Veškerý sortiment české společnosti se součástkami na velké automobily putuje na export


Flextronix, štiky českého byznysu
15.07.2016 16:44 | redakce

Úspěšná česká společnost a jeden z vítězů loňského ročníku Štik českého byznysu, Společnost Senior Flexonics Czech s.r.o., je dodavatelem produktů pro velké automobilky. I tak byste možná nečekali, že veškerá produkce putuje na export. Finanční ředitel Petr Matura se svěřil s pozitivními i limitujícími faktory života české štiky.

Flextronix, štiky českého byznysu

Překvapilo vás, když jste se stali jedním z vítězů 12. ročníku Štik českého byznysu?

Upřímně řečeno, vzhledem k našemu umístění již v předchozím ročníku a vynikajícím výsledkům v dalším roce, jsme až tolik zaskočeni jako v předešlém roce nebyli. Umístění ve Štikách máme nově potvrzené i vítězstvím v další podobné anketě Zaměstnavatel regionu 2016.

Odkud vaše společnost pochází, kde všude působí a jak dlouho je na českém trhu?

Sídlo společnosti Senior plc je v Londýně, jinak firma působí celosvětově a snaží se být co nejblíže svým zákazníkům. Celkově má skupina 7500 zaměstnanců pracujících ve 33 závodech ve 14 zemích. V Olomouci firma působí od roku 2001 a v současnosti má necelých 300 zaměstnanců.

Jaké produkty nabízíte a kdo je vaším typickým zákazníkem?

Našim typickým zákazníkem je velká automobilka např. Ford, Renault, VW, ale i Honda, Bentley, JLR, Volvo a další. Nejčastěji nacházíme odbytiště u těchto zákazníků přímo v jejich motorárnách, dodáváme většinou díly do motorů.

O který váš produkt je největší zájem?

Typickým naším produktem jsou ocelové a nerezové trubky pro vedení oleje, nejčastěji pro turbodmychadla.

Čím se lišíte od konkurence?

Snažíme se se všemi zákazníky koncepčně pracovat a nabízet vždy lepší řešení než naše konkurence, ať už se jedná o flexibilitu, pro-aktivní přístup, rychlost reakce na požadavky zákazníků, celkovou péčí o zákazníky, podílení se na vývoji, pružnost při výrobě prototypů… Chceme ve všech oblastech poskytovat našim zákazníkům maximální servis. Samozřejmě jako země, které je stále považována za „low cost country“, musíme být dostatečně konkurenceschopní cenově a přitom dodávat produkt ve vynikající kvalitě.

Máte silné vazby na region? Vnímáte třeba, jak vaše činnost ovlivňuje zaměstnanost?

Stále se řadíme mezi středně velké zaměstnavatele v regionu. Náš růst v posledních letech se pozitivně projevil i ve vytvoření nových pracovních míst, kdy jsme během posledních tří let zdvojnásobili nejen obrat, ale i počet zaměstnanců.

Jaká je podnikatelská situace ve vašem regionu? Ovlivňuje vás to?

Celkový růst ekonomiky v posledních letech se projevil i v našem regionu zejména nedostatkem kvalifikovaných zaměstnanců.

Má na vaši činnost pozitivní dopad silně zastoupená automobilová výroba v ČR?

Překvapivě ani ne, 100 % naší produkce je určeno k exportu.

Chystáte se nějakým způsobem rozšířit své obchodní aktivity?

Naše společnost v současné době chystá expanzi výrobního závodu v Olomouci, kde bychom chtěli během příštího roku zdvojnásobit výrobní plochy.

Sledoval jste výsledky ostatních? Zaujal vás některý z vítězů?

Anketa a zejména slavnostní vyhlášení je výbornou příležitostí k seznámení se nejen se společnostmi v regionu, ale i v celé ČR. Vždy vzhlížím s obrovským respektem ke všem rodinným firmám, které vybudovaly svůj business bez silné zahraniční mateřské společnosti. Pro mě jsou vždy vítězové tyto firmy, z posledního ročníku určitě vítěz České štiky, společnost Mráz Agro CZ.

Jaká je vaše nejvýraznější podnikatelská zkušenost?

Za svou osobní největší zkušenost považuji práci s lidmi, protože jen díky kvalitním lidem ochotných věnovat společnosti svoji energii a úsilí, kteří vnímají stejně strategii, vize a hodnoty, může být firma úspěšná a přemýšlet nad vítězstvím v podobných anketách.

Předpokládáte, že i v letošním roce porostete?

V letošním roce se snažíme zejména stabilizovat a udržet značný růst posledních tří let. Toto považujeme za klíčové před dalším předpokládaným vývojem spojeným s výstavbou nové výrobní haly.

Vnímáte změnu zájmu u různých segmentů produktů v průběhu let?

Ano, levnější jednoduché trubky se přesouvají na východ, složitější trubky s vyšší přidanou hodnotou zůstávají v Evropě

Jakým způsobem hledáte odborníky? Pociťujete nedostatek lidí na trhu?

Ano, jak jsem již zmínil, nedostatek lidí na trhu práce se zkušenostmi je jedním z limitujících faktorů dalšího růstu. Zejména se jedná o technické profese. Snažíme se pracovat s univerzitami a hledat talenty již během studia.

Žebříček Štik českého byznysu zdůrazňuje pouze čistě ekonomické výsledky firem a kombinuje pohled růstový s pohledem finanční stability, a vytváří tudíž prostředí pro objektivní srovnání úspěchů firem napříč odvětvími. Hodnocené období zahrnuje poslední tři roky (aktuálně tedy období let 2013–2015), přičemž jednotlivé roky mají rozdílnou váhu: nejaktuálnější rok má váhu nejvyšší. Obrat musí být vyšší než 10 milionů eur ročně v každém hodnoceném roce. Z hodnocení vyřazujeme firmy, na něž je aktuálně podán návrh na insolvenci a takové, u kterých jsme zjistili problémy se solventností. V ekonomickém žebříčku také nejsou hodnoceny firmy s některými specifickými formami podnikání (finanční společnosti, zbrojovky a firmy zabývající se výrobou a distribucí paliv, sázkové kanceláře a firmy zabývající se hazardem). Samotná velikost společnosti nehraje v hodnocení žádnou roli. 

Projekt založila mezinárodní úvěrová pojišťovna Coface Czech. Generálním partnerem je Vodafone, hlavním partnerem je PWC, pořadatelem je Agentura Helas. Štiky se potkávají ve společenském klubu Helas New Encounters Club.

http://www.stiky.cz/

Flextronix, štiky českého byznysu

Komentáře



Kategorie
Příbuzné články
V otázkách testujících finanční znalost pohořelo 52 procent obyvatel
V otázkách testujících finanční znalost pohořelo 52 procent obyvatel

13.11.2019 | Předvánoční období nahrává rychlým půjčkám a nákupům na splátky. Pořízení dárků, ...


Vítězové soutěže Startupper of the Year se zúčastnili prestižního fóra
Vítězové soutěže Startupper of the Year se zúčastnili prestižního fóra

13.11.2019 | Vítězem soutěže Startupper roku se za Českou republiku stal Marek Liška s projektem ProSpolužáky.cz, ...


Hotel Meteor Plaza se stal součástí sítě Le Hotel Group
Hotel Meteor Plaza se stal součástí sítě Le Hotel Group

13.11.2019 | Úspěšné hotelové uskupení Le Hotels Group, patřící mateřské společnosti Le-Investment spol. ...


Baldinini je značka, které se v Praze daří, slaví tam už dvě významné události
Baldinini je značka, které se v Praze daří, slaví tam už dvě významné události

11.11.2019 | Tradiční světoznámá italská společnost Baldinini slaví v Praze v roce 2019 hned dvě velké události. ...


Kolik nás vlastně může stát nesoulad s GDPR?
Kolik nás vlastně může stát nesoulad s GDPR?

11.11.2019 | Po déle než roce praktikování obecného nařízení k ochraně osobních údajů už můžeme na ...