábíme největší kryogenní zásobníky na světě.

Máte silné vazby na region? Vnímáte třeba, jak vaše činnost ovlivňuje zaměstnanost?

Se svými 620 zaměstnanci a řadou externích pracovníků jsme jedním z hlavních zaměstnavatelů v Děčíně. Navíc, naše náročná výroba požaduje vysokou kvalifikaci, kterou jsme připraveni odměnit. Naši dělníci mají evropské svářecí průkazy, naši techničtí a odborní pracovníci musejí mluvit anglicky, více než 100 zaměstnanců má vysokou školu.

Jaká je podnikatelská situace ve vašem regionu? Ovlivňuje vás to?

V našem regionu je slabá podpora vzniku nových malých a středních podniků, chybí i středně velké průmyslové zóny a pozemky k podnikání. Politici se soustřeďují na tradiční sociálně motivované programy, jako udržení dolů. To nás ovlivňuje málo, protože prakticky všechny výrobky exportujeme.

Chystáte se nějakým způsobem rozšířit své obchodní aktivity?

Rosteme v rámci naší specializace.

Sledoval jste výsledky ostatních? Zaujal vás některý z vítězů?

Zaujaly nás výsledky v našem Ústeckém kraji, vítěz Hüttenes-Albertus CZ z Děčína, kterého jsme ani neznali, a také Sandvik Chomutov, se kterým dlouhodobě spolupracujeme.

Jaká je vaše nejvýraznější podnikatelská zkušenost?

Orientace na kvalitu se vyplatí.

Předpokládáte, že i v letošním roce porostete?

Ano.

Vnímáte změnu zájmu u různých segmentů produktů v průběhu let?

Zájem o tradiční výrobky trvá, rychlejší nárůst je v oblasti alternativních paliv. Prakticky ve všech oblastech rostou požadavky na trvalé zvyšování všech parametrů a složitosti výrobků, tento jev se dále zrychluje.

Jakým způsobem hledáte odborníky? Pociťujete nedostatek lidí na trhu?

Kvalitních lidí všech profesí je trvalý nedostatek, řešíme to aktivním podílem na vzdělávání, tj. vlastní svářecí školou, spoluprací se školami a úřady. Zejména ale dáváme lidem možnost se uplatnit a rozvinout ve své profesi, a to za zajímavých podmínek zaměstnání.

Je mateřský koncern zdrojem inovací, nebo sami vyvíjíte nové postupy?

Naše výrobky vyvíjíme v Děčíně, zároveň využíváme rozsáhlé know-how mateřské firmy v USA a účastníme se intenzívní výměny znalostí se sesterskými firmami v Německu, Číně i USA.

Žebříček Štik českého byznysu zdůrazňuje pouze čistě ekonomické výsledky firem a kombinuje pohled růstový s pohledem finanční stability, a vytváří tudíž prostředí pro objektivní srovnání úspěchů firem napříč odvětvími. Hodnocené období zahrnuje poslední tři roky (aktuálně tedy období let 2013–2015), přičemž jednotlivé roky mají rozdílnou váhu: nejaktuálnější rok má váhu nejvyšší. Obrat musí být vyšší než 10 milionů eur ročně v každém hodnoceném roce. Z hodnocení vyřazujeme firmy, na něž je aktuálně podán návrh na insolvenci a takové, u kterých jsme zjistili problémy se solventností. V ekonomickém žebříčku také nejsou hodnoceny firmy s některými specifickými formami podnikání (finanční společnosti, zbrojovky a firmy zabývající se výrobou a distribucí paliv, sázkové kanceláře a firmy zabývající se hazardem). Samotná velikost společnosti nehraje v hodnocení žádnou roli. 

Projekt založila mezinárodní úvěrová pojišťovna Coface Czech. Generálním partnerem je Vodafone, hlavním partnerem je PWC, pořadatelem je Agentura Helas. Štiky se potkávají ve společenském klubu Helas New Encounters Club.

 

http://www.stiky.cz/

štiky českého byznysu

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
5 tipů, jak dobře napsat pracovní inzerát
5 tipů, jak dobře napsat pracovní inzerát

16.06.2019 | Počet osob bez práce je v České republice nejnižší za posledních dvacet dva let. Máme dokonce ...


Polovina zaměstnanců má úraz do dvou let od nástupu do nové práce
Polovina zaměstnanců má úraz do dvou let od nástupu do nové práce

16.06.2019 | Skoro každý třetí den se v Česku stane smrtelný pracovní úraz. Denně se v zaměstnání zraní ...


GREEN BRANDS k tématu Udržitelnost pro výrobu a obchod
GREEN BRANDS k tématu Udržitelnost pro výrobu a obchod

16.06.2019 | Zástupci české pobočky mezinárodní, nezávislé a transparentní organizace GREEN BRANDS vystoupili ...


Ondrej Sočuvka: Jsem křesťan a technology optimista
Ondrej Sočuvka: Jsem křesťan a technology optimista

16.06.2019 | Velmi mě zaujalo vyjádření papeže Františka, který řekl, že internet je darem od Boha. Všechny ...


Gordana je autorkou neobyčejných cen pro Svěráka či Kolářovou na Komedy festu
Gordana je autorkou neobyčejných cen pro Svěráka či Kolářovou na Komedy festu

24.05.2019 | Herečka Daniela Kolářová, herec, scénárista Zdeněk Svěrák, scénárista, dramatik a režisér ...